Bospop 2025

Zou de 12de nog kunnen tussen 2 concerten in Duitsland en Mönchengladbach is niet zo ver van Weert dus wie weet.
Heb ze nog nooit gezien dus zou een mooie zijn.

Zou de 12de nog kunnen tussen 2 concerten in Duitsland en Mönchengladbach is niet zo ver van Weert dus wie weet.
Heb ze nog nooit gezien dus zou een mooie zijn.
Het is 1 uur rijden voor ze en daarna 2,5 uur voor de volgende dag weer in Duitsland. Is dus makkelijk te doen en spelen vaker 3 dgn achter elkaar in verschillende landen. De zaterdag is dus wel degelijk een optie. Tenzijn ze ergens anders staan of voor een losse show gaan. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze NL overslaan. Laatste keren altijd uitverkocht...

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Wat ik bedoelde te zeggen is, dat Bospop wel vaker een band vastlegt, waarvan een gezichtsbepalend bandlid is overleden/niet meer in de band zit (INXS, Doors), of andersom, zanger gaat onder bandnaam door (Live). Uitgezonderd Doors ben ik daar niet zo'n voorstander/liefhebber van.
Eens, je mist wel wat dan.

Op de site van Roger Hodgson is iets veranderd: waar er lange tijd heeft gestaan dat hij wegens COVID-19 geen concerten geeft, staat er sinds kort For booking information and available dates – click here. Er lijkt iets in de pijplijn te zitten. Gezien zijn populariteit op Bospop hopelijk een realistische subheadliner.

Billy F Gibbons stond op de afgelaste zondag in 2023 geprogrammeerd, hierdoor ZZ Top ook kanshebber voor een plek volgend mij mits ze hun tour na april voortzetten en de oversteek naar Europa maken.

P.S. Sinds 2016 vaste Bospop bezoeker en lees al een aantal jaar met plezier mee op dit forum.:)

ZZ Top is zeker een optie, al had ik dan gedacht dat ze dat afgelopen jaar al in hadden gehaald. Toen stonden ze uiteindelijk in de week voor Bospop in een concertzaal.

Roger Hodgson zou ik absoluut heel erg leuk vinden, maar laat hem eerst maar weer eens een wat aankondigen voordat we daarover te enthousiast worden...

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Op de site van Roger Hodgson is iets veranderd: waar er lange tijd heeft gestaan dat hij wegens COVID-19 geen concerten geeft, staat er sinds kort For booking information and available dates – click here. Er lijkt iets in de pijplijn te zitten. Gezien zijn populariteit op Bospop hopelijk een realistische subheadliner.

Billy F Gibbons stond op de afgelaste zondag in 2023 geprogrammeerd, hierdoor ZZ Top ook kanshebber voor een plek volgend mij mits ze hun tour na april voortzetten en de oversteek naar Europa maken.

P.S. Sinds 2016 vaste Bospop bezoeker en lees al een aantal jaar met plezier mee op dit forum.:)
Die site van Hodgson staat al een paar maanden zo. Is niet recent veranderd.
ZZ Top touren niet in de zomer voor zover ik heb gelezen....

Het is 1 uur rijden voor ze en daarna 2,5 uur voor de volgende dag weer in Duitsland. Is dus makkelijk te doen en spelen vaker 3 dgn achter elkaar in verschillende landen. De zaterdag is dus wel degelijk een optie. Tenzijn ze ergens anders staan of voor een losse show gaan. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze NL overslaan. Laatste keren altijd uitverkocht...
Als er in zekere mate weer eens sprake is van een rockdag, dan zou dat zeker een hele mooie optie zijn voor Bospop, tussen 'poppy' acts zie ik dat helaas niet zo snel gebeuren.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar waarom moet er sprake zijn van een rockdag om Simple Minds te laten headlinen? Past prima op Bospop wat mij betreft.....
Oeps, :unsure:😬 ik dacht dat ik reageerde op Judas Priest en hun concertdata om Bospop heen, dan zou een rockdag met bv. Heart en Scorpions een mooi evenwichtig programma geven. Voor Simple Minds is inderdaad geen rockdag nodig 😁.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en PJ
Als Judas Priest komt, dan komt niet ook nog Scorpions, dat is te veel voor Bospop. Dan staat Heart er samen met een van de twee denk ik...
Ik was hierboven aan het wensdenken 😁 , Bas; én Judas Priest én Scorpions én Heart zou inderdaad (budgettair) te veel zijn voor Bospop; qua imago/cultuur/doelgroep zou in dat opzicht combinatie Heart én Scorpions meer bij Bospop passen.

Ik was hierboven aan het wensdenken 😁 , Bas; én Judas Priest én Scorpions én Heart zou inderdaad (budgettair) te veel zijn voor Bospop; qua imago/cultuur/doelgroep zou in dat opzicht combinatie Heart én Scorpions meer bij Bospop passen.
Judas Priest kan denk ik ook alleen de 12e gezien hun tourdata. Zelfde verhaal als Simple Minds. Wat me wel opvalt is dat HEART tot nu toe nog steeds helemaa nietsl in Europa heeft staan. Was vorig jaar wel anders toen die data geleidelijk kwam en ze ruim voor bekendmaking Bospop al een groot gedeelte van hun tour hadden staan.

Judas Priest kan denk ik ook alleen de 12e gezien hun tourdata. Zelfde verhaal als Simple Minds. Wat me wel opvalt is dat HEART tot nu toe nog steeds helemaa nietsl in Europa heeft staan. Was vorig jaar wel anders toen die data geleidelijk kwam en ze ruim voor bekendmaking Bospop al een groot gedeelte van hun tour hadden staan.
Wellicht dat dat (op korte termijn) nog komt, als festivals als Bospop met namen gaat komen. Kan me niet voorstellen dat ze geen enkel geannuleerd concert van vorig jaar gaan inhalen.

Laten we eens een lijstje maken met geopperde namen waar echt een redenering achter zat ten tijden van plaatsen:
  • Mike and the Mechanics: tour in april/mei (geen Nederlandse datum), nog geen zomerplannen
  • Snow Patrol: hebben een tour in het voorjaar en spelen in juni op festivals in de UK. Grote kans dat daar nog meer festivals buiten de UK achteraan komen.
  • Joe Bonamassa: heeft nog een concertje op Bospop in te halen en staat op de 10e in Stuttgart met het Bospop weekend nog open. Zeker een kanshebber!
  • Alanis Morissette: staat tijdens Bospop in Spanje en dus geen optie.
  • Manic Street Preachers: doen een tourtje in het voorjaar, nog geen aangekondigde zomerplannen
  • Heart: hebben het touren hervat en de Amerikaanse data opnieuw ingepland. De Europese data zijn echter nog niet opnieuw gepland, dus dat is nog afwachten.
  • Beth Hart: staat net na Bospop in Polen en heeft de hele week van Bospop nog vrij
  • Stereophonics: Staan op Dauwpop en tijdens Bospop in de UK. Dus afgeschreven.
  • Texas: Hebben een tour met heel veel gaten nu staan, maar alle data staan wel in de UK. Het Bospop weekend is wel nog vrij, maar dus wel twijfelachtig.
  • Sting: Op tour door Europa, Bospop weekend is compleet vrij en nog geen Nederlandse datum aangekondigd. Hij zou dan uit Italië naar Nederland moeten komen om vervolgens via Oostenrijk naar Finland door te trekken.
  • Simple Minds: Zijn op tour en hebben alleen de zaterdag van Bospop nog beschikbaar (tussen twee Duitse datums in). Zou dus zeker kunnen.
  • Flogging Molly: aangekondigd voor Pinkpop, waardoor Bospop onwaarschijnlijk is.
  • Dream Theater: staan tijdens Bospop in Duitsland. Hebben technisch gezien de zondag nog beschikbaar, maar zouden dan 6 dagen op rij spelen...
  • Uriah Heep: nog geen plannen voor juni/juli bekend.
  • Iggy Pop: op tour deze zomer en het Bospop weekend is nog open
  • Scorpions: doen een tour met festivals en hebben het Bospop weekend nog beschikbaar
  • Level 42: nog geen zomerplannen
  • Bryan Adams: gaat uitgebreid op tour, maar heeft in juli nog een groot gapend gat daar in zitten (van de 5e tot de 27e). Dus onbekend of dat nog moet worden opgevuld of dat hij tijdens die tijd andere plannen heeft. Een Nederlandse datum ontbreekt in ieder geval nog in de zomer.
  • Melissa Etherridge: één zomerdatum tot nu toe in juni in Spanje. Daarmee wel een optie die op tour lijkt te zijn
  • Neil Young: er zijn geruchten over een zomerse Europese tour met vooral buitendata, maar nog niets bekend
  • Roxette: gaan op tour met nieuwe zangeres.
  • Judas Priest: hebben ze vrijdag en zaterdag nog beschikbaar als ze van Zweden naar Beieren moeten reizen

Verder nog een hoop kleinere namen tegengekomen (Airbourne, Bywatter Call, etc.) maar die voor even niet meegenomen.
Mijn gok (en misschien whishful thinking): Snow Patrol - Bryan Adams - Simple Minds als headliners, met Heart en Joe Bonamassa als de twee grote subs...

Wellicht dat dat (op korte termijn) nog komt, als festivals als Bospop met namen gaat komen. Kan me niet voorstellen dat ze geen enkel geannuleerd concert van vorig jaar gaan inhalen.

En toch is dat een denkbaar scenario. Van de 2024 data voor Noord Amerika zijn uiteindelijk tot nu toe toch ook circa 30 concerten echt geschrapt. Mensen hebben hun geld terug. Nou was het aantal geplande shows in 2024 ook wel boven de 80. Dat hebben ze sinds 90/91 niet gedaan. Kan me voorstellen dat ze met een wat brozere Ann (na de chemo) een wat minder ambitieus schema hebben verzonnen. Maar goed: er is nog niks bekendgemaakt over de zomer en met name Nancy wil echt een ererondje doen. Dat was te zien aan de geschrapte Europese data in 2024: ze gingen naar landen waar ze nog nooit waren geweest. Dat ze er nog niet op staan bij Tons of Rock zint me niet. En als AEG geen lucratief UK tourtje inplant, is de band wellicht niet uit de kosten.

• Leuk
Waarderingen: graaf1
Mijn gokje:
Vrijdag: Scorpions / Beth Hart
Zaterdag: Simple Minds / Heart
Zondag: Bryan Adams / Joe Bonamassa

En op de donderdag ervoor een los concert van ome Neil.

• Leuk
Waarderingen: graaf1 en bas2204
@bas2204
Iggy pop zijn website is niet up to date maar hij staat op Pohoda festival van 10 tot 12 juli. Onbekend welke dag maar er zit altijd minimaal wel 1 dag tussen zijn optredens...

• Leuk
Waarderingen: graaf1

Users who are viewing this thread