Concertaankondigingen

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.607

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
DennisvdBr wrote:
https://festileaks.com/2019/12/festileaks-organiseert-alternatieve-clubnacht-in-de-melkweg-festen/

Festileaks organiseert alternatieve clubnacht in de Melkweg: ‘FESTEN’

Festileaks presenteert:

FESTEN – 31 januari 2020

De Melkweg, Amsterdam
Tickets in voorverkoop: € 10,-
Tickets aan de deur: € 12,50

https://www.facebook.com/events/594343641107534/

Hè, bah. Dan heb ik al een concert staan. Wellicht kan ik het nog omgooien. Wie moet ik daar verwachten?

Het is een dansavond/feestconcept, dus geen optredens. Tijden zijn 23:30 - 04:00, dus goede afterparty voor je concert wellicht :) . Met muziek van de echte festival acts die jij en wij leuk vinden, aangevuld door wat typische festival zaken. Ontstaan uit een frustratie van steeds minder uitgaansplekken kunnen vinden waar nog leuke muziek wordt gedraaid. En gewoon omdat we niet kunnen wachten tot de zomer.

Een nieuw experiment dus, we zijn benieuwd hoe veel animo hier voor is. Zou leuk zijn als er zo veel mogelijk forum members bij aanwezig konden zijn!

Als je met een grotere groep komt, stuur even een PB en dan kunnen we qua tickets wel wat leuks regelen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.607
wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
https://festileaks.com/2019/12/festileaks-organiseert-alternatieve-clubnacht-in-de-melkweg-festen/

Festileaks organiseert alternatieve clubnacht in de Melkweg: ‘FESTEN’

Festileaks presenteert:

FESTEN – 31 januari 2020

De Melkweg, Amsterdam
Tickets in voorverkoop: € 10,-
Tickets aan de deur: € 12,50

https://www.facebook.com/events/594343641107534/


Hè, bah. Dan heb ik al een concert staan. Wellicht kan ik het nog omgooien. Wie moet ik daar verwachten?

Het is een dansavond/feestconcept, dus geen optredens. Tijden zijn 23:30 – 04:00, dus goede afterparty voor je concert wellicht
1f642.svg
. Met muziek van de echte festival acts die jij en wij leuk vinden, aangevuld door wat typische festival zaken. Ontstaan uit een frustratie van steeds minder uitgaansplekken kunnen vinden waar nog leuke muziek wordt gedraaid. En gewoon omdat we niet kunnen wachten tot de zomer.

Een nieuw experiment dus, we zijn benieuwd hoe veel animo hier voor is. Zou leuk zijn als er zo veel mogelijk forum members bij aanwezig konden zijn!

Als je met een grotere groep komt, stuur even een PB en dan kunnen we qua tickets wel wat leuks regelen.
Dat eerste had ik al door, ja. Wist alleen niet hoe laat het begon, maar dit zou dan wel uitkomen, denk ik zo. Klinkt wel als een goed idee, zeker het idee erachter is goed.
Wacht even, 'no tolerance-meneren'? Bah... :-| Ik zal eens even kijken hoeveel lui ik kan optrommelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
De reden dat ik niet ga...:

Krijg ze een vet hart metter Amsterdam Je zal der maar wonen an zo’n stinkgracht, waar de hele dag van die platboomde schuiten vol Moffen en Amerikanen voorbij kome drijven die je je vreten uit je bek zitten te kijken. Ben je lekker mee! Ik gaat liever gewoon dood!


 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Hahah, leuk initiatief. Doet me een beetje denken aan de Indiedisco's die Merleyn hier in Nijmegen wel eens organiseert.

Als het wat dichter bij huis was, dan had ik wel meegedaan. Hoop wel dat het een succes wordt!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Hopelijk kunnen we ook snel in andere steden organiseren! Suggesties zijn nu al welkom ;). Maar eerst van deze eerste een succes maken!

Ticket sale is net gestart:
https://www.melkweg.nl/nl/agenda/festen-31-01-2020
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ja, dat is echt mooi nieuws! Heb de beste man nog nooit aan het werk gezien, dus als hij eens een beetje in de buurt is (Maastricht), kan ik niet anders dan ernaartoe gaan. Heel tof! Ze beginnen daar in de Muziekgieterij sowieso steeds beter te programmeren. Ik zie steeds grotere namen (Kaiser Chiefs, White Lies, The Slow Show etc.) voorbij komen. Goed om te zien :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ja, dat is echt mooi nieuws! Heb de beste man nog nooit aan het werk gezien, dus als hij eens een beetje in de buurt is (Maastricht), kan ik niet anders dan ernaartoe gaan. Heel tof! Ze beginnen daar in de Muziekgieterij sowieso steeds beter te programmeren. Ik zie steeds grotere namen (Kaiser Chiefs, White Lies, The Slow Show etc.) voorbij komen. Goed om te zien
1f642.svg

Als je de kans hebt, zou ik ook zeker naar 2manyDJ's en Goose dit weekend.

Ik heb de pech dat ik in Leeuwarden woon, en vrijwel niks hier onze concertzaal aan doet. Met de opening van de zaal is Fink langs gekomen, verder houdt het wel op. Vrij dramatische programmering en veelal van Nederlandse bodem.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.607
Ik heb de pech dat ik in Leeuwarden woon, en vrijwel niks hier onze concertzaal aan doet. Met de opening van de zaal is Fink langs gekomen, verder houdt het wel op. Vrij dramatische programmering en veelal van Nederlandse bodem.
Dat vind ik een tikkeltje overdreven. "Vrij dramatisch..." Het is niet de crème de la crème die er staat, maar er staan zeker goede artiesten, o.a. Mother's Funest bijvoorbeeld. Dat dat je niet aanspreekt, is een tweede, maar de programmering is over het algemeen niet "dramatisch" te noemen. Er zijn in ieder geval steden die het slechter hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
Ik woon zelf in Groningen maar was blij verrast toen er een poppodium in Leeuwarden zou openen. De buzz eromheen was veelbelovend. Als je daarop terugkijkt is de programmering van Neushoorn absoluut dramatisch te noemen. Veelal Nederlandse bands of grote Nederlandse namen. Heel sporadisch een grotere internationale acts.
Vrijwel alleen coverbands en dansavonden. Het is er (op de uitverkochte Nederlandse concerten na) ook vrijwel altijd leeg. Bij de concerten waar ik wel was was amper volk te vinden.

Ben wel benieuwd welke grote steden het dan nóg minder hebben.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
mdekens wrote:
Ik heb de pech dat ik in Leeuwarden woon, en vrijwel niks hier onze concertzaal aan doet. Met de opening van de zaal is Fink langs gekomen, verder houdt het wel op. Vrij dramatische programmering en veelal van Nederlandse bodem.

Dat vind ik een tikkeltje overdreven. “Vrij dramatisch…” Het is niet de crème de la crème die er staat, maar er staan zeker goede artiesten, o.a. Mother’s Funest bijvoorbeeld. Dat dat je niet aanspreekt, is een tweede, maar de programmering is over het algemeen niet “dramatisch” te noemen. Er zijn in ieder geval steden die het slechter hebben.

Het is vrij dramatisch en ik denk dat ik wel redelijk recht van spreken heb. Enkele uitzonderingen daar gelaten ja. Je merkt het ook wel dat als ze Kim Wilde en The Dirty Daddy's groots aankondigen, er ook niet echt een boeker is die het een beetje in de alternatieve hoek wil zitten.

Als je kijkt naar Astriks, ook gevestigd in Leeuwarden, zie je veel interessante namen voorbij komen. Met een aanzienlijk kleiner budget. Ook heeft Groningen in Simplon veel betere boekingen.

Noem eens een hoofdstad waar het minder is, dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.607
wenteldave wrote:

mdekens wrote:
Ik heb de pech dat ik in Leeuwarden woon, en vrijwel niks hier onze concertzaal aan doet. Met de opening van de zaal is Fink langs gekomen, verder houdt het wel op. Vrij dramatische programmering en veelal van Nederlandse bodem.


Dat vind ik een tikkeltje overdreven. “Vrij dramatisch…” Het is niet de crème de la crème die er staat, maar er staan zeker goede artiesten, o.a. Mother’s Funest bijvoorbeeld. Dat dat je niet aanspreekt, is een tweede, maar de programmering is over het algemeen niet “dramatisch” te noemen. Er zijn in ieder geval steden die het slechter hebben.

Het is vrij dramatisch en ik denk dat ik wel redelijk recht van spreken heb. Enkele uitzonderingen daar gelaten ja. Je merkt het ook wel dat als ze Kim Wilde en The Dirty Daddy’s groots aankondigen, er ook niet echt een boeker is die het een beetje in de alternatieve hoek wil zitten.

Als je kijkt naar Astriks, ook gevestigd in Leeuwarden, zie je veel interessante namen voorbij komen. Met een aanzienlijk kleiner budget. Ook heeft Groningen in Simplon veel betere boekingen.

Noem eens een hoofdstad waar het minder is, dan?
Tuurlijk heb je recht van spreken, ik heb ook niet gezegd dat je dat niet hebt. Het blijft tenslotte jouw stad.
Maar dit is dus allemaal een kwestie van smaak, als ik dit zo lees. Hoe alternatiever, hoe beter, naar jouw zin. Ik zie bijvoorbeeld bij Asteriks helemaal niks 'interessants'.

Die andere hoofdstad waar je om vroeg is Middelburg. Het is niet alsof ik daar ook zoveel interessante namen voorbij ziet komen. Wat dat betreft, is het een redelijke competitie tussen Leeuwarden en Middelburg voor de titel Provinciehoofdstad met de Slechtste Concerten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
Maar dit is dus allemaal een kwestie van smaak, als ik dit zo lees. Hoe alternatiever, hoe beter, naar jouw zin.

In het geval van Neushoorn is het meer:
''Hoe minder Nederlandse acts en hoe minder dansavonden, hoe beter.'

Het is gewoon jammer dat er vrijwel niets internationaals te vinden is. Grotere internationale acts of bands heeft Neushoorn nauwelijks. Niet mainstream en niet alternatief. Dat is zonde, want dat was wel beloofd.

Leeuwarden is ook wel wat groter dan Middelburg trouwens. :p
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
In Drenthe is het qua concertaanbod helemaal droevig gesteld inderdaad, in Assen is ook vrijwel niets te vinden. Leeuwarden vind ik ook bedroevend - de potentie van de Neushoorn wordt in het geheel niet waargemaakt.

Kom zelf met enige regelmaat in Vera en Simplon in Groningen, ook bij de onbekendere acts en zogenoemde clubkaartshows. Het aanbod is er hier wel, maar vraag me soms wel af hoe lang nog. Kan nooit allemaal rendabel zijn, een uitverkocht concert is en een zeldzaamheid en de keren dat er slechts een twintigtal bezoekers waren zijn niet meer op één hand te tellen. Met name doordeweeks is dat het geval, vermoed dat een lage opkomst bij onbekende / alternatieve acts bij meer poppodia buiten de randstad speelt. En kan me voorstellen dat ze daarom niet meer geboekt worden - reiskosten, overnachtingen, bandgage worden dan niet gecoverd door entree + drankomzet. En dat is natuurlijk wel zonde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken