Concertaankondigingen

Ligt het aan mij of waarom lopen concerten zoveel beter sinds Corona?

Stadions worden in no time uitverkocht , concerten ook…. Snap het niet zo. Zijn mensen meer muziek gaan luisteren?😂
Het is volgens mij momenteel een hype en helemaal in om naar livemuziek te gaan. Kijk met weemoed terug naar de tijd dat alleen vieze alternatieven naar festivals en concerten gingen

Stadions worden in no time uitverkocht , concerten ook…. Snap het niet zo. Zijn mensen meer muziek gaan luisteren?😂
Ik denk ook dat social media etc. meespeelt, sowieso TikTok. Ontzettend veel filmpjes van concerten, soort van 'daar moet ik bij zijn' effect. Zelf stond ik op plek 75.000 en heb toch nog reguliere staanplaatsen kunnen vinden na eindeloos refreshen. Nu zie ik alleen nog maar platinum tickets af en toe voorbijkomen...

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Grote concerten zijn een soort prestige object geworden. Gezien willen worden, insta post, tegen collega's kunnen zeggen "ik ben geweest". Meer is het niet. Dan helpt het dat een grote act is. Mensen zien een concert of zelfs festival meer als uitje dan enkel de muziek lief te hebben. Ik erger me er mateloos aan.

En tegelijkertijd lopen de kleine bands achterstand op, shows raken moeilijk uitverkocht etc.

Persoonlijk heeft corona mij wel doen inzien dat het bezoeken van concerten niet vanzelfsprekend is en sindsdien ga ik wel naar een stuk meer concerten. Dat zal bij meer mensen het geval zijn.

• Leuk
Waarderingen: slyke en Timmetje
Grote concerten zijn een soort prestige object geworden. Gezien willen worden, insta post, tegen collega's kunnen zeggen "ik ben geweest". Meer is het niet. Dan helpt het dat een grote act is. Mensen zien een concert of zelfs festival meer als uitje dan enkel de muziek lief te hebben. Ik erger me er mateloos aan.

En tegelijkertijd lopen de kleine bands achterstand op, shows raken moeilijk uitverkocht etc.
Dit klopt zo erg maar word er alleen maar geïrriteerder van. M’n ouders hebben totaal niks met concerten maar op mn 12e voor het eerst naar Pinkpop gegaan. En sinds Corona dure prijzen, lastig aan tickets komen… de kudde volgt de rest zo voelt het een beetje.

Dit klopt zo erg maar word er alleen maar geïrriteerder van. M’n ouders hebben totaal niks met concerten maar op mn 12e voor het eerst naar Pinkpop gegaan. En sinds Corona dure prijzen, lastig aan tickets komen… de kudde volgt de rest zo voelt het een beetje.
Ik heb er vooralsnog eigenlijk nog weinig last van gehad mbt lastig aan tickets komen. Wat ik eerder in het topic al zei: Met een beetje geduld en wat blijven f5'en lukt het over het algemeen altijd wel. En anders op de dag zelf via een Swapje..

Wel eens dat het allemaal veel te duur aan het worden is en dat het veelal gaan om te gaan is, wat Elo ook zegt. Vandaar wellicht ook dat er zoveel doorheen gepraat wordt bik al die concerten.

• On fire
Waarderingen: Nikfestilover
Liever 1x in de tig jaar een kleine boete dan 400 euro voor een simpel popsterretje betalen omdat alle bots de kaarten hebben opgekocht.

Niet ideaal maar er moet ergens iets van een drempel zijn dan. Ach ja. Gaat toch nooit gebeuren. Arme mensen die per se naar Taylor Swift willen. Dat kost je straks duizenden euro's.
Taylor Swift wordt een slagveld. Leuk voor de mensen die al jaren wachten op een tour. Reputation kwam toen niet eens verder dan Londen. Die moeten het nu opnemen tegen de TikTok fans die net een paar nummers van haar kennen.

Iedereen mag van mij naar een concert gaan maar toch is het frustrerend.

Op Ticketswap worden 30/40/50 kaarten aangeboden door ene "asw"

Wanneer het uitverkocht lijkt komen er vrolijk weer 8 nieuwe beschikbaar. Uiteraard door dezelfde verkoper.

Hoe is dit toch mogelijk. Waarom blijft dit verrotte systeem in stand.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke
Wellicht wel een idee om deze discussie hier nu te staken, want we vervuilen het topic wel wat imo. Terug naar waar het voor is, aankondigingen!
Zoiets?

Margaritas Podridas en Daddy Unchained is verplaatst van de Nieuwe Nor naar Irish Pub Erin's Isle (ook in Heerlen uiteraard) (18 juli).
Made in Purple, Belgian Quo Band, Ezzy Top en Thin Lizzy Project op 23 september naar Iduna. Tickets zijn al in de verkoop.
SNACKBAR the Ambassador is support bij Yin Yin in Patronaat (29 september).
AJ Plug met wat nieuwe shows: 1 oktober d'Rentmeester (Valthermond), 2 december MIMIK Theater (verplaatst van Schouwburg Deventer) en 26 januari Hedon. Tickets zijn al in de verkoop.
Blanko & Friends ook op 5 oktober naar P3 en 17 oktober naar Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Blaudzun, The Indien, Wodan Boys en Emil Landman op 15 oktober naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
24-7 Spyz is special guest bij Rudeboy in Patronaat (20 oktober).
Jared James Nichols op 20 oktober naar Fluor. Tickets zijn al in de verkoop.
ABBA the Music op 29 oktober met twee shows naar Ahoy. Tickets zijn al in de verkoop.
Bare Jams op 2 november naar Patronaat. Verkoop 3 juli 10.00.
Samora Pinderhughes op 10 november naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.
Fox Stevenson op 10 november naar de Melkweg. Verkoop 27 juli 12.00.
Benjamin Herman op 23 november naar Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Barracuda op 24 november naar de Pul. Tickets zijn al in de verkoop.
Daniel Lohues ook op 4 maart naar Musis. Verkoop 3 juli 12.00.
Lizz Wright op 7 maart naar Tivoli. Verkoop 3 juli 11.00.
Rootsriders ook op 11 mei naar de Melkweg. Verkoop 30 juni 12.00.

Voor België:
Jared James Nichols op 19 oktober naar Zik Zak. Tickets zijn al in de verkoop.

Weet niet waar ik het moet plaatsen maar er lijkt een storing te zijn bij Ticketmaster. Sommige mensen komen hun account niet in waaronder ik. Hopelijk snel opgelost

De show van Yemi Alade in de Melkweg van vanavond is verplaatst naar 19 mei (30 juni).
Ugly Kid Joe op 20 augustus naar de Neushoorn. Tickets zijn al in de verkoop.
This Is Lovski op 7 september naar Patronaat. Entree is gratis.
Bongloard, Rats on Rafts en Asbest Boys (onder de noemer Knives Out!) op 15 september naar Victorie. Tickets zijn al in de verkoop.
Extra show voor KM, ook op 17 september, in Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Goldkimono ook op 6 oktober naar Patronaat en 13 oktober naar 013 (Next). Verkoop 6 juli 10.00.
Solomun op 21 oktober naar de Ziggo Dome (als onderdeel van ADE (voor Awakenings)). Verkoop 13 juli 20.00.
Holy Wave op 8 november naar Vera. Tickets zijn al in de verkoop.
Brass Rave Unit dus met een clubtour: 8 november Doornroosje, 9 Hall of Fame, 10 Optie B (Den Haag), 11 Simplon, 16 De Helling en 1 december Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.
Samora Pinderhughes ook op 9 november naar LantarenVenster. Tickets zijn al in de verkoop.
Hideous ook op 10 november naar de Pul. Tickets zijn al in de verkoop.
Lachy Doley op 26 november naar de Bosuil. Tickets zijn al in de verkoop.
Holy Wave op 4 december naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Danny Vera met extra shows in alle drie de zalen: 5 december Tivoli, 8 december De Oosterpoort en 19 december 013. Tickets zijn al in de verkoop.
Queen's Pleasure met een clubtour: 8 december Willem Twee, 14 Hedon, 15 Simplon, 16 Paradiso en 17 Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Rootsriders dus met een clubtour: 15 maart Fluor, 16 P60, 29 Mezz, 30 ECI-Cultuurfabriek, 13 april De Spot, 19 Victorie, 20 Metropool Enschede, 24 Luxor Live, 10 mei Paard, 11 Melkweg, 12 Effenaar, 17 Neushoorn, 18 De Nieuwe Nor, 24 De Helling, 25 Bibelot en 1 juni P3. Tickets zijn al in de verkoop.
The Answer op 6 april naar de Pul. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:

Verkoop voor Lorna Shore, Rivers of Nihil, Ingested en Distant in de AB is 3 juli 11.00 (26 november).
The Answer op 4 april naar Kavka Zappa. Tickets zijn al in de verkoop.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies en jonasvh

Users who are viewing this thread