Concertaankondigingen

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
342
271
Misschien een beetje een gekke vraag…
(En sorry het is offtopic maar ik wist eerlijk gezegd geen beter topic…)

Denken jullie dat The Black Keys uitverkoopt? Is zit te twijfelen om een kaartje te kopen maar ik las hier ergens dat kaartjes hoogstwaarschijnlijk voor €15,- gaat op ticketswap! Hoe groot is die kans?
Voor 15€ is altijd een gok. Het duurt niet lang meer tot het concert is en er zijn nog altijd veel tickets niet verkocht. Ik ga er niet vanuit dat het helemaal uit gaat verkopen en waar aanbod groter is dan vraag gaat de prijs op ticketswap wel zakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Denk dat de gemiddelde prijs voor zo'n arenashow wel nog altijd lager ligt, maar toch. Absurd. Even over miss Swift, wordt vaak gekakeld, maar is wel een artieste die een show van drie (waar zie je dat nog?) uur brengt en voor een stadionshow-standaarden vrijwel pre-corona prijzen hanteert/hanteerde. Ticketje voor Amsterdam was net boven de honderd euro en ook voor Warschau hebben we niet veel meer betaald. Tegenwoordig wordt ze door sommigen zelfs al bij gebeend in arenashows.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Voor 15€ is altijd een gok. Het duurt niet lang meer tot het concert is en er zijn nog altijd veel tickets niet verkocht. Ik ga er niet vanuit dat het helemaal uit gaat verkopen en waar aanbod groter is dan vraag gaat de prijs op ticketswap wel zakken.
De vraagprijs op Ticketswap zal vast onder de oorspronkelijke vraagprijs komen, maar 15 euro gaan ze denk ik niet worden. Er zullen echt wel mensen zijn die ze gaan kopen bij 30-40 euro.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.542
4.440
Denk dat de gemiddelde prijs voor zo'n arenashow wel nog altijd lager ligt, maar toch. Absurd. Even over miss Swift, wordt vaak gekakeld, maar is wel een artieste die een show van drie (waar zie je dat nog?) uur brengt en voor een stadionshow-standaarden vrijwel pre-corona prijzen hanteert/hanteerde. Ticketje voor Amsterdam was net boven de honderd euro en ook voor Warschau hebben we niet veel meer betaald. Tegenwoordig wordt ze door sommigen zelfs al bij gebeend in arenashows.
Je had ook al vrij snel ´platina´ tickets gewoon hoor. Dezelfde slechte plaatsen, maar onder een andere naam verkopen voor veel duurder.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Je had ook al vrij snel ´platina´ tickets gewoon hoor. Dezelfde slechte plaatsen, maar onder een andere naam verkopen voor veel duurder.
Ik herinner me bij de verschillende verkopen waaraan ik heb meegedingt niet dat geval omdat alles toch zo snel was uitverkocht? Die Platinazooi ligt toch meer aan Ticketmaster dan aan haar?
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
363
470
Ik herinner me bij de verschillende verkopen waaraan ik heb meegedingt niet dat geval omdat alles toch zo snel was uitverkocht? Die Platinazooi ligt toch meer aan Ticketmaster dan aan haar?
Volgens mij hebben de artiesten er zelf ook een zegje in qua aantallen en wanneer de platinum beschikbaar wordt
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
De prijzen voor de Ziggo Dome:
Premium - Zitplaatsen: €196,00
Rang 1 - Zitplaatsen: €162,40
Rang 2 - Zitplaatsen: €140,00
Rang 3 - Zitplaatsen: €100,80
Rang 4 - Zitplaatsen: €78,40
Rolstoel- en begeleidersplaats: €156,80

Die krijgt dat nooit uitverkocht....
Wat zot. En dan te bedenken dat ik in 2015 heel Fleetwood Mac heb gezien, compleet met Lindsey Buckinham en Christine McVie, voor 82 euro. Stevie Nicks stelde me toen trouwens teleur, die stond twee uur haar gypsy-act te doen door zweverig met haar sjaals te zwaaien. Lindsey Buckingham deed al het werk en die werd vervolgens de band uitgegooid. 🤷🏼‍♂️
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.542
4.440
Ik herinner me bij de verschillende verkopen waaraan ik heb meegedingt niet dat geval omdat alles toch zo snel was uitverkocht? Die Platinazooi ligt toch meer aan Ticketmaster dan aan haar?
Hmm mss was het dan Adele die ik bedoel
Ik dacht dat mn vriendin er bij Swift ook over bezig was.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.879
Wat zot. En dan te bedenken dat ik in 2015 heel Fleetwood Mac heb gezien, compleet met Lindsey Buckinham en Christine McVie, voor 82 euro. Stevie Nicks stelde me toen trouwens teleur, die stond twee uur haar gypsy-act te doen door zweverig met haar sjaals te zwaaien. Lindsey Buckingham deed al het werk en die werd vervolgens de band uitgegooid. 🤷🏼‍♂️
Mevrouw Nicks heeft het voor het zeggen gehad de laatste jaren bij FM. Fleetwood is gezwicht door Buckingham eruit te gooien voor de laatste tour. Had hij nooit moeten doen. Maar Stevie wilde anders niet touren.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
768
710
Wat zot. En dan te bedenken dat ik in 2015 heel Fleetwood Mac heb gezien, compleet met Lindsey Buckinham en Christine McVie, voor 82 euro. Stevie Nicks stelde me toen trouwens teleur, die stond twee uur haar gypsy-act te doen door zweverig met haar sjaals te zwaaien. Lindsey Buckingham deed al het werk en die werd vervolgens de band uitgegooid. 🤷🏼‍♂️
In 2013 in sportpaleis gezien, zeer teleurstellend optreden (was zelfs niet uitverkocht), met als dieptepunt meer dan 10 minuten bindtekst om een nummer aan te kondigen. Ik heb mijn vader letterlijk wakker moeten maken.
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
78
51
Oh hey tof dat Daniel Romano's Outfit terug komt, nieuwe plaat is geweldig en de tour vorig jaar ook. Jammer van blues pills waar ik helemaal niks mee heb dus even kijken wat ik er mee ga doen
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
499
567
Weet niet of het al gemeld is maar Thirty Seconds to Mars van 25 april is verplaatst naar de AFAS 13 juni
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Weet niet of het al gemeld is maar Thirty Seconds to Mars van 25 april is verplaatst naar de AFAS 13 juni
Due to the actors’ strike and subsequent changes in Jared’s filming schedule, some of the EU/UK dates of our Seasons World Tour have been rescheduled. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. We can’t wait to see you all on the road very soon. – THIRTY SECONDS TO MARS"

Komt het natuurlijk ook mooi uit dat ze even een zaal met de helft van de capaciteit kunnen uitkiezen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Due to the actors’ strike and subsequent changes in Jared’s filming schedule, some of the EU/UK dates of our Seasons World Tour have been rescheduled. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. We can’t wait to see you all on the road very soon. – THIRTY SECONDS TO MARS"

Komt het natuurlijk ook mooi uit dat ze even een zaal met de helft van de capaciteit kunnen uitkiezen
Daar komt bij dat ik in de reacties lees dat de tickets voor de Ziggo Dome niet meer geldig zijn voor AFAS Live en je dus nieuwe zou moeten kopen. Site van AFAS Live zegt wel dat ze geldig blijven, dus daar zit een mooie discrepantie. Klinkt alsof er gewoon tickets zijn geschrapt om het een beetje op een verkoop te laten lijken.

En Vorst Nationaal is verplaatst naar 12 juni trouwens.
 

Remco

Playlistbediener
15 apr 2015
27
19
Daar komt bij dat ik in de reacties lees dat de tickets voor de Ziggo Dome niet meer geldig zijn voor AFAS Live en je dus nieuwe zou moeten kopen. Site van AFAS Live zegt wel dat ze geldig blijven, dus daar zit een mooie discrepantie. Klinkt alsof er gewoon tickets zijn geschrapt om het een beetje op een verkoop te laten lijken.

En Vorst Nationaal is verplaatst naar 12 juni trouwens.

Van wat ik begrijp zijn staanplaatsen gewoon geldig en zijn enkel de zitplaatsen geannuleerd. Die mensen krijgen toegang tot een presale, zodat ze kunnen kiezen of ze willen staan of niet meer gaan als ze per se willen zitten. Het zal voor Ticketmaster vast makkelijker zijn (massa annuleren i.p.v. per boeker uitvragen wat ze willen), maar echt bezoekersvriendelijk is het natuurlijk niet...
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
342
271
Van wat ik begrijp zijn staanplaatsen gewoon geldig en zijn enkel de zitplaatsen geannuleerd. Die mensen krijgen toegang tot een presale, zodat ze kunnen kiezen of ze willen staan of niet meer gaan als ze per se willen zitten. Het zal voor Ticketmaster vast makkelijker zijn (massa annuleren i.p.v. per boeker uitvragen wat ze willen), maar echt bezoekersvriendelijk is het natuurlijk niet...
Waarom zouden ze dan bijvoorbeeld niet alle tickets geldig maken en dan de bezoeker de keus laten of ze naar Afas Live willen en dan staan of dat ze het kaartje kosteloos kunnen annuleren? Idd beetje vaag verhaal
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Van wat ik begrijp zijn staanplaatsen gewoon geldig en zijn enkel de zitplaatsen geannuleerd. Die mensen krijgen toegang tot een presale, zodat ze kunnen kiezen of ze willen staan of niet meer gaan als ze per se willen zitten. Het zal voor Ticketmaster vast makkelijker zijn (massa annuleren i.p.v. per boeker uitvragen wat ze willen), maar echt bezoekersvriendelijk is het natuurlijk niet...
Dan had je toch makkelijk alles geldig kunnen laten blijven en de mensen het zelf laten annuleren, net als bij de staanplaatsen? Dit klinkt alleen als een semi-logisch plan als er meer dan 6500 tickets waren verkocht voor de Ziggo Dome.

Edit: eigenlijk wat Thijs zegt dus, maar ik had wat kuren met m'n internet ;)
 
  • On fire
Waarderingen: Thieske

Gebruikers die dit onderwerp bekijken