Concertaankondigingen

Ik las op de Sigur Ros fora dat Sigur Ros zelf (of het management) laatst beslist heeft dat bij staande concerten de setlist ingekort moet worden aangezien bij de staande mensen de concentratie na enige tijd verdwijnt. Dus bij staande concerten is de setlist tot 5 nummers korter dan bij een volledig zittend publiek.
Ik denk dat hier de reden ligt van de wijziging.
Lijkt me een nogal raar verhaal dit (setlist met 5 nummers inkorten). Zeker omdat de concerten deze tour al halverwege een pauze kennen. Wordt gewoon een optreden met 17 (lange!) nummers, met een pauze en zonder toegiften.

Voor AFAS verandert er neem ik aan niets aan de inrichting. Is niet uitverkocht, maar waarschijnlijk zijn er wel zoveel kaarten verkocht dat overschakelen naar volledig zittend niet gaat passen in die zaal.

i just leave this here then...

Gisteren in Los Angeles was Beyonce aanwezig bij Wearable Art Gala.
Er was ook een veiling... waaronder vip kaarten voor een concert naar keuze in de wereldtournee van Beyonce in 2023...

Bekijk bijlage 2818

fyi, dit is imo een soort van Tour aankondiging! Toch?
"According to the auction slideshow, the ticket package was valued at $20,000 (£17,670) and gave people the chance to see Beyoncé “on tour, starting Summer 2023” as well as providing first class flights and accommodation."

"Footage from the event saw bidding for the tickets reach $50,000 (£44,000) while it’s claimed that the final bid was $150,000 (£132,000)."

zie ook nme.com/news/music/beyonce-seemingly-confirms-2023-renaissance-tour-via-auction-3334432

Laatst bewerkt:
Portland op 20 april naar Bitterzoet. Verkoop 28 oktober 10.00.
Dear Mother op 12 mei naar Metropool Enschede. Tickets zijn al in de verkoop.
Def Americans op 16 december naar P60. Verkoop vandaag 12.00.
Hans Dulfer op 10 februari naar P60. Verkoop 25 oktober 12.00.
Rondé op 15 april naar de Oosterpoort. Verkoop 28 oktober 10.00.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies
Euh... PJ Harvey komt woensdag om 11.00 met nieuws. Moeten we daar iets achter zoeken? Zal vast een album zijn en nog geen data, maar toch.

Oh, en:
Roo Panes en Harrison Storm op 13 juni naar Paradiso. Verkoop 28 oktober 11.00.

Ik las op de Sigur Ros fora dat Sigur Ros zelf (of het management) laatst beslist heeft dat bij staande concerten de setlist ingekort moet worden aangezien bij de staande mensen de concentratie na enige tijd verdwijnt. Dus bij staande concerten is de setlist tot 5 nummers korter dan bij een volledig zittend publiek.
Ik denk dat hier de reden ligt van de wijziging.
Ik zou zittend al sneller de aandacht verliezen, indommelen en whatnot dan dat ik staand een concert bezoek. Maar da's mijn gevoel.

Ik zou zittend al sneller de aandacht verliezen, indommelen en whatnot dan dat ik staand een concert bezoek. Maar da's mijn gevoel.
Voor veel concerten werkt het voor mij juist goed. Tim Hecker en Grouper bv, perfect, zittend, in een mooi theater. Godspeed You kon ik staand juist moeilijk volhouden.

Maar goed als je staanplaatsen koopt kan ik me voorstellen dat het een onplezante verrassing is.

Voor veel concerten werkt het voor mij juist goed. Tim Hecker en Grouper bv, perfect, zittend, in een mooi theater. Godspeed You kon ik staand juist moeilijk volhouden.

Maar goed als je staanplaatsen koopt kan ik me voorstellen dat het een onplezante verrassing is.
Vanwege de overweldigende aard van de muziek kan ik er zeker inkomen dat je liever zittend bepaalde concerten ervaart - daarom vind ik de reden 'concentratieverlies' net zo vreemd bij Sigur Rós.

Image

Arjen: "I’m extremely happy with the singers that we managed to get for the 01011001 shows, what a cast! It’s always a big challenge to enlist all the singers for the live shows so far in advance, because so many of them are mega successful and therefore really busy. So... if your favourite singer isn’t there, PLEASE know that I did the best I could, but some simply aren’t available. Always to their own regret. I’m sure you agree that we have no less than 19 amazing singers here (apart from that hippie-dude), already proud of them!"
Check our website for more information and news: https://www.ayreon.com/live

Original 01011001 cast:
Hansi Kursch (TBC)
Tom Englund
Daniel Gildenlow
Jonas Renkse
Anneke van Giersbergen
Simone Simons
Wudstik
Marjan Welman
Liselotte Hegt
Maggy Luyten
Phideaux Xavier
Arjen Lucassen (yeah, sorry for that)

Special guests:
Damian Wilson
Brittney Slayes
Micheal Mills
John Jaycee Cuijpers

Backing vocals:
Marcela Bovio
Irene Jansen
Jan Willem Ketelaers

Band:
Marcel Coenen - guitar
Timo Somers - guitar
Johan van Stratum - bass
Joost van den Broek - keys
Ed Warby - drums

Ensemble:
Ben Mathot - violin
Jurriaan Westerveld - cello
Jeroen Goossens - woodwinds

Verder:
Ian Siegal op 5 april naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Abel van Gijlswijk op 25 mei naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Bill Callahan (An Evening with...) op 25 april naar Paradiso. Verkoop 26 oktober 11.00. Ja, het is An Evening With, maar hij gaat gewoon nummertjes spelen en niet constant lullen zoals Bruce Dickenson.
Tanya Stephens op 1 december naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.
Keshi op 13 februari naar AFAS Live. Verkoop 28 oktober 10.00.
Frank Gambale All Star Band op 23 maart naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Scott Henderson Trio, Maarten Ouweneel Band en Jeff Aug op 9 maart naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Darker, P0L en Palais Ideal op 13 januari naar Hall of Fame. Tickets zijn al in de verkoop.
Extra show van Diana Krall in Carré op 13 mei. Tickets zijn al in de verkoop.
Housepainters op 5 november naar Vera. Tickets zijn al in de verkoop.

• Leuk
The Vamps op 1 maart naar Paradiso. Verkoop 1 november 10.00.
Channel Tres op 21 maart naar Parallel. Verkoop 27 oktober 9.00.
Ziggy Alberts op 17 mei naar Paradiso. Verkoop 27 oktober 10.00.
Danique op 17 februari naar Tolhuistuin. Verkoop 27 oktober 10.00.
Ollie op 21 mei naar Paradiso. Verkoop 28 oktober 10.00.
Ares en Jiri11 op 11 maart naar Mezz. Tickets zijn al in de verkoop.
RY X ook op 25 maart naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop.
Normaal, Miss Montreal, Rowwen Hèze en Tim Knol & the Blue Grass Boogiemen op 18 mei naar het Tractorpullingterrein in Lochem. Verkoop 28 oktober 11.00.
Billy Nomates op 5 april naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.

• Leuk
Plini op 4 maart naar 013 (Next). Verkoop 31 oktober 10.00. Jongens, dat moet je echt gaan zien als je van instrumentale muziek houdt. Geweldige band!
AJ Plug op 5 februari naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
BBNO$ op 4 april naar de Melkweg. Verkoop 28 oktober 10.00.
Gladde Paling op 26 april naar 013 (Main). Is een Koningsnachtfeestje. Verkoop 4 november 10.00.
DMA's op 24 april naar de Melkweg, Verkoop 28 oktober 10.00.
Ron Pope op 24 september naar de Melkweg. Verkoop 28 oktober 10.00, VVK 27 oktober 10.00.
Henry Rollins op 13 maart naar 013 (Main). Verkoop 3 november 10.00, VVK 1 november 10.00.
KRS-ONE op 4 december naar de Effenaar. Verkoop 28 oktober 10.00.
DVSN op 28 januari naar de Melkweg. Verkoop 4 november 10.00, VVK 3 november 10.00.
BRUIT ≤ ook op 15 december naar de Oefenbunker in Landgraaf. Tickets zijn al in de verkoop.

• Leuk
Harry Styles, daar staat ook geen maat op. Nog altijd bizar hoe snel hij een hete Werchter weide uitverkocht ook.

En wat clubtouren.
Clubtour DeWolff. 3 februari Effenaar, 4 februari Muziekgieterij Maastricht, 9 februari Annabel, 11 februari Tivoli, 16 februari de Oosterpoort, 17 februari Doornroosje,

Clubtour Joe Buck. 3 maart Paard, 4 maart Metropool Enschede, 9 maart 013, 16 maart Tivoli, 17 maart de Nieuwe Nor, 22 maart de Oosterpoort, 23 maart Luxor Live en 5 april de Melkweg. Verkoop 28 oktober 10.00.

Clubtour Blackbird. 16 maart Willem Twee, 16 maart Paard, 23 maart Tivoli, 24 maart de Nieuwe Nor, 25 maart Metropool Enschede, 30 maart Hedon en 31 maart Patronaat. Verkoop 28 oktober 10.00.

Clubtour Navarone aanstaande. 25 maart naar de Oosterpoort. Verkoop 4 november 10.00. Ook op 10 maart naar 013 (Next) (verkoop 4 november 8.00).

Clubtour Prins S. en de Geit, o.a. 30 maart Paard, 31 maart Victorie, 1 april de Oosterpoort, 6 april Tolhuistuin, 7 april Metropool Hengelo (@Brian), 15 april Bibelot, 21 april Tivoli, 22 april Effenaar, 29 april Doornroosje en 12 mei Rotown. Verkoop 28 oktober 10.00.

Clubtour Rondé nu ook volledig. 6 april Effenaar, 13 april Paard, 15 april de Oosterpoort, 16 april Doornroosje, 20 april Hedon, 21 april Tivoli. Verkoop 28 oktober 10.00.

Users who are viewing this thread