Corona Virus en concerten/festivals

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.
als dat zo is, dan is dat zo

doe je niets aan, het virus gijpt waar het grijpen kan
kan ik niets aan doen.

IC's staan machteloos met handen in het haar, dat is uiteraard vreselijk.
Maar wie kan er iets veranderen, er is geen medicijn?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Rick wrote:
Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.

als dat zo is, dan is dat zo

doe je niets aan, het virus gijpt waar het grijpen kan
kan ik niets aan doen.

IC’s staan machteloos met handen in het haar, dat is uiteraard vreselijk.
Maar wie kan er iets veranderen, er is geen medicijn?

Jij zelf. Door je aan de richtlijnen te houden, binnen te blijven, 1,5 meter afstand te houden, de richtlijnen te respecteren en geen domme dingen te roepen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Rick wrote:
Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.

als dat zo is, dan is dat zo

doe je niets aan, het virus gijpt waar het grijpen kan
kan ik niets aan doen.

IC’s staan machteloos met handen in het haar, dat is uiteraard vreselijk.
Maar wie kan er iets veranderen, er is geen medicijn?

GOED BELEID KAN DAT !!!!
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Rick wrote:
Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.

als dat zo is, dan is dat zo

doe je niets aan, het virus gijpt waar het grijpen kan
kan ik niets aan doen.


IC’s staan machteloos met handen in het haar, dat is uiteraard vreselijk.
Maar wie kan er iets veranderen, er is geen medicijn?

Ja gast met zo'n instelling is het snel klaar met de wereld.
Doet me denken aan die idioten vorig weekend die massaal het strand opgingen.

"ach ja wat kan ik eraan doen?" en dan vol in het gezicht hoesten van andere mensen.
Tobbers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
geen domme dingen te roepen.
tja, dat zal

ik wist ook wel dat het een opmerking was waar ik geen vrienden mee zou maken hoor, in dat opzicht is dat dom.
maar, wel mijn mening, die duidelijk niemand hardop mag zeggen, want o o o o... die mening mag je niet hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik ben geen econoom (verre van haha), maar ik ken er wel een paar. En gisteren heb ik gehoord (via videocall!) dat deze gezondheidscrisis, die nu ook een economische crisis is, helemaal anders is dan pakweg die bankencrisis van 2008. Zulke crisissen herstellen zich héél traag. Dat heeft nog tot 2011-12 geduurd. Waar we nu in zitten, is een zogenaamde 'state of shock'. Dit soort crisis is aan de basis niet economisch, maar komt voort van buitenaf. 9/11 was er een, deze ook (en is nu al een pak groter dan die van 2001).

Het slechte nieuws is dat niemand, nie-mand, kan voorspellen wanneer de crisis voorbij is. Volgende maand, na de zomer, wanneer ze in voorjaar 2021 dat vaccin hebben,... Het goede nieuws is wel, dat een state of shock crisis zich razendsnel weer herstelt. Veel sneller dan de andere 2 soorten economische crisissen. Bedrijven die van 0 weer naar (bijna 100) gaan, adverteerders die weer in gang schieten,...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
geen domme dingen te roepen.

tja, dat zal

ik wist ook wel dat het een opmerking was waar ik geen vrienden mee zou maken hoor, in dat opzicht is dat dom.
maar, wel mijn mening, die duidelijk niemand hardop mag zeggen, want o o o o… die mening mag je niet hebben.

Het is dan ook een vrij domme, ongenuanceerde en ongeinformeerde mening.

Vraag me ook wel een beetje af of je die, gezien je moderator functie, had moeten posten eigenlijk.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Dit virus is voorlopig alleen met gedrag tegen te gaan. Volg allemaal zo lang als nodig is het advies van de overheid op. Zou echt proberen dit virus zelf niet op te lopen of door te geven zolang er nog geen goede therapie (of vaccinatie) is.

Vorige week maandag werd in de grote persconferentie door Rutte en co nog geroepen dat, op de lange termijn, iedereen in Nederland het virus gehad moet hebben zodat we een groeps-immuniteit creëren. Maar nu wordt er oa. door jou geschreven dat je dit virus absoluut niet moet oplopen totdat er een vaccin in. Dus wat er vorige week werd beweerd is alweer achterhaalt en complete onzin?

Sorry, maar het een sluit het ander niet uit. Waarschuw in mijn sociale kring (en hier) al een tijdje voor de onderschatting en gevolgen van dit virus. Het ziektebeeld van dit virus is zorgelijk en zeker niet te vergelijken met griep. Daar heeft die persconferentie van Rutte niets aan veranderd, wel is hier toen pas het besef gekomen dat het virus volledig tegengaan niet meer gaat lukken.

De besmettelijkheid en eigenschappen van het virus maakt het (denk ik nu, net als Rutte) dat het waarschijnlijk is dat een aanzienlijk deel van de bevolking dit virus krijgt, maar dat wil niet zeggen dat dit als individu ook voor jou geldt. Terwijl het virus rondwaart kun je echt proberen om dit virus niet op te lopen, vooral door hygiëne, sociale afstand en de adviezen van de overheid op te volgen. In ieder geval tot er een betere therapie of vaccinatie is en er meer zicht is op eventuele overbelasting van de zorg. Dat laatste gaat er in Nederland om spannen de komende weken.

Misschien ter verduidelijk: volledige groepsimmuniteit wordt normaal gesproken gecreëerd door vaccinatie en niet door mensen die het virus doormaken. Bij vaccinatie wordt een inactief stukje virus in de bloedbaan gespoten zodat het menselijk afweersysteem alvast de immuunrespons kan voorbereiden mocht het echte virus het lichaam binnen treden. Mensen worden dan minder ziek en zullen het virus minder kunnen verspreiden. Het virus sterft uit als er een bepaalde vaccinatiegraad is behaald. Bij dit coronavirus zal dat zo'n 65-70% zijn, vandaar dat dit percentage de laatste weken wordt genoemd. Dat betekent dus dat niet iedereen dit virus door hoeft te maken voor groepsimmuniteit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Het is dan ook een vrij domme, ongenuanceerde en ongeinformeerde mening.

Vraag me ook wel een beetje af of je die, gezien je moderator functie, had moeten posten eigenlijk.
ongenuanceerd, ja klopt

mijn mening in deze kwestie geef ik als ik dat wil, daarop mag gereageerd worden en men mag het er niet mee eens zijn.
we hebben het niet over een vrolijk muziek concertje, het gaat over een serieus wereldwijd dodelijk virus.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik ben geen econoom (verre van haha), maar ik ken er wel een paar. En gisteren heb ik gehoord (via videocall!) dat deze gezondheidscrisis, die nu ook een economische crisis is, helemaal anders is dan pakweg die bankencrisis van 2008. Zulke crisissen herstellen zich héél traag. Dat heeft nog tot 2011-12 geduurd. Waar we nu in zitten, is een zogenaamde ‘state of shock’. Dit soort crisis is aan de basis niet economisch, maar komt voort van buitenaf. 9/11 was er een, deze ook (en is nu al een pak groter dan die van 2001).

Het slechte nieuws is dat niemand, nie-mand, kan voorspellen wanneer de crisis voorbij is. Volgende maand, na de zomer, wanneer ze in voorjaar 2021 dat vaccin hebben,… Het goede nieuws is wel, dat een state of shock crisis zich razendsnel weer herstelt. Veel sneller dan de andere 2 soorten economische crisissen. Bedrijven die van 0 weer naar (bijna 100) gaan, adverteerders die weer in gang schieten,…

Ik ben zelf student Finance & Control (afstuderende, net klaar vóór TW Classic), dit kan dan wel een state of shock zijn, toch zie ik er veel meer aan ten grondslag liggen. Centrale banken spelen al jaren een piramidespel, schulden worden afgekocht met nieuwe schulden, nieuw geld wordt bijgedrukt zonder onderliggende waarde. Alles is na 2008 zo erg opgepompt dat we makkelijk af kunnen stevenen op een crisis die zwaarder is dan 2008. Maargoed dat soort speculatie en theorieën moet ik wellicht op een iex-forum en niet op een festileaks forum gooien ..

Dat gezegd hebbende, mocht er echt zo'n zware crisis komen, dan zal de leisure en entertainmentindustrie hier absoluut onder kunnen leiden. Uitjes is iets waar mensen in moeilijke tijden het eerste op gaan besparen. Kan dus, in theorie, ook absoluut z'n effect hebben op lineups (alhoewel ik niet goed in de festivalmarkt thuis ben en niet weet hoe zulke onderhandelingen gaan).

Zomaar een stomme gedachtegang hoor ..
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Timmetje wrote:
geen domme dingen te roepen.

tja, dat zal

ik wist ook wel dat het een opmerking was waar ik geen vrienden mee zou maken hoor, in dat opzicht is dat dom.
maar, wel mijn mening, die duidelijk niemand hardop mag zeggen, want o o o o… die mening mag je niet hebben.

Iedereen mag zijn mening hebben van mij. Mijn mening was dat je Mss gedronken had toen je dit schreef...
Je kan er namelijk wel iets aan doen. De regels opvolgen. Als je dat niet doet en ziekenhuizen komen in de problemen, dan ga je de economie pas de dieperik zien ingaan stel je maar 's voor dat het overal wordt zoals in Italië. Denk je dat het dan beter gaat gaan met de economie? En eerlijk de economie is op dit moment pas 2e zorg, de gezondheid van mensen komt even op de eerste plaats. Ik hoop voor je familie dat j3 toch een beetje aan de regels blijft houden
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Het gewoon oke vinden als naasten van jou dood zouden gaan door een virus, zolang de economie maar weer op gang komt!
Ik ga buiten even een restje overgebleven bakstenen kapot slaan.
Met m'n hoofd
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Kan dus, in theorie, ook absoluut z’n effect hebben op lineups (alhoewel ik niet goed in de festivalmarkt thuis ben en niet weet hoe zulke onderhandelingen gaan).

Zomaar een stomme gedachtegang hoor ..

Mocht alles volgend jaar weer doorgang vinden en het is voor een goede line-up nodig om er per weekendticket 50/100 bij op te moeten doen, prima, graag
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
giphy.gif
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik ben geen econoom (verre van haha), maar ik ken er wel een paar. En gisteren heb ik gehoord (via videocall!) dat deze gezondheidscrisis, die nu ook een economische crisis is, helemaal anders is dan pakweg die bankencrisis van 2008. Zulke crisissen herstellen zich héél traag. Dat heeft nog tot 2011-12 geduurd. Waar we nu in zitten, is een zogenaamde ‘state of shock’. Dit soort crisis is aan de basis niet economisch, maar komt voort van buitenaf. 9/11 was er een, deze ook (en is nu al een pak groter dan die van 2001).

Het slechte nieuws is dat niemand, nie-mand, kan voorspellen wanneer de crisis voorbij is. Volgende maand, na de zomer, wanneer ze in voorjaar 2021 dat vaccin hebben,… Het goede nieuws is wel, dat een state of shock crisis zich razendsnel weer herstelt. Veel sneller dan de andere 2 soorten economische crisissen. Bedrijven die van 0 weer naar (bijna 100) gaan, adverteerders die weer in gang schieten,…

Dat we naar een recessie gaan, daar is weinig discussie over denk ik. En die conjunctuurfases worden online dikwijls anders omschreven, maar met recessie bedoel ik weldegelijk 'minstens twee opeenvolgende kwartalen van negatieve economische groei'. Dus: minder productie --> minder investeringen (die op hun beurt ook niet meer geproduceerd moeten worden) --> minder tewerkstelling --> minder lonen in een land --> minder consumptie --> minder productie en we zijn weer aan het begin van de cirkel... Het is dan zaak om dat woord 'minder' zo snel mogelijk te veranderen in 'meer'. Nu, als de coronacrisis een 'state of shock' is, kan minder wel 'binnen afzienbare tijd' meer worden. Maar als dat coronavirus wereldwijd maar niet ingedijkt kan worden, is er wel een kans dat je van de conjunctuurfase recessie naar de conjunctuurfase depressie (een langdurige recessie) gaat. En dat zou natuurlijk rampzalig zijn. Dan komt er echt meer werkloosheid, armoede, sterven er ook mensen enz.. En als ik kijk naar de VS en Zuid-Amerika, daar moet het allemaal nog beginnen lijkt het... Dat moet echt wel vermeden worden. De volksgezondheid gaat uiteraard en natuurlijk voor, maar de economie is ook niet onbelangrijk. Economie moet ook niet steeds als iets slechts, kapitaalgeil en geen-mens-ontziend gezien worden. Een iet of wat draaiende economie zal nodig zijn voor de menselijkheid, de maatschappij, het welzijn... de komende maanden/jaren (?).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Zei hij dit nou echt?
1f610.svg


Als jij een ongezouten mening mag hebben dan mag ik dat ook en dat zeg ik met het grootste respect voor die doelgroep.

Ik moet telkens als ik berichten van je lees (aangaande Pinkpop) denken aan die keer dat ik je het podium op zag lopen tijdens de persconferentie met Live.
Ik heb altijd gedacht “die gast is niet helemaal 100 en heeft een beperking”

Nu weet ik het zeker. Diep triest deze reactie.
Dit is niet triest?
Ik ben het ook niet met Dennis, maar dit is gewoon een persoonlijke aanval die nergens voor nodig is. Wat Dennis zegt, is dat niet.
Je zou je dood moeten schamen voor dit soort opmerkingen...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Misschien niet de meest nette opmerking, maar er is iemand die zich nog harder dood zou moeten schamen.

Ongelooflijk dat zo'n figuur ook nog een sleutelfunctie op dit forum heeft.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
gesp wrote:
Als je dit virus de vrije hand geeft is binnen een jaar 3 tot 5 procent van de wereldbevolking overleden. Een groter percentage zal chronische klachten overhouden.

dat zal vast zo zijn


gesp wrote:
De economie overleeft de klap die dit virus uitdeelt wel. Veel mensen niet.

Ook met de economie weer langzaam op gang is de vraag of diezelfde mensen het uberhaupt gaan overleven, zonder remedie.

Natuurlijk heb je je recht op je mening, Dennis. Maar als je dan aangeeft dat het versneld weer op gang brengen van de economie wat jou betreft best wat mensenlevens mag kosten, onderbouw het dan in ieder geval wat beter dan door het plaatsen van wat links uit het lokale media.

Ik kan overigens zelf geen enkele onderbouwing bedenken die mij van jouw gelijk zou overtuigen. Ook geen economische. En ik ben wel econoom, dus ik heb de illusie er iets van te weten. Alles nu weer opengooien gaat je letterlijk niets opleveren. Heel veel mensen zullen thuisblijven waardoor er voor horeca en retail gewoon te weinig kritische massa krijgen om openhouden van hun gelegenheden kostendekkend maken. En dan praat ik nog geen eens over de macro economische gevolgen van het waarschijnlijk hoge personeelsuitval door ziekte en de open Nederlandse economie die weinig tot niets heeft aan zelf "open" zijn terwijl de belangrijkste afzetmarkten het niet zijn. Je oplossing klinkt heel simpel. En die is ook simpel. Helaas zijn simpele oplossingen in de grote mensenwereld lang niet altijd niet de juiste.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik zie in ieder geval dat deze discussie het beste bij iedereen naar boven brengt. Gaat lekker zo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken