Bospop 2025

107 voor een dagkaart, jeetje... dat vind ik persoonlijk wel aan de hoge kant om me over te halen te komen met de namen die nu bekend zijn
Als je verwacht had voor een prijs onder de € 100,00 aan een dagkaart te kunnen komen, zit je qua prijsniveaus helaas 2 jaar terug in de tijd. € 107 en met name de prijs voor de weekendkaarten zijn nog schappelijk ten opzichte van bijvoorbeeld andere festivals

Ik moet zeggen dat het mij juist meevalt als ik kijk naar de prijsstijging ten opzichte van vorig jaar. Dagtickets 5 euro duurder en de weekendtickets 10 euro omhoog met een naar mijn mening beter programma dan de afgelopen editie

Het lijkt op een compleet affiche, maar door de tot nu toe bevestigd is er toch een klein sprankje hoop dat er meer bijkomt. In alle eerlijkheid stond Bospop niet op mijn lijstje voor 2025, maar met deze drop ga ik het toch wel weer overwegen. Met The Black Keys, Roxette, Manic Street Preachers, Beth Hart en Melissa Etherridge namen die ik nog nooit heb gezien maar wel leuk vind. Guilty pleasure Nathasha Beddingfield en (op de radio draai ik het weg maar live is het vast wel een uurtje vermakelijk) Train valt er ook genoeg mee te zingen. daarnaast Snow Patrol, Joe Bonamassa en Simple Minds ook al lang niet meer gezien. Goed affiche. Hopelijk zet dit een goede weg omhoog in voor het festival qua kaartverkoop!

Het lijkt op een compleet affiche, maar door de tot nu toe bevestigd is er toch een klein sprankje hoop dat er meer bijkomt. In alle eerlijkheid stond Bospop niet op mijn lijstje voor 2025, maar met deze drop ga ik het toch wel weer overwegen. Met The Black Keys, Roxette, Manic Street Preachers, Beth Hart en Melissa Etherridge namen die ik nog nooit heb gezien maar wel leuk vind. Guilty pleasure Nathasha Beddingfield en (op de radio draai ik het weg maar live is het vast wel een uurtje vermakelijk) Train valt er ook genoeg mee te zingen. daarnaast Snow Patrol, Joe Bonamassa en Simple Minds ook al lang niet meer gezien. Goed affiche. Hopelijk zet dit een goede weg omhoog in voor het festival qua kaartverkoop!
Ik denk dat de kaarten makkelijker wegvliegen dat de afgelopen jaaaaren.

Er gaat nog wat bij komen hoor. Normaal zijn complete dagen op Bospop 12-13 acts voor de twee hoofdpodia (minimaal voor de zaterdag en zondag) en dan eventueel nog 4-5 acts voor het kleine podium (indien dat nog wordt gedaan). Op de vrijdag is het programma meestal korter, maar hebben we het nog steeds over 8-10 namen voor de twee hoofdpodia en 2-3 namen voor het kleine podium. Aangezien we momenteel 9 namen hebben op vrijdag, 13 voor zaterdag en 10 voor zondag krijgen we er nog minimaal op zondag 3 namen bij en aangenomen dat er weer met een 3e podium wordt gewerkt komen er op vrijdag nog 2 of 3 namen, op zaterdag nog 4 of 5 namen en op zondag dus nog 7 of 8 namen.

• Leuk
Waarderingen: Timmy, PJ en Brian
Een los concert van Snow Patrol en Manic Street Preachers in AFAS of Paradiso en je bent ook al gauw rond de € 100,00 kwijt; prijzen zijn inderdaad heel schappelijk, laten we daar verder niet meer over zeuren.
Ja, zo rekenen werkt natuurlijk niet he. Maargoed, €107 schappelijk noemen is helaas de tijd waarin we leven..

Die vrijdag is zeker aantrekkelijk. Zou de Manic Street Preachers graag live eens aan het werk zien.

Voor een dagticket betaal je € 107,50. Liever het hele weekend erbij zijn? Dat kan met een weekendticket voor € 235. Alle prijzen zijn inclusief servicekosten.
Kamperen voor 55 euries
235 Euro voor 3 dagen met deze line up is gewoon prima. Ook de prijs van een dagticket is normaal. Ik had erger verwacht eerlijk gezegd. Zeker gezien het feit dat het ze de laatste jaren financieel wat tegen zat.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
zonder abonnement is dit niet te lezen...:unsure:😩

Bospop moet 20 jaar terug in de tijd volgens festivaldirecteur: ‘De bands die op Pinkpop niet meer terechtkunnen, die willen wij hebben’​

De tijd dat Bospop drie dagen lang op de oude grootheden uit de muziekwereld kon bouwen zijn voorbij. Volgens directeur Peter Verkennis moet het festival verjongen. Het nieuwe affiche is daarvan het eerste bewijs.

Er is festivaldirecteur Peter Verkennis na mindere jaren veel aan gelegen om van 2025 weer een topeditie van Bospop in Weert te maken. „Het afgelopen jaar hadden we 43.000 betalende bezoekers. Dat zijn er gewoon te weinig om alles goed te laten draaien. We willen volgend jaar weer over de 50.000. En dat gaat ook lukken.”

Vernieuwen​

Hoe? Door echt te vernieuwen. Om het kort door de bocht te formuleren: Bospop moet twintig jaar terug in de tijd. De bands die de afgelopen twintig jaar op Pinkpop stonden, moeten de nieuwe namen voor Bospop worden. „Vorig jaar stond John Fogerty er. Die wordt 80 volgend jaar. We hebben met MOJO gezeten en geconcludeerd dat we op die categorie namen niet meer kunnen bouwen voor de toekomst.”

Met The Black Keys en Snow Patrol heeft Verkennis volgend jaar al twee van de acts in huis die passen bij de nieuwe smoel die Bospop moet krijgen. „Die opdracht hebben we ook gekregen van MOJO. We moeten ons profiel versterken. Zoals Pinkpop aan het verjongen is, moet Bospop dat ook. De oudere rockers die tegenwoordig minder aan hun trekken komen op Pinkpop. Die moeten onze kant op gaan komen.”

Een onsje meer​

En dat zal ook op het terrein te merken zijn. Want het mag allemaal een onsje meer qua service volgens Verkennis. „We hebben 1100 man die met hun camper komen. Mensen die ook iets van ons verwachten. Muziek zal altijd de boventoon blijven voeren, maar we gaan het terrein wat uitbreiden en het publiek gaat ook op andere vlakken de verandering wel merken.”

Verkennis zelf merkt die verandering ook al meteen. „Andere jaren zat het programma ook meestal wel op tijd vol, maar dan vielen er steeds weer namen weg. Nu bleef eigenlijk alles staan. Dat zie je dan terug in het programma. Dat matcht op een dag dan allemaal veel beter met elkaar. Ook omdat agenten ons steeds beter weten te vinden.”

Users who are viewing this thread