Bospop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik ben benieuwd naar die indeling op de vrijdag en dan met name waar Heart en Alice Cooper staan.
Edit:
Maar ik vermoed dat ze alledrie, inclusief Fogerty natuurlijk, op het hoofdpodium staan al vraag ik me dan af wie de tent gaat afsluiten.
Zou Robert Jon de afsluiter tent zijn en Lotti en Mike Farris ook in de tent?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Het is hoe dan ook vreemd verdeeld. Vrijdag heeft 10 artiesten, zaterdag 16 en zondag 17. Dat is (volgens mij) op alle dagen minder dan afgelopen jaar. Dus hoe ze dat gaan verdelen, is mij ook nog een raadsel. Er passen op zaterdag en zondag normaal 13 artiesten op de twee hoofdpodia.

Zou Robert Jon de afsluiter tent zijn en Lotti en Mike Farris ook in de tent?
Of zouden ze Smash into Pieces als afsluiter in de tent juist zetten? En Lotti als opener op het hoofdpodium voor de drie kleppers?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.719
1.882
Het is hoe dan ook vreemd verdeeld. Vrijdag heeft 10 artiesten, zaterdag 16 en zondag 17. Dat is (volgens mij) op alle dagen minder dan afgelopen jaar. Dus hoe ze dat gaan verdelen, is mij ook nog een raadsel. Er passen op zaterdag en zondag normaal 13 artiesten op de twee hoofdpodia.


Of zouden ze Smash into Pieces als afsluiter in de tent juist zetten? En Lotti als opener op het hoofdpodium voor de drie kleppers?
Hoe laat moet Lotti dan wel niet beginnen?
 

chansadres

Playlistbediener
12 dec 2023
15
33
Het zou me niets verbazen het het zo er uit komt te zien:
Main:
John Fogerty
Alice Cooper
Helmut Lotti
Mr. Moto

Tent:
Heart
Robert Jon
Julian Sas

3e podium
Smash into Pieces
Mike Farris
Made in Purple
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
599
577
Als ik naar het programma van vorig jaar kijk hebben ze toch 14 acts van die afgelaste zondag er dit jaar staan.

En zoals bas2204 al aangaf zijn er toch wel wat minder artiesten als je de tributestage meetelt.
Zou mooi zijn als oa Heart en Alice Cooper wat meer speeltijd krijgen dan een uur, ik denk nl dat mr moto en made in purple zo wie zo op die kleine stage spelen (waren er 4 op vrijdag afgelopen jaar).

Dus misschien krijgen sommige artiesten meer speeltijd en is dat de reden dat er minder acts staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Hieronder maar eens mijn spoorboekje (dikgedrukt is zeker zien, onderstreept is waarschijnlijk ook wat van mee pakken, de rest is nee of nog te bepalen). Daarmee ook maar des te duidelijker dat de zaterdag veruit de minste dag is.

Vrijdag
John Fogerty
/ Alice Cooper / Heart / Smash Into Pieces / Robert Jon & The Wreck / Hellmut Lotti Goes Metal / Mike Farris & Band / Mr Moto / Julian Sas Band / Made In Purple

Zaterdag
Zucchero / James Blunt / Racoon / Gogol Bordello / Metejoor / Nevenproject / Mell VF / Lex Uiting / Boaz / The Fortunate Sons / Coldplace / The Legend of Springsteen / The Waiting / Stevie Ray Vaughan Undercover / Sjako / Harry en de Gebroeëke Zwiêgelkes

Zondag
Toto
/ The Waterboys / DI-RECT / Christone ‘Kingfish’ Ingram / Rival Sons / Son Mieux / Southside Johnny & The Asbury Jukes / DeWolff / King King / Tim Christensen / Leif de Leeuw Band / The Damn Truth / The Scratch / The Dreadnoughts / Tim Akkerman & The Ivy League / Vido / The Cinelli Brothers

Het zou me niets verbazen het het zo er uit komt te zien:
Main:
John Fogerty
Alice Cooper
Helmut Lotti
Mr. Moto

Tent:
Heart
Robert Jon
Julian Sas

3e podium
Smash into Pieces
Mike Farris
Made in Purple
Ik denk dat voor de vrijdag de indeling net iets anders is. Ik gok dat de drie grote namen allemaal op het hoofdpodium staan met als opener op het hoofdpodium Robert Jon. Dat Smash into Pieces in de tent zal staan en dat Helmut Lotti de tent afsluit.
 

Josy

Playlistbediener
7 jun 2023
6
2
Zit er sterk aan te denken om komende zomer af te reizen naar Weert maar is nog afhankelijk van m'n rooster en vrije dagen. Weet iemand of Bospop normaliter uitverkoopt? Zie/lees nergens iets over de verkoopaantallen.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
646
504
Zit er sterk aan te denken om komende zomer af te reizen naar Weert maar is nog afhankelijk van m'n rooster en vrije dagen. Weet iemand of Bospop normaliter uitverkoopt? Zie/lees nergens iets over de verkoopaantallen.
De afgelopen jaren waren enkel de dagtickets voor de eerste omloop van Sting (toen hij uiteindelijk niet kwam) uitverkocht als ik me niet vergis. Overige dagkaarten en weekendkaarten de afgelopen jaren nooit uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Josy

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Klopt inderdaad. Alleen de initiële Sting dag (toen hij niet kwam) was uitverkocht.

Houdt er wel rekening mee dat als je echt heel laat beslist, het kan dat Bospop de online voorverkoop al dicht heeft staan en je alleen nog aan de dagkassa kaarten kan kopen. En als ik mij niet vergis, zijn dan alleen dagkaarten te koop die ook nog eens duurder zijn dan de online verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Josy

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Klopt inderdaad. Alleen de initiële Sting dag (toen hij niet kwam) was uitverkocht.

Houdt er wel rekening mee dat als je echt heel laat beslist, het kan dat Bospop de online voorverkoop al dicht heeft staan en je alleen nog aan de dagkassa kaarten kan kopen. En als ik mij niet vergis, zijn dan alleen dagkaarten te koop die ook nog eens duurder zijn dan de online verkoop.
vorig jaar was de online verkoop dicht vanaf de vrijdag.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Ik ben wel nog altijd mijn hoofd aan het breken over hoe ze het gaan vormgeven. Er staan minder artiesten dan vorig jaar op de planning en ook nog eens een verschillend aantal op zaterdag en zondag. Even een vergelijk met vorig jaar:

DagTotaal aantal artiesten 2024Totaal aantal artiesten 2023Aantal artiesten hoofdpodia 2023Aantal artiesten tributepodium 2023
Vrijdag101394
Zaterdag1618135
Zondag1718135


De vrijdag kan twee kanten op:
  • Of alle bands spelen op de twee hoofdpodia en we hebben daarmee een net iets langer programma dan vorig jaar (+- 1 uur).
  • Of we krijgen een korter vrijdagprogramma (1,5-2 uur korter) met een verdeling van 4-3-3 over de drie podia.

De zaterdag mist 2 acts ten opzichte van vorig jaar en bevat meer dan genoeg acts die potentieel het tribute podium kunnen vullen. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat ook deze dag wordt ingekort door twee acts van de hoofdpodia te schrappen. Daarmee komen we tot een verdeling van 6-5-5

De zondag mist ten opzicht van vorig jaar 1 act, maar is in de breedte sterker geprogrammeerd waardoor ik hier verwacht dat de ene missende act van het tribute podium af gaat. Daarmee zouden we dan komen op een verdeling van 7-6-4.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
646
504
Ik ben wel nog altijd mijn hoofd aan het breken over hoe ze het gaan vormgeven. Er staan minder artiesten dan vorig jaar op de planning en ook nog eens een verschillend aantal op zaterdag en zondag. Even een vergelijk met vorig jaar:

DagTotaal aantal artiesten 2024Totaal aantal artiesten 2023Aantal artiesten hoofdpodia 2023Aantal artiesten tributepodium 2023
Vrijdag101394
Zaterdag1618135
Zondag1718135


De vrijdag kan twee kanten op:
  • Of alle bands spelen op de twee hoofdpodia en we hebben daarmee een net iets langer programma dan vorig jaar (+- 1 uur).
  • Of we krijgen een korter vrijdagprogramma (1,5-2 uur korter) met een verdeling van 4-3-3 over de drie podia.

De zaterdag mist 2 acts ten opzichte van vorig jaar en bevat meer dan genoeg acts die potentieel het tribute podium kunnen vullen. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat ook deze dag wordt ingekort door twee acts van de hoofdpodia te schrappen. Daarmee komen we tot een verdeling van 6-5-5

De zondag mist ten opzicht van vorig jaar 1 act, maar is in de breedte sterker geprogrammeerd waardoor ik hier verwacht dat de ene missende act van het tribute podium af gaat. Daarmee zouden we dan komen op een verdeling van 7-6-4.
Ik denk dat ze geen volledig programma op podium 3 zullen draaien dit jaar. Dus wellicht de vrijdag gewoon 5-5 op hoofdpodium - tentstage, zaterdag 7-6-3 en zondag 7-6-4.
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
Dat denk ik ook. Dat derde podium heeft denk ik niet per se gebracht wat ze wilden. Ik ben vorig jaar geweest en we hebben dat hele derde podium niet gezien…
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.719
1.882
Dat denk ik ook. Dat derde podium heeft denk ik niet per se gebracht wat ze wilden. Ik ben vorig jaar geweest en we hebben dat hele derde podium niet gezien…
Naast de 24 uurs tent. Heeft ook geen toegevoegde waarde. Dat geld voor die coverbands kunnen ze beter ergens anders in steken.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Ik heb één keer echt voor langere tijd bij dat derde podium gestaan vorig jaar (toen we niet direct iets hoefden te eten en het programma op dat moment in de tent ons niet aansprak). Maar als ze er echt iets van willen maken, zullen ze daar de indeling anders van moeten maken. De huidige opstelling is alleen groot genoeg voor een paar honderd man door het feit dat het tussen de bonnenverkoop bij de 24-uurs tent, de ingang tot het hoofdterrein en de container van de techniek voor dat podium in zit "gepropt".
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Ik heb één keer echt voor langere tijd bij dat derde podium gestaan vorig jaar (toen we niet direct iets hoefden te eten en het programma op dat moment in de tent ons niet aansprak). Maar als ze er echt iets van willen maken, zullen ze daar de indeling anders van moeten maken. De huidige opstelling is alleen groot genoeg voor een paar honderd man door het feit dat het tussen de bonnenverkoop bij de 24-uurs tent, de ingang tot het hoofdterrein en de container van de techniek voor dat podium in zit "gepropt".
Zolang het buiten het eigenlijke festivalterrein staat wordt het niet wat denk ik.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Zolang het buiten het eigenlijke festivalterrein staat wordt het niet wat denk ik.
Je hebt gelijk denk ik. Als je er echt iets van wilt maken, moet je het bij het festival zelf trekken.

Als je nu de 24-uurs tent een klein stukje naar voren schuift, dan kan de hele foodcourt een stukje naar achteren. Dan kan vervolgende het tribute podium op de plaats waar vorig jaar de speciaalbierbar was. Die speciaalbierbar kan je denk ik wel redelijk makkelijk ergens anders kwijt. Als je dan het tribute podium inderdaad gelijk met de tent laat spelen, zal ook de geluidsinmenging wel meevallen denk ik.
1709801920951.png
 
  • Leuk
Waarderingen: remkobak, Brian en Timmy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken