Camping ervaringen

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Het gedeelte waar ik zit op camping A1 worden eigenlijk 's nachts geen feestjes gegeven.
Wel werden we eens wakker door een paar mensen die naast ons in een tent lagen en ruzie
hadden, omdat er iemand vreemd was gegaan. Het was net een soapserie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Rockbeer

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Ik ga dit toch weer wat nieuw leven in blazen. Weet dat hier al aardig wat over de verschillende campings is gezegd, maar welke heeft (ieder jaar misschien) weer jullie voorkeur? En wat is er mogelijk qua douches, etc.? Wil dit jaar voor de eerste keer naar Werchter, maar dan wil ik wel weten waar ik aan toe ben ;)
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik ga dit toch weer wat nieuw leven in blazen. Weet dat hier al aardig wat over de verschillende campings is gezegd, maar welke heeft (ieder jaar misschien) weer jullie voorkeur? En wat is er mogelijk qua douches, etc.? Wil dit jaar voor de eerste keer naar Werchter, maar dan wil ik wel weten waar ik aan toe ben ;)
Aantal jaren nu op The Hive regular gestaan. Ik ben 33 en heb dat wilde feesten tot diep in de nacht wel gehad. Opa spreekt hier haha. Als je dat ook niet meer wilt, zou ik The Hive niet aanraden. Die grote feesttent valt nog wel enigszins te omzeilen met goede oordoppen (volume staat niet kneiter hard in die tent), maar de feestende en schreeuwende jongeren dat diep in de nacht daarentegen: die zijn er volop! Prima natuurlijk als dat ook jou uitgangspunt is, maar ik vond het to much. Daarnaast is deze camping de woensdagmiddag al zo goed als vol. Lange wachtrijen en lastig plekje zoeken. En dan kwamen wij in 2017 en 2018 al omstreeks 15.00 uur de parkeerplaats oprijden (camping opent om 14.00 uur), dat ik mij afvroeg of de camping stiekem niet eerder openging. Moet ik er wel bij zeggen dat het dan zeker 17.00 uur was voordat je echt de camping oploopt met alle wachtrijen bij de entree (wachtrij 1 is ticket en polsbandje, wachtrij 2 is koffercheck). Maar dan nog, in 3 uur tijd zó vol?

Mogelijk is The Hive MySpace wel wat rustiger, maar daar kan ik niet over meepraten. Ik weet wel dat die ook tegen The Hive regular aanstaat, dus qua geluid zal het misschien weinig verschil maken.

Faciliteiten op deze camping vond ik wel goed. Een groot entertainment-plein met veel eten en drinken. Dus zowel voor ontbijt als de nachtelijke hap een prima plek. Je kan ook nog je laatste restje energie eruit dansen in de feesttent. Wat betreft douches: over de camping zijn er circa 4 grote toilet en douche areas en die zijn prima verzorgd. Ik ging nooit douchen, maar volgens mij moet je vrij lang wachten voordat je kan (met name 's ochtends natuurlijk). Je krijgt wel een nummertje, dus je kan gerust even weglopen of een ontbijtje scoren ondertussen en afwachten totdat je nummer op het bord staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Aantal jaren nu op The Hive regular gestaan. Ik ben 33 en heb dat wilde feesten tot diep in de nacht wel gehad. Opa spreekt hier haha. Als je dat ook niet meer wilt, zou ik The Hive niet aanraden. Die grote feesttent valt nog wel enigszins te omzeilen met goede oordoppen (volume staat niet kneiter hard in die tent), maar de feestende en schreeuwende jongeren dat diep in de nacht daarentegen: die zijn er volop! Prima natuurlijk als dat ook jou uitgangspunt is, maar ik vond het to much. Daarnaast is deze camping de woensdagmiddag al zo goed als vol. Lange wachtrijen en lastig plekje zoeken. En dan kwamen wij in 2017 en 2018 al omstreeks 15.00 uur de parkeerplaats oprijden (camping opent om 14.00 uur), dat ik mij afvroeg of de camping stiekem niet eerder openging. Moet ik er wel bij zeggen dat het dan zeker 17.00 uur was voordat je echt de camping oploopt met alle wachtrijen bij de entree (wachtrij 1 is ticket en polsbandje, wachtrij 2 is koffercheck). Maar dan nog, in 3 uur tijd zó vol?

Mogelijk is The Hive MySpace wel wat rustiger, maar daar kan ik niet over meepraten. Ik weet wel dat die ook tegen The Hive regular aanstaat, dus qua geluid zal het misschien weinig verschil maken.

Faciliteiten op deze camping vond ik wel goed. Een groot entertainment-plein met veel eten en drinken. Dus zowel voor ontbijt als de nachtelijke hap een prima plek. Je kan ook nog je laatste restje energie eruit dansen in de feesttent. Wat betreft douches: over de camping zijn er circa 4 grote toilet en douche areas en die zijn prima verzorgd. Ik ging nooit douchen, maar volgens mij moet je vrij lang wachten voordat je kan (met name 's ochtends natuurlijk). Je krijgt wel een nummertje, dus je kan gerust even weglopen of een ontbijtje scoren ondertussen en afwachten totdat je nummer op het bord staat.
Da's één, haha. Bedankt! Zit zelf nog in de leeftijdscategorie van jouw jonge wilde jaren, maar of ik dat nou zo goed trek... Helder stuk in ieder geval!
Gedeelte van mijn groep wil nachtrust en andere weer wat gezelligheid, dus dat wordt ook nog een leuke. Denk dat The Hive Regular wel afvalt dan. Zat zelf te denken, als ik dat plattegrondje op de vorige pagina zo zie, aan C3 of C7 (Camping Regular). A1 lijkt me net iets te druk namelijk. Iemand ook enig idee hoe het daar is en wat precies het verschil is met alle andere opties? Vind dat nou niet heel duidelijk op de site staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Da's één, haha. Bedankt! Zit zelf nog in de leeftijdscategorie van jouw jonge wilde jaren, maar of ik dat nou zo goed trek... Helder stuk in ieder geval!
Gedeelte van mijn groep wil nachtrust en andere weer wat gezelligheid, dus dat wordt ook nog een leuke. Denk dat The Hive Regular wel afvalt dan. Zat zelf te denken, als ik dat plattegrondje op de vorige pagina zo zie, aan C3 of C7 (Camping Regular). A1 lijkt me net iets te druk namelijk. Iemand ook enig idee hoe het daar is en wat precies het verschil is met alle andere opties? Vind dat nou niet heel duidelijk op de site staan.
Vaste camping A1 ganger hier en ik ben grote fan. Het is een giga camping, je hoeft dus niet vlak aan de feest tent te gaan staan. Wij staan elk jaar nogal achteraan, dichtbij parking A1 en dat is top. Niet ver wandelen met je gerief,... De camping is ook recht tegenover de festivalwei. Ok, de wc's zijn minder fancy etc, maar het is exact wat ik van een festival camping verwacht.

'S ochtends wakker worden en een koffie en spek met eieren gaan halen, ideaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Paddy

ArneD

Nieuw lid
16 mei 2022
2
0
Hello,

Eerste maal werchter en dan ook eerste maal 'myspace' gekozen voor met 4man.
maar vind hier zeer weinig info omtrent, zover ik het begrijp is dit de gewone camping maar met een gereserveerde plek? wij kunnen pas ook aankomen op donderdag ipv woensdag dus ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn? hoe zit dat dan met parking en dergelijke zal er nog plek zijn?

Hoe krap is die 4x4m wij hebben een party tent van 3x4m voorzien en dan 2x Quecha opsmijt tenten van +- 2x2m dacht ik zal iets minder zijn.
zijn er specifiecke verschillen op de 'myspace' tov de gewone camping?

Mercitjes
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Je hebt inderdaad je specifiek deeltje grond. Dat is zeker ruim genoeg maar verwacht er ook niet teveel van.
Als je jezelf komt aanmelden zullen ze je naar het plekje begeleiden. Verder is er een comfortzone net zoals in de andere zones, met alle voorzieningen, maar logischerwijs minder druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ArneD

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
2 keer op the myspace gestaan en eigenlijk twee keer niet zo best...
je wordt door van die studentes naar een plekje gebracht en ze weten zelf ook niet precies weten hoe alles zit.
de plaatsen die je krijgt voor 4 tenten is heel krap als je ook nog met z' n alle een beetje wilt zitten.
de eerste keer hadden we geluk dat we aan de rand zaten en de tweede keer hebben we een plek aan gewezen wat niet helemaal goed ging want we werden 's ochtends 7 uur uit onze tent getrommeld omdat de tenten niet goed stonden omdat er eventueel een ambulance door moest. die kerel ging helemaal over de rooie. dus ik vind het persoonlijk geld verspilling. nu voor de derde keer naar camping klokkenberg, heerlijk rustig (ben ook al 36 dus dan heb je dat wel nodig :p)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Kom ik weer met camping A1.
Makkelijk parkeren op de donderdag en op het achterste gedeelte altijd veel ruimte en lekker rustig.
Tevens niet te ver lopen naar het festivalterrein, dat vond ik tegenvallen toen ik ergens achterin op de Hive stond.
 

Fred Perry

Playlistbediener
20 mei 2022
7
0
Kom ik weer met camping A1.
Makkelijk parkeren op de donderdag en op het achterste gedeelte altijd veel ruimte en lekker rustig.
Tevens niet te ver lopen naar het festivalterrein, dat vond ik tegenvallen toen ik ergens achterin op de Hive stond.
Wat bedoel je met makkelijk parkeren op donderdag? Welke parking is dat dan?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Parking A8.
Daar komen we meestal rond 8 a 9 uur in de ochtend aan.
Dan sta je wel in een korte file, maar daar ben je vaak snel doorheen.
Daarna parkeer je nog dichtbij de camping en hoef je maar een kort stukje heen en weer te lopen van de parking naar de camping.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
72
70
dit jaar voor eerste keer naar The Hive, dus dit topic even doorgelezen
het is dus niet het geval dat als je met 5 vrienden woensdagnamiddag (of ev een paar pas donderdagvoormiddag) toekomt, en dus tickets voor de camping hebt, dat je sws plaats hebt om samen de tenten bij elkaar op te zetten? dit zou toch geen probleem moeten zijn??
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
dit jaar voor eerste keer naar The Hive, dus dit topic even doorgelezen
het is dus niet het geval dat als je met 5 vrienden woensdagnamiddag (of ev een paar pas donderdagvoormiddag) toekomt, en dus tickets voor de camping hebt, dat je sws plaats hebt om samen de tenten bij elkaar op te zetten? dit zou toch geen probleem moeten zijn??
Donderdagochtend weet ik niet, omdat ik altijd op de woensdag kwam.

Op woensdagmiddag is er in principe wel plek, zeker voor 5 man. Maar ik moet wel zeggen dat het snel behoorlijk vol is en dat het geregeld behoorlijk zoeken was naar een plek. Komt ook omdat ze weide voor weide openen. Dat gaat in fases. Dan zijn er nog diverse weides/vakken helemaal leeg, maar daar staan dan hekken omheen. Ze willen eerst dat de reeds geopende vakken tot de nok toe vol zitten, voordat ze andere vakken openen. Dus je zult op woensdag wel een plekje vinden, maar soms is het behoorlijk zoeken.
 

Fred Perry

Playlistbediener
20 mei 2022
7
0
Iemand een idee waar er nog kaarten zouden aangeboden worden voor camping the hive of andere? Momenteel enkel op ticketswap maar bitter weinig :/
 

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Iemand een idee waar er nog kaarten zouden aangeboden worden voor camping the hive of andere? Momenteel enkel op ticketswap maar bitter weinig :/

Je kan nog gewoon camping kaarten kopen via de site van Rock Werchter. Dit is dan wel alleen voor de campings C3 en C7.
 

Fred Perry

Playlistbediener
20 mei 2022
7
0
Je kan nog gewoon camping kaarten kopen via de site van Rock Werchter. Dit is dan wel alleen voor de campings C3 en C7.
Hoe basic zijn deze campings? Is dat nog met Dixi en halve douches of is dit toch al een upgrade en in de lijn van de campings van werchter zelf?
 

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Hoe basic zijn deze campings? Is dat nog met Dixi en halve douches of is dit toch al een upgrade en in de lijn van de campings van werchter zelf?

Ik heb geen idee, dit jaar wordt mijn eerste Rock Werchter en heb een kaartje voor de Hive.
 

Mel

Nieuw lid
2 jul 2022
1
0
Hoi Iedereen!

Fijn om dit jaar eindelijk weer van het festival te mogen genieten! Dit jaar staan wij op De Hive. Voorgaande jaren prima ervaring gehad (behalve wat nachtelijk geluid), maar helaas is het dit jaar door het gebrek aan rekening houden met elkaar minder bevallen dan voorgaande jaren. Wij vroegen ons af wat de ervaring is op de regular campings? Houden mensen het een beetje netjes en is het daar wat rustiger?

Groetjes!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken