Bruce Springsteen

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Ik heb gisteren eens wat stukken van het interview met Howard Stern gekeken. Zitten een paar prachtige akoestische songs tussen, oa The Rising & Land Of Hope And Dreams. Bruce ziet ook goed uit! Check Youtube maar eens.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436

Bruce Springsteens levenslange liefde voor soul​

ā€” Wat: coveralbum
ā€” Wie: Bruce Springsteen
Door DAPHNE VAN ROSSUM
Gisteren, 20:00 in CULTUUR

ā€žIk heb echt hard gewerkt aan mijn stemā€, vertelde Bruce Springsteen aan radio-interviewer Howard Stern over zijn nieuwe coveralbum Only the strong survive. Daarnaast heeft hij vooral liedjes gekozen die goed bij zijn stem passen.ā€


Een opvallende uitspraak voor een man die van zijn eigen stem nooit echt een hoge pet ophad, zo viel al te lezen in zijn biografie in 2016 Born to run. Nu is hij blij met wat hij vocaal neerzet: ā€žMijn stem is badass! Ik ben 73 jaar oud. Iā€™m kicking ass.ā€

Liefdesbrief​

Zijn 21ste studioalbum is de tweede coverplaat na We shall overcome - The Seeger sessions in 2006 waarin hij ā€™een liefdesbriefā€™ schreef aan de folk muziek van protestzanger Pete Seeger. Soul en Springsteen, het is een niet voor de hand liggende combinatie, zoiets als bier en chocolade. Het blijft gek om hem The Supremes-song Someday we will be together te horen zingen. Ergens bekruipt je het gevoel van misplaatste nostalgie, of zijn het juist in deze roerige tijd onschuldige liefdesliedjes waar we behoefte aan hebben?
Hij voelt het als zijn taak de fans op te voeden in de muziek die hij draaide in zijn jongere jaren. In het interview met Stern quote hij filmregisseur Martin Scorsese: ā€žHet is het werk van een artiest om jouw publiek mee te krijgen in jouw obsessies.ā€
Echt verwonderlijk is de liefde voor soul ook weer niet. Hij mixte eerder soulcovers als Higher and higher, Sweet soul music, Shout en 634-5789 in zijn sets. En vele eigen nummers als Back in your arms en The E street shuffle klonken alsof ze ergens in de jaren zestig waren gemaakt.
Voor dit album leent hij liedjes uit de Great American songbook van de jaren zestig en zeventig. Met zangers als Diana Ross, Dobie Gray en Scott Walker. Het is muziek uit de klassieke catalogus van Motown, Gamble en Huff en Stax. ā€žHet doel is om een hedendaags publiek kennis te laten maken met de schoonheid en vreugde van deze muziek, net als ik het ervaren heb toen ik ik die zelf voor het eerst hoordeā€, aldus The Boss.

De keus was snel gemaakt. Veertig liedjes konden zijn goedkeuring niet wegdragen en belandden op de studiovloer, vijftien nam hij er op in zijn thuisstudio. Niet met een grote band, maar in intieme setting met producer Ron Aniello die een groot deel van de instrumenten voor zijn rekening neemt. Het is een van de eerste albums waar Springsteen niet zelf op speelt. Zijn warme, rasperige stem blijkt zich overigens uitstekend te lenen voor het genre dat hier en daar zowaar een rockrandje krijgt van deze behandeling.
Sommige mensen op sociale media vragen zich bezorgd af of de rock ā€™n roll rebel van toen nou echt (nog) meer soulmuziek op de setlist gaat zetten tijdens de live-tour volgend jaar. En die kaartjes zijn al zo duur, klagen ze. Ze grappen dat ze bijna een tweede hypotheek moeten nemen. Anders is het soul-intermezzo altijd nog het ideale moment voor een plaspauze. Wel een hele dure! Tenzij hij zijn fans mee weet te krijgen in zijn obsessie, zoals hij al hoopt.

Kluun​

EĆ©n fan hoeft in ieder geval al niet meer overtuigd te worden. ā€žJe moet niet vergeten dat de blazers van de E Street Band al veel soul speelden, dat werd dan een beetje gedoogd door de fansā€, aldus hardcore fan/schrijver Kluun. ā€žHeerlijk dat hij deze zijpaden durft te bewandelen. Ik vind het juist heel inspirerend dat je je er niet zo veel van aantrekt wat fans vinden of dat het commercieel een flop gaat worden. Hij is nu 73, hoe ouder hoe creatiever. Dat hij zo buiten zijn comfortzone gaat inspireert mij als schrijver ook weer enorm.ā€
āœ­āœ­āœ­

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Waarom wordt altijd die Kluun van stal getrokken als er iets gezegd moet worden over Bruce Springsteen? als hij het niet is, dan Art Rooiakkers wel. Volgens mij kwam er ook een roadtrip van Frank Lammers met Guus Meeuwis? De toegevoegde waarde zie ik niet.

Over het album. Die ligt heel lekker in het gehoor. En zijn stem idd! De drijvende kracht op deze plaat. Van mij mogen er een nummertje of 4, 5 zo op de setlist voor volgend jaar. Zo'n 7 Rooms of Gloom is gewoon heel fijn.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
The War On Drugs voegt meer data toe in juni. Maar 11 juni blijft verdacht leeg... zou het dan toch, of juist niet en reizen ze na Zweden naar Oost-Europa?

8 juni - Oslo, Norway
9 juni - Stockholm, Sweden
12 juni - Warsaw, Poland
13 juni - KarlĆ­n, Czechia
14 juni - Berlin, Germany
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
The War On Drugs voegt meer data toe in juni. Maar 11 juni blijft verdacht leeg... zou het dan toch, of juist niet en reizen ze na Zweden naar Oost-Europa?

8 juni - Oslo, Norway
9 juni - Stockholm, Sweden
12 juni - Warsaw, Poland
13 juni - KarlĆ­n, Czechia
14 juni - Berlin, Germany
kan voor The War On Drugs nog veel kanten op natuurlijk.
tussen Zweden en Polen zit ook BKS bijvoorbeeld.
daarnaast is de 16e nog open voor de vrijdag van Pinkpop...
en voor een losse show kan nog alle kanten op...

uiteraard zie ik ze graag naar Landgraaf komen, 11e of 16e maakt mij niet zo uit... šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Sam Fender en White Buffalo op de line-up in Rome. Wat een affiche!!
Damn wat ontzettend gaaf. The White Buffalo is Ć©Ć©n van mijn favoriete artiesten en gun hem via deze route een veel groter publiek. GRaag erbij in Landgraaf graag!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken