Bruce Springsteen

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
in dat geval wijzen de Springsteen geruchten meer naar
- 3x RDS arena Dublin juni 2022
- Florence 19 juli 2022
- Ferrara bassani park juni/juli 2022

zit meer logica in idd
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
zat zo te denken, als ik kijk bij de River tour van 2016.
was EU-leg van eind mei tm eind juli,
28 gigs, 17 landen, minimaal 1 rustdag tussen gigs.
Dublin gigs waren eind mei en Italië gigs waren in juli.

Dat is met de geruchten van nu een geruststellende gedachte over de plausibele mogelijkheden.

(persoonlijke notitie, ik hoop niet dat juni gigs over 19 juni heen vallen om ruimte te houden voor 1 festival ???)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
In die River tour zaten volgens mij geen festivals en die werd toen aangekondigd in februari. Ik neem aan dat er nu toch links en rechts wat festivals tussen zitten. Met andere woorden, Ik hoop dat we niet hoeven te wachten tot februari.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
In die River tour zaten volgens mij geen festivals en die werd toen aangekondigd in februari. Ik neem aan dat er nu toch links en rechts wat festivals tussen zitten. Met andere woorden, Ik hoop dat we niet hoeven te wachten tot februari.
Nou, toevallig 3 festivals in die tour.
TW Classic, Rock in Rio Lissabon en Rock in Roma.

Nou verwacht ik 2022 niet perse deze festivals, maar er zitten er vast tussen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
72 kaarsjes vandaag ?

E_bK8tuXEAgK98k
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: T. Roses en Joslittel

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Uit het AD van vandaag:

Bruce heeft nu de prioriteit, als hij volgend jaar wil touren, ben ik erbij.

,,Bruce moet het meeste werk doen, hij rent rond over het podium. Hij is altijd ontzettend fit geweest. Wij hoeven niet op dat niveau te zijn, we hoeven alleen in de buurt te komen. Ik geloof dat deze band nog wel een paar tournees in zich heeft. Ik wacht alleen nog op het besluit van Bruce.’’


Dankzij Little Steven werd Bruce Springsteen frontman: ‘Hij zat er eerst niet op te wachten’​

Muzikant en acteur Little Steven (70) schreef tijdens de coronapandemie zijn memoires. Hij vertelt waarom zijn beste vriend Bruce Springsteen The Boss is en hij niet.

Het gesprek is bijna een uur aan de gang wanneer Steven van Zandt, alias Little Steven (70) toont waarom hij een autoriteit is op het gebied van de historie van de mondiale rockmuziek. Het gaat over ouder worden en het verliezen van iconische muzikanten en bands. Dat hier in Nederland Golden Earring dit jaar is gestopt, dat wist de gitarist van Bruce Springsteens E Street Band nog niet.


Toch kent de Amerikaan de band maar al te goed. ,,Daddy buy me a girl, ken je dat? Een klassieker. Uit de begintijd, toen ze nog Golden Earrings heten. Dat lied draai ik geregeld in mijn radioshow. Wat triest dat ze ermee zijn opgehouden. Ik zou ze aanraden dat te heroverwegen, ook al zal het nooit meer hetzelfde zijn. The Rolling Stones hebben helaas net Charlie Watts verloren, toch gaan zij door met een nieuwe drummer. Uiteindelijk is de muziek groter dan ieder individu.’’
Mijn persoonlijke leven is helemaal niet belangrijk. En het is ook geen roddelboek over Bruce Springsteen
Little Steven
Aan het woord is de man van vele gezichten met altijd die onvermijdelijke bandana, die hij draagt - op aanraden van Springsteen - sinds hij als tiener bij een auto-ongeval met zijn hoofd tegen de voorruit kwam. De daarop volgende operaties leidden tot een verstoorde haargroei, vandaar. Steven van Zandt is dj - hij ontwikkelde zijn eigen digitale radiostations - gitarist, zanger, componist, arrangeur, producer, eigenaar van een platenlabel, politiek activist, acteur, regisseur en sinds kort ook schrijver.


Little Steven met de kenmerkende bandana

Little Steven met de kenmerkende bandana © Corbis via Getty Images
In Unrequited infatuations (Onbeantwoorde verliefdheden) beschrijft hij naast persoonlijke ervaringen alle aspecten van de rock-’n-roll door de decennia heen. ,,Ik wilde een nuttig boek schrijven, het is geen autobiografie. Mijn persoonlijke leven is helemaal niet belangrijk. En het is ook geen roddelboek over Bruce Springsteen.’’
Aanstaande dinsdag interviewt Springsteen u speciaal over deze memoires. Is er een vraag die u vreest?
Hij lacht smakelijk: ,,Nee, geen enkele. Ik heb hem de teksten vooraf laten lezen met de toevoeging: als er iets is volgens jou niet klopt of dat jou dwars zit, laat het weten. Want dan haal ik het eruit. I don’t care, het is voor mij niet belangrijk. Wat denk je? Er hoefde geen letter uit.’’
Jullie zijn al een leven lang beste vrienden, die soms ook mot hebben. Drie keer, staat in uw boek.
,,Ja, de eerste twee keer ging het over muzikale meningsverschillen, de laatste keer ging het over de Rock-’n-roll Hall of Fame. Hij werd daar in 1999 als soloartiest in opgenomen, terwijl ik vond dat hij had moeten weigeren omdat de E Street Band daar eerder in thuishoorde. Waarom? Omdat hij alles te danken had aan de band. Uiteindelijk is het helemaal niet belangrijk, maar destijds vond ik het pijnlijk. Toen Bruce de band jaren later alsnog mocht opnemen in de Hall of Fame, gaf hij in zijn speech toe dat hij ongelijk had gehad. Dat was klasse.’’


Steven Van Zandt op de set van Lilyhammer.

Steven Van Zandt op de set van Lilyhammer. © Getty Images
Wat weinigen zullen weten, is dat jullie rollen in 1971 nog waren omgedraaid. In de Sundance Blues Band was u de frontman en Springsteen de gitarist. Had u net zo goed The Boss kunnen zijn?
,,Nee, nee, nee. Daar ben ik niet geschikt voor. Ik ben op mijn plek als tweede man, ook al heb ik ook een eigen band. In de jaren 80 had ik een paar solohits (o.a. Bitter fruit, red.), waarna ik niet met mijn vrouw over straat kon lopen zonder een hoop tieners om ons heen. Ik had eindelijk succes, toch vond ik dat helemaal niks.”

,,Bruce zat er de eerste jaren ook niet op te wachten om frontman te zijn, ik heb hem zelfs moeten overhalen om onder zijn eigen naam verder te gaan. Toen zijn eerste twee albums geen succes werden, moest hij voor zijn derde, Born to run, echt iets veranderen. Hij vroeg mij om gitaar te spelen in zijn band en ging proberen zelf frontman te zijn. Uit wanhoop, om te overleven. Achter je gitaar is het redelijk veilig, maar zodra je die neerlegt en letterlijk naar voren stapt, ben je je buffer kwijt. Dat moment was cruciaal; hij kroop uit zijn schulp. Hij had veel meer dan ik de drang voor de spotlights. In die schuchtere jongeman schuilde een van de beste entertainers ter wereld.’’

Jezelf verkopen​

Van Zandt mag het best gedijen in de schaduw, het is hem ook simpelweg onvoldoende gelukt zichzelf te verkopen. Een constatering die hij ook zelf doet in zijn boek en die hij met veel zelfspot beschrijft. Albums die hij produceerde of maakte, een script dat hij schreef, een soundtrack voor een film; ‘niemand die het ooit hoorde of las’. Wanneer het hier over gaat, is al aan zijn brede grijns af te lezen dat het hem weinig doet. ,,Iets maken is nog maar de helft. De andere helft is het verkopen, laten zien dat het er is. Dat is marketing en daarvoor heb je een manager nodig. Ik zocht het liever zelf uit.’’
Van Zandt maakte zijn eigen keuzes, verliet begin jaren 80 - naar later bleek tijdelijk - de E Street Band en werd politiek activist (onder meer met Sun City, een protestnummer dat de komst van de economische boycot tegen het Zuid-Afrikaanse apartheidsregime versnelde). Hij produceerde, componeerde en arrangeerde en bleek ondanks een gebrek aan ervaring een zeer verdienstelijk acteur met hoofdrollen in tv-series the Soprano’s en Lilyhammer. ,,Nu heb ik drie scripts geschreven voor nieuwe series, maar ik heb geen idee of ik ze ergens kwijt kan. Bruce heeft nu de prioriteit, als hij volgend jaar wil touren, ben ik erbij.’’

Acteurs Tony Sirico, Steven Van Zandt, James Gandolfini, Michael Imperioli en Vincent Pastore in The Sopranos, waar Van Zandt ook een rol inspeelde.

Acteurs Tony Sirico, Steven Van Zandt, James Gandolfini, Michael Imperioli en Vincent Pastore in The Sopranos, waar Van Zandt ook een rol inspeelde. © Getty Images

Dat Springsteen en zijn band inmiddels bijna allemaal zeventigers zijn, staat een ouderwetse reeks marathonconcerten niet in de weg. ,,Bruce moet het meeste werk doen, hij rent rond over het podium. Hij is altijd ontzettend fit geweest. Wij hoeven niet op dat niveau te zijn, we hoeven alleen in de buurt te komen. Ik geloof dat deze band nog wel een paar tournees in zich heeft. Ik wacht alleen nog op het besluit van Bruce.’’
Hij mag dan bijna 71 zijn, Van Zandt luistert nog steeds naar een baas, bovenal zijn beste vriend die in 1982 getuige was bij Van Zandts huwelijk met Maureen, met wie hij nog altijd gelukkig is. ,,En geloof me, de laatste anderhalf jaar waren een testcase. Ik ben nog nooit zo lang thuis geweest. Of zij het waardeerde?’’ Met een grijns: ,,Onze hond in elk geval wel.’’
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Facebook Betrue:

Hoewel in verschillende landen concertlocaties gereserveerd zouden zijn, is een Springsteen-tour in 2022 minder zeker dan we allemaal hopen. Als Bruce in het Rolling Stone-interview gevraagd wordt of hij volgend jaar op tour gaat, zegt hij: "Ik hoop het. Net als veel anderen. Iedereen hoopt dat. We proberen uit te vinden hoe dat moet gaan. Als het kan, als de mogelijkheden er zijn, dan gaan we op tour. Als het nog niet veilig of praktisch is, dan wachten we nog wat langer, net als alle anderen."
Ook Jon Landau laat zich uit over de veiligheidsaspecten van het touren na COVID-19 (zie nieuwsbericht op onze website). Aangezien veel artiesten op tour willen, is er een gebrek aan roadies en ander logistiek personeel en zijn veel concertlocaties al gereserveerd. Wisselende coronawetgeving per land maakt het er ook niet makkelijker op. En er zijn vragen als: wat gebeurt met de rest van de tour als meerdere crewleden corona krijgen? Als collega's van de zieke in quarantaine moeten, lijkt verder touren moeilijk te worden.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Facebook Betrue:

Hoewel in verschillende landen concertlocaties gereserveerd zouden zijn, is een Springsteen-tour in 2022 minder zeker dan we allemaal hopen. Als Bruce in het Rolling Stone-interview gevraagd wordt of hij volgend jaar op tour gaat, zegt hij: "Ik hoop het. Net als veel anderen. Iedereen hoopt dat. We proberen uit te vinden hoe dat moet gaan. Als het kan, als de mogelijkheden er zijn, dan gaan we op tour. Als het nog niet veilig of praktisch is, dan wachten we nog wat langer, net als alle anderen."
Ook Jon Landau laat zich uit over de veiligheidsaspecten van het touren na COVID-19 (zie nieuwsbericht op onze website). Aangezien veel artiesten op tour willen, is er een gebrek aan roadies en ander logistiek personeel en zijn veel concertlocaties al gereserveerd. Wisselende coronawetgeving per land maakt het er ook niet makkelijker op. En er zijn vragen als: wat gebeurt met de rest van de tour als meerdere crewleden corona krijgen? Als collega's van de zieke in quarantaine moeten, lijkt verder touren moeilijk te worden.
Hierbij het artikel

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik neem dat beetje hoop maar gewoon mee...

er moet gewoon een "Letter to You Tour" komen, moet mannen, het moet gewoon!!

edit: en dan setlist aftrappen met:
1 - Burning Train
2 - Badlands
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Gaat gewoon op tour. Dat zijn allemaal vraagstukken waar ze al lang over nagedacht hebben. Voorop gezegd, het zal allemaal een hoop extra organisatie met zich mee brengen. Maar uiteindelijk zullen volgend jaar de grote namen echt wel gaan touren. Alanis Morissette, de Stones gaan nu toch ook weer op tour. Genesis is al bezig in the UK. Toch ook geen misselijke producties en die hebben exact dezelfde vraagstukken. Ik reken erop dat Bruce gewoon op tour gaat...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Daar ga ik ook van uit.

Als Trotta met wat hintjes komt, dan kookt er iets. Heb die man wel hoog zitten op Springsteen-geruchten-ladder.
Daarbij, al de Broadway shows gedaan door The Boss en dan (zou) Bruce in New York de We Love NYC Homecoming festival aandoen.
dat doet hij gewoon om "in shape" te komen.

Het is jammer dat die geruchten uit Ierland/UK zo troebel zijn. Die april shows hebben het beeld geen goed gedaan. Maar ook zo'n bericht dat San Siro gigs uit het verhaal zijn geschrapt zijn niet geruststellend.

Maar aan andere kant, dat er nieuwe geruchten zijn in Dublin op RDS grounds, dat er nog geruchten overeind zijn in Italie voor een stadion in Florence en een outdoor park in Ferrara. Wat gericht is op juni en juli 2022, ben ik wel positief over een tour.
Sterker, ik denk dat die tour al ingepland was voor 2020 of 2021. Dat die verschoven is naar 2022 en dat het op dit moment nog te vroeg is om de aankondiging te doen, dat denk ik. Ik verwacht daarom ook dat er langzaam meer geruchten gaan door druppelen. Dat we dan meer kunnen voorspellen over 2022!
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Ik hoop zo Bruce volgend jaar weer live te kunnen mogen zien! Ik had het er al met mijn vriend over om eventueel naar 2 shows van de tour te gaan dan i.p.v. 1. 2016 voelt alweer heel lang geleden en ik zou er veel voor over hebben deze icoon weer live te kunnen aanschouwen. Fingers crossed...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Maar gezien de recente berichten die ik hier vandaag lees zou ik er ook niet van staan te kijken dat die tourbevestiging nog wel eens een paar maanden kan duren…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Maar gezien de recente berichten die ik hier vandaag lees zou ik er ook niet van staan te kijken dat die tourbevestiging nog wel eens een paar maanden kan duren…
Maanden?

in ieder geval dit jaar nog aangekondigd, ik denk eerder aan weken.
Hij had zelf zoiets gezegd als "You know, I have some projects coming up this year that I won’t tell cos it’s going to be a secret and then a big surprise [laughs].”
ik neem aan dat het "No Nukes" project het eerste geheim is... nou dan laat dat "big surprise" maar komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Maanden?

in ieder geval dit jaar nog aangekondigd, ik denk eerder aan weken.
Hij had zelf zoiets gezegd als "You know, I have some projects coming up this year that I won’t tell cos it’s going to be a secret and then a big surprise [laughs].”
ik neem aan dat het "No Nukes" project het eerste geheim is... nou dan laat dat "big surprise" maar komen.
Ik snap wat je bedoeld. Maar dan toch met alle zeg maar onzekerheden die er nog spelen rondom corona sta ik er niet van te kijken dat ze nog even wachten met het bekend maken. Hij verkoopt toch wel uit. Of de verkoop nu start in november of in februari volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
zou er iets over een 2022 tour komen uit het interview tussen Springsteen en Van Zandt morgen nacht (cq. woensdag ochend)?

daar zal nog wel wat interessant leesvoer vanaf komen misschien.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Leuk, maar ik wil tournieuws ?
ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit volledig met je eens ben!

Ben bang dat het gerucht "in september tournieuws" een tikkeltje verschoven is.
ik geef het nog een maand, als er nog tournieuws komt voor 2022.
Naar aanleiding van het recente interview met Jon Landau, Springsteen en Van Zandt, ga ik er van uit dat ze nog een voorzichtige slag om de arm houden en dat daardoor de aankondiging wellicht iets is uitgesteld.
Zolang van uitstel maar geen afstel komt... Al denk ik dat de concertlocaties al hun plek in het tourschema hebben gevonden, verwacht ik niet meer dan het groene licht tot een GO van de aankondiging. Ik denk, dat het dicht tegen de aankondiging aanzit, mijn vermoeden dan he...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit volledig met je eens ben!

Ben bang dat het gerucht "in september tournieuws" een tikkeltje verschoven is.
ik geef het nog een maand, als er nog tournieuws komt voor 2022.
Naar aanleiding van het recente interview met Jon Landau, Springsteen en Van Zandt, ga ik er van uit dat ze nog een voorzichtige slag om de arm houden en dat daardoor de aankondiging wellicht iets is uitgesteld.
Zolang van uitstel maar geen afstel komt... Al denk ik dat de concertlocaties al hun plek in het tourschema hebben gevonden, verwacht ik niet meer dan het groene licht tot een GO van de aankondiging. Ik denk, dat het dicht tegen de aankondiging aanzit, mijn vermoeden dan he...
En mede vanwege dat getreuzel verwacht ik Bruce en co niet op Pinkpop. Pinkpop kan de headlinespot natuurlijk wel een tijdje voor hen open houden met een plan B maar er is een grens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken