Bospop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.100
2.104
Ja, heel vreemd om de andere twee headliners een kwartier minder de tijd te geven dan de gebruikelijke anderhalf uur op het hoofdpodium.
Ter vergelijking: Toto en John Fogerty spelen hetzelfde weekend ook beiden op het (toch wel kleinere) Rock Zottegem.
Toto speelt 1 uur en 50 min.
John Fogerty 2 uur.
Lastig om conclusies eraan te verbinden maar iets zegt me dat het financieel toch wat minder gaat bij Bospop...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Ter vergelijking: Toto en John Fogerty spelen hetzelfde weekend ook beiden op het (toch wel kleinere) Rock Zottegem.
Toto speelt 1 uur en 50 min.
John Fogerty 2 uur.
Lastig om conclusies eraan te verbinden maar iets zegt me dat het financieel toch wat minder gaat bij Bospop...
Ben vooral benieuwd wat dat financieel nou zal schelen als een band 5 kwartier of 7 kwartier speelt. Hoe dan ook zijn de belangrijkste kosten al gemaakt. Ze moeten de avond vrij houden, er helemaal naartoe reizen met alle spullen. @jimmywe , heb jij daar meer zicht op zonder in details te treden?
 
  • Leuk
Waarderingen: remkobak en Timmy

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
199
50
Ter vergelijking: Toto en John Fogerty spelen hetzelfde weekend ook beiden op het (toch wel kleinere) Rock Zottegem.
Toto speelt 1 uur en 50 min.
John Fogerty 2 uur.
Lastig om conclusies eraan te verbinden maar iets zegt me dat het financieel toch wat minder gaat bij Bospop...
Opvallend groot verschil met Bospop.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
648
349
Die spelen daar ook ongeveer een gelijke set aan Bospop hoor. Er staan gewoon nog acts na ze gepland, dus met ombouwtijd die er altijd nog tussen zit van 25-30 minuten kom je ook aan sets van 75-80 minuten voor Toto en 90 minuten voor John Fogerty
 
  • Leuk
Waarderingen: BatMutsje

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.100
2.104
Die spelen daar ook ongeveer een gelijke set aan Bospop hoor. Er staan gewoon nog acts na ze gepland, dus met ombouwtijd die er altijd nog tussen zit van 25-30 minuten kom je ook aan sets van 75-80 minuten voor Toto en 90 minuten voor John Fogerty
Gaan we de ombouwtijd nou meerekenen? Sorry maar dat vind ik toch best eigenaardig. Misschien wat we ook nog kunnen meenemen in alles is de speeltijd van bv James Blunt en Alice Cooper. Die spelen meestal volwaardige sets op andere festivals. Bij Bospop is dat aan tijd toch wat minder. Als het het met geld te maken heeft scheelt het toch wel behoorlijk wat geld. Want ik neem aan, hoe korter de set hoe minder er betaald moet worden. Ook geen schande hoor, begrijp me niet verkeerd. Gewoon alle hits achter elkaar is ook prima 😎
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Zo, ik ben er bijna klaar voor, de spullen opgehaald, nog 2 dagen werken en het Bospop-feest kan beginnen!

Ik vraag me trouwens af of er nog wel een bar in de tent is. Misschien dat er daarom één tussen main en de tent is, maar we zullen het vrijdag zien.
gezien de weersverwachting (vrijdag) ben ik eigenlijk wel tevreden als er geen bar midden in de tent staat. Gaat wellicht wat tent hangers rond de bar schelen tijdens de regen. Wellicht dan wat makkelijker plek in de tent vinden tijdens wisselen van acts.

Is er al iets bekend over het aantal bezoekers over de dagen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
648
349
Gaan we de ombouwtijd nou meerekenen? Sorry maar dat vind ik toch best eigenaardig. Misschien wat we ook nog kunnen meenemen in alles is de speeltijd van bv James Blunt en Alice Cooper. Die spelen meestal volwaardige sets op andere festivals. Bij Bospop is dat aan tijd toch wat minder. Als het het met geld te maken heeft scheelt het toch wel behoorlijk wat geld. Want ik neem aan, hoe korter de set hoe minder er betaald moet worden. Ook geen schande hoor, begrijp me niet verkeerd. Gewoon alle hits achter elkaar is ook prima 😎
Ik ben met je eens dat het voor Bospop vreemd is dat de settijden redelijk kort zijn, zeker van de subheadliners. En het kan zomaar dat dit met financiële slagkracht van doen heeft. Maar feit is volgens mij wel dat de settijden op Rock Zottegem van Toto en John Fogerty wel min of meer gelijk zijn met die van Bospop. Die spelen daar namelijk niet 1:50 en 2:00 want dan zouden Daan en Used die nog na hun spelen op het hoofdpodium, direct na afloop van Toto en John Fogerty moeten beginnen met de volledige apparatuur van die twee bands. Daar ga ik toch wel van uit dat dit niet het geval is.

Bekijk bijlage 9651

Lijkt mij geen crisis. Wordt ook minder hoe dichterbij het komt.
Die ziet er al beter uit dan eerder deze week. Hopelijk neemt de regen nog wat verder af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

BatMutsje

Support act
6 dec 2013
779
616
De regionale weerberichten geven voor vrijdag aardige hoeveelheden regen aan. Zaterdag en zondag zien er beter uit (voor zover dat een aantal dagen van tevoren te voorspellen valt).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.100
2.104
Dat doe je toch vooral zelf bij je eerste analyse
"Toto speelt 1 uur en 50 min. - John Fogerty 2 uur."
Nee dat doen ze niet. Zij sluiten beiden geen stage af en er wordt enkel van starttijden gesproken, dus de speeltijd die jij hen toekent klopt niet.

Bekijk bijlage 9650
Nee, helemaal helder. Ik ben vermoedelijk wat te voorbarig geweest maar wat @bas2204 ook aangeeft. De settijden en dan zeker voor de subhealiners zien er op papier in ieder geval kort uit. Maar we gaan het meemaken... Heb er in ieder geval zin in. Hopelijk beetje goed weer 🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en BatMutsje

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.921
4.073
De settijden en dan zeker voor de subhealiners zien er op papier in ieder geval kort uit. Maar we gaan het meemaken... Heb er in ieder geval zin in. Hopelijk beetje goed weer 🤞
Daar ben ik het zeker wel mee eens, dat is jammer, je gunt bands ook op festivals toch een mooie speeltijd voor een volledige set.
Dubbel zo hard genieten elke minuut dat ze wél spelen dan maar. En goed weer gun ik jullie (en mezelf hier thuis) ook absoluut!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en PJ

Timmy

Campingartiest
31 okt 2023
56
47
Het is wat het is met het weer... De meeste regen valt er naast en de rest in de nacht...😅☀️🌦️
Vrijdag wel kans op een hagelbui... maar we maken er evengoed een groot feest van...(vergeet de poncho niet) en voor iedereen alvast een geweldig festival 🎸🎸🎷🥁

1720587133424.png
 

Timmy

Campingartiest
31 okt 2023
56
47
Ik sta dit jaar weer ergens achter de eerste bar links na de ingang, altijd gezellig om een praatje (en drankje) te komen doen!

Of is er nog een FL-proost moment ergens?
Kom zeker even een pils halen...en ja dat zou nog even opgetuigd kunnen worden...een FL momentje...🤩🍻
 
  • Leuk
Waarderingen: BatMutsje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken