CORE Festival 2022 - Nieuws en Geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Core festival wordt interessant , ze gokken op 25.000 bezoekers. Heel benieuwd naar die line up
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Leuk! Benieuwd naar de identiteit van dit festival. Langs de ene kant klinkt het interessant qua setting en genres (beetje BKS-sfeer), anderzijds klinkt het heel hip (kunstinstallaties, alternatief), maar het klinkt ook als een typisch feestfestival (gericht op Brussels publiek, Tomorrowland in de organisatie).
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Gezien de timing kan Core ook gemakkelijk namen van Primavera meepikken die in de loop van juni naar de VS trekken. Ben benieuwd naar de lineup
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Gezien de timing kan Core ook gemakkelijk namen van Primavera meepikken die in de loop van juni naar de VS trekken. Ben benieuwd naar de lineup
Blijkbaar erg frisse toffe line up. Dus ben echt benieuwd. Denk dingetjes zoals Ross From Friends en dergelijke oa.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Blijkbaar erg frisse toffe line up. Dus ben echt benieuwd. Denk dingetjes zoals Ross From Friends en dergelijke oa.
Ben vooral benieuwd of dat de lineup van RW niet zal kannibaliseren. Zo'n Ross From Friends, ook al op PkP gestaan, moet bijvoorbeeld perfect in de KlubC van RW kunnen denk ik.

We hebben nood aan minder festivals, niet meer.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
The Strokes hiervoor alleszins geen kanshebber. Staan 2 juni op Primavera, maar op 27 mei nog in de VS.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Om zo erg fris te zijn vind ik die naam echt afschuwelijk. Doet me vooral denken aan het zware techno-label van dezelfde naam (en die ook events organiseren).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ben vooral benieuwd of dat de lineup van RW niet zal kannibaliseren. Zo'n Ross From Friends, ook al op PkP gestaan, moet bijvoorbeeld perfect in de KlubC van RW kunnen denk ik.

We hebben nood aan minder festivals, niet meer.
Denk dat een Sonar meer het voorbeeld is voor dit festival. En meesnoepen van bepaalde Primavera namen. Dit zal dan de uiteindelijke tegenzet zijn naar iets zoals BKS. Moest er is van komen.

Edit: event wordt ondertussen gevolgd op insta door onder andere Ellen Allien en Enrico Sangiuliano, om een idee te hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En met '30+ artiesten' verdeeld over 2 dagen en 4 podia, zal dit festival vooral veel dj's hebben, vermoed ik. Indien het er véél meer zijn, had er toch gewoon 60+ of 70+ gestaan, niet?

edit: quick maths; pak 40 artiesten. Dat zijn er 20 per dag of 5 per podium en dat voor een festival dat tot middernacht zou duren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Denk dat een Sonar meer het voorbeeld is voor dit festival. En meesnoepen van bepaalde Primavera namen. Dit zal dan de uiteindelijke tegenzet zijn naar iets zoals BKS. Moest er is van komen.
Benieuwd. Sonar/Melt (?) als referentie klinkt niet slecht hoor.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Ik denk ook niet echt dat het iets zoals BKS zal worden, daarvoor zullen er inderdaad wellicht te veel DJ's staan. Ik verwacht meer iets in de stijl van Horst maar dan met wat extra hiphop/indie.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik vind de ticketprijzen niet heel duur. Ik verwacht daarom niet heel veel grote namen eerlijk gezegd. 25.000 mensen en dan een weekendticket voor 129 euro (2 dagen).

ik denk dat dit wel een leuk festival wordt om nieuwe namen te ontdekken
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Zit een beetje met iets a la Field Day in mijn hoofd. Of een soort van Melt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Tame Impala lijkt er een mooie voor te zijn, al is het opzet dan wel minstens 20k te klein.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Gezien de omschrijving wellicht niet meteen iets voor mij.
Maar langs de andere kant is het maar half uurtje met de fiets tot aan het Atomium en is het wel een mooi park voor een festival, Brosella en Couleur Café gaan er ook door.

Benieuwd naar de namen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
ava-2022-final.jpg


Ik verwacht hier heel veel overlap mee. Iemand als Mura Masa kan dit wel headlinen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken