Bospop 2026

Nouja, hier werd op basis van geruchten toch wel een beeld over de richting van het festival geschetst dat in mijn beleving niet klopt, dat wilde ik even de wereld uit helpen. Maar jullie komen er binnen twee weken vanzelf achter inderdaad.
Kun je het de wereld uithelpen dan?

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Verjonging is prima en moet ook zeker maar je bent daarbij wel afhankelijk van verschillende factoren. Wat is er op tour, waar willen ze staan en hoe snel wil je verjongen. Waarom staat een band als Editors in België op 3 "kleinere" festivals en bij ons op Pinkpop?
Welke acts uit de jaren 90/00 zouden geschikt zijn als headliner voor Bospop?
Je kan daarbij wel een Metallica en Pearl Jam noemen maar die gaan dat never nooit doen en zijn ook te duur.
Dan.kom je snel uit bij een Snow Patrol Keane Kravitz Alanis Morissette Smashing Pumpkins Editors. Noem er nog eens een paar? Je ontkomt er niet aan om headliners te boeken uit het oudere segment simpelweg omdat de vijver uit de jaren 90/00 te klein is binnen het genre van Bospop. Tel daarbij op dat ook niet alles ieder jaar op tour is. Zolang bv een Toto en Simple Minds volle dagen trekken zullen ze deze blijven boeken of in ieder geval in overweging nemen afhankelijk van welke opties ze dan nog meer hebben.
Uiteindelijk willen ze ook het liefste 25 tot 30.000 man op de weide hebben iedere dag.
Precies dit; niets aan toe te voegen!

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en PJ
Het programma zit dus meer in de lijn van dit jaar dan dat het een stap terug is zoals hier werd beweerd. Met één van de headliners zitten jullie ook redelijk koud.
Hmmmm, nog wat stof voor discussie dan 😂🙄
Ik vrees geen Bryan Adams. Zou jammer zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Het programma zit dus meer in de lijn van dit jaar dan dat het een stap terug is zoals hier werd beweerd. Met één van de headliners zitten jullie ook redelijk koud.
Als 'meer in de lijn van dit jaar' niet zozeer betrekking heeft op de (semi)headliners, maar op de acts betreft die eerder op de dag al mogen aantreden, vind ik dat best oké; daar zitten soms de leukste verrassingen en 'acts voor fijnproevers'.

Met één van de headliners zitten jullie ook redelijk koud.
Gaan we weer op de Italiaanse tour met Eros Rammazotti.....🤔.
Geef eens een kleine hint. Altijd leuk....
Hebben we nog wat te doen tot de aankondiging.....

• Haha
Waarderingen: graaf1
Ik zou Keane heel leuk vinden (en nog niet heel frequent genoemd)
Die hebben nog geen data en zijn bezig met nieuw album.
The war on Drugs zou kunnen op de zondag en dan geen Lenny Kravitz...
ZZ Top dan toch naar Royal Park Live
Alles kan natuurlijk 😂

En hoe denken we hier over bv een Pulp of The Lumineers op Bospop??
PULP! PULP! PULP! PULP!
Hun optreden in AFAS, vorig jaar mei, was wat mij betreft concerthoogtepunt van 2024!
Als ze als package deal hun toergitarist Richard Hawley meenemen, ook voor een eigen optreden, dan zou Bospop voor mij al niet meer stuk kunnen.
Pulp staat 11 juli in Madrid, hoop niet dat dát een probleem is...

@PJ én @chansadres , jullie maken vrienden hier 😃! Pulp én Suede zouden de kers op een droom line-up zijn! Suede in oktober 2022 in Kleine Zaal van Melkweg gezien, waanzinnig goed!
Ik gooi er even wat acts in, in het kader van de verjonging zeg maar én die op tour zijn met het Bospop weekend nog vrij. Maroon 5 en The Script komen dan ook in mij op al is dat misschien weer net 1 brug te ver 😂

Laatst bewerkt:
Geen idee of ze Rick Astley hebben, maar in navolging van figuren als Natasha Bedingfield zou ik dat best kunnen pruimen voor even denk ik.

Users who are viewing this thread