Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Even een vraagje. Weet iemand van jullie hoe ik iemand bij Bospop kan bereiken. Willen het hele weekend gaan en dan via de luxe camping. Echter op de site geven ze aan dat er problemen zijn om dit te boeken en dat ze di gaan oplossen , maar dit staat er al maanden op. Heb al een mail gestuurd en een bericht via Twitter, maar ze reageren nergens op. Alvast dank als iemand wat kan aangeven.
En ook al geprobeerd om het te boeken? Geen idee hoe je contact met ze moet leggen.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Even een vraagje. Weet iemand van jullie hoe ik iemand bij Bospop kan bereiken. Willen het hele weekend gaan en dan via de luxe camping. Echter op de site geven ze aan dat er problemen zijn om dit te boeken en dat ze di gaan oplossen , maar dit staat er al maanden op. Heb al een mail gestuurd en een bericht via Twitter, maar ze reageren nergens op. Alvast dank als iemand wat kan aangeven.
Bedoel je het 'resort' met de ingerichte tipi's ed?
Toevallig hoorde ik vorige week dat ze het campingterrein anders gaan indelen omdat dit niet meer zo dicht bij de snelweg mag liggen. Ik denk dat het nog wel ff gaat duren voordat dit allemaal geregeld is.
Ik zou inderdaad de website in de gaten houden als dit weer boekbaar is en ik denk dat ze dat ook wel op de social media kenbaar maken...
Intern loopt de communicatie daar ook niet zo geweldig dus ik denk gewoon geduld hebben... ?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Bij gebrek aan iets anders hier, pakken we eens het aangekondigde programma er weer bij en ga ik eens even analyseren.

Vrijdag
Aangekondigde namen: Lionel Richie, Melissa Etheridge, White Lies, The Struts, The Gary Moore Tribute Band
Aantal namen 2022: 5 acts
Aantal namen 2021: 6 acts
Aantal namen 2020: 9 acts
Aantal namen 2019: 8 acts
Nog te verwachten aantal namen: 3-4 acts minimaal
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Jett Rebel, Supertramp’s Roger Hodgson, The Revolution, Allen Stone, The Record Company

Mijn visie: op deze dag is er nog wel plaats voor een subheadliner. Die positie werd voor 2020 ingevuld door The Revolution en voor 2021 door Roger Hodgson. Die laatste is wat mij betreft altijd welkom, maar ook The Revolution zou ik niet heel rouwig om zijn, maar een andere verse naam is net zo zeer welkom. De rest van de namen die nu (nog) niet weer op de poster staan, hoeven wat mij betreft ook niet per se terug te komen. Bovendien kan ik met de 5 aangekondigde namen al redelijk goed leven. Ik denk ook dat de uitgebreidheid van de vrijdag af zal hangen van het feit of op donderdag al een volwaardig concert wordt gepland het komende jaar.

Zaterdag
Aangekondigde namen: Sting, Sinéad O’Connor, Passenger, Heather Nova, De Dijk, Stahlzeit, Dizzy Mizz Lizzy, Gin Lady, Tim Montana
Aantal namen 2022: 9 acts
Aantal namen 2021: 11 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 4 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Joe Bonamassa, Natasha Bedingfield, Black Pumas, Inge van Calkar

Mijn visie: grootste afwezige op deze dag blijft toch Joe Bonamassa, een grootheid die bij velen van ons volgens mij op het lijstje staat om ooit eens live te zien. Hij heeft echter, buiten twee cruises die niet in conflict komen met de data van Bospop, nog niets gepland voor 2022. Wat mij betreft komt hij dan ook alsnog terug, maar de twee subheadliner spots voor deze dag lijken al vergeven (misschien is de zondag een optie...). Ook Black Pumas mogen van mij wel weer op de poster komen voor komende editie. De overige plaatsen mogen dan nog op worden gevuld met iets van rock of blues. De bovenkant van de poster op deze dag is namelijk nog veel te veel pop(-rock) naar mijn smaak. Ik verwacht hier vooral nog wat namen voor het midden van de poster op deze dag (aangezien dat nog karig is). Persoonlijk kijk ik uit naar Sting, Stahlzeit en Gin Lady.

Zondag
Aangekondigde namen: Kensington, Beth Hart, Juanes, Seasick Steve, Yola, BLØF, The Allman Betts Band, Walter Trout, Sloper, Robert Jon & The Wreck, Goodbye June
Aantal namen 2022: 11 acts
Aantal namen 2021: 10 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 2 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Larkin Poe, The Steel Woods

Mijn visie: de meest complete dag al van de drie, maar met de minste headliner. Ik verwacht hier echter nog een subheadliner naast Beth Hart (zou het dan toch kunnen: combi met Joe...!). Hierover is het natuurlijk nog compleet speculeren. Larkin Poe was overigens ook een prima naam die al twee keer op de poster stonden en die wat mij betreft best opnieuw toegevoegd mogen worden. Persoonlijk kijk ik uit naar Beth Hart, Seasick Steve, The Allman Betts Band, Walter Trout en Robert Jon & the Wreck.

Voor de toevoegingen had ik de bovenstaande post gemaakt. Die kan wel weer even een update gebruiken. Daarom onderstaande maar even.

Vrijdag
Aangekondigde namen: Lionel Richie, Rag’n’Bone Man, Melissa Etheridge, White Lies, Level 42, Jett Rebel, The Struts, Inge van Calkar, Gary Moore Tribute Band.
Aantal namen 2022: 9 acts
Aantal namen 2021: 6 acts
Aantal namen 2020: 9 acts
Aantal namen 2019: 8 acts
Nog te verwachten aantal namen: onbekend
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Supertramp’s Roger Hodgson, The Revolution, Allen Stone

We zitten met de toevoegingen op de vrijdag weer terug op het maximaal aantal van 9 acts uit de afgelopen jaren. Rag'n'Bone Man is de nieuwe subheadliner. Dat komt natuurlijk wel uit een ander straatje dan Roger Hodgson en The Revolution, maar wat mij betreft niet uit een minder straatje. De beste man heeft namelijk wel een stem om u tegen te zeggen, al leveren we natuurlijk wel in op het aantal wereldhits dat gespeeld zal worden. Verder komen Jett Rebel en Inge van Calkar terug van vorige edities (deze laten mij beiden koud) en krijgen we toch nog wat nostalgie voorgeschoteld door Level 42. Al met al ben ik niet ontevreden met deze vrijdag, al is hij wel redelijk braaf. Of deze nog verder wordt uitgebreid, is onbekend. We weten natuurlijk inmiddels wel dat op de donderdag Kings of Leon en 3 nog nader aan te kondigen acts op de weide staan, maar wat dat voor deze vrijdag betekent, is niet duidelijk.

Zaterdag
Aangekondigde namen: Sting, Sinead O’connor, Passenger, Steve Vai, Heather Nova, Natasha Bedingfield, De Dijk, Dizzy Mizz Lizzy, The Record Company, Tim Montana, Gin Lady.
Aantal namen 2022: 11 acts
Aantal namen 2021: 11 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 2 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Joe Bonamassa, Black Pumas, Stahlzeit

Misschien wel de opvallendste verandering in het programma is het schrappen van Stahlzeit, zonder dat dit is gecommuniceerd. Vreemde move van de organisatie zou ik zeggen, maar er is op deze dag wel nog steeds plaats voor 2 acts, dus wie weet komen ze nog terug. Verder krijgen we voor de liefhebbers van gitaren natuurlijk Steve Vai hier. Dit zullen we maar zien als een goedmakertje voor het gemis van Joe Bonamassa en daarmee ook geen misselijk goedmakertje (al had ik persoonlijk veel liever Joe gezien). Verder komen Natasha Bedingfield en The Record Company terug op de poster. Beiden doen mij echter redelijk weinig en ik vind dit dan ook nog steeds de zwakste dag van Bospop 2022. Hopelijk zit er bij die 2 nog te verwachten acts iets spectaculairs.

Zondag
Aangekondigde namen: Kensington, Beth Hart, Juanes, Seasick Steve, Yola, Bløf, The Allman Betts Band, Walter Trout, Son Mieux, Larkin Poe, Sloper, Robert Jon & The Wreck, Goodbye June
Aantal namen 2022: 13 acts
Aantal namen 2021: 10 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 0 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: The Steel Woods

Deze dag lijkt vol te zijn met 13 acts (in voorgaande jaren was dit altijd het aantal acts op complete dagen). Bij de vorige keer zag ik nog plaats voor een subheadliner op deze dag, maar die is er niet bij gekomen. Son Mieux en Larkin Poe zijn leuke toevoegingen, maar niet helemaal wat ik had verwacht. Desondanks vind ik deze dag in de breedte misschien wel de beste dag. Ik ga mij enorm vermaken bij alle blues en rock die hier gepland staat.

Hopelijk kan alles komende zomer gewoon weer door gaan en kunnen we met z'n allen weer gaan genieten van een heerlijk festival.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: PJ, Brian en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Voor de toevoegingen had ik de bovenstaande post gemaakt. Die kan wel weer even een update gebruiken. Daarom onderstaande maar even.

Vrijdag
Aangekondigde namen: Lionel Richie, Rag’n’Bone Man, Melissa Etheridge, White Lies, Level 42, Jett Rebel, The Struts, Inge van Calkar, Gary Moore Tribute Band.
Aantal namen 2022: 9 acts
Aantal namen 2021: 6 acts
Aantal namen 2020: 9 acts
Aantal namen 2019: 8 acts
Nog te verwachten aantal namen: onbekend
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Supertramp’s Roger Hodgson, The Revolution, Allen Stone

We zitten met de toevoegingen op de vrijdag weer terug op het maximaal aantal van 9 acts uit de afgelopen jaren. Rag'n'Bone Man is de nieuwe subheadliner. Dat komt natuurlijk wel uit een ander straatje dan Roger Hodgson en The Revolution, maar wat mij betreft niet uit een minder straatje. De beste man heeft namelijk wel een stem om u tegen te zeggen, al leveren we natuurlijk wel in op het aantal wereldhits dat gespeeld zal worden. Verder komen Jett Rebel en Inge van Calkar terug van vorige edities (deze laten mij beiden koud) en krijgen we toch nog wat nostalgie voorgeschoteld door Level 42. Al met al ben ik niet ontevreden met deze vrijdag, al is hij wel redelijk braaf. Of deze nog verder wordt uitgebreid, is onbekend. We weten natuurlijk inmiddels wel dat op de donderdag Kings of Leon en 3 nog nader aan te kondigen acts op de weide staan, maar wat dat voor deze vrijdag betekent, is niet duidelijk.

Zaterdag
Aangekondigde namen: Sting, Sinead O’connor, Passenger, Steve Vai, Heather Nova, Natasha Bedingfield, De Dijk, Dizzy Mizz Lizzy, The Record Company, Tim Montana, Gin Lady.
Aantal namen 2022: 11 acts
Aantal namen 2021: 11 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 2 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Joe Bonamassa, Black Pumas, Stahlzeit

Misschien wel de opvallendste verandering in het programma is het schrappen van Stahlzeit, zonder dat dit is gecommuniceerd. Vreemde move van de organisatie zou ik zeggen, maar er is op deze dag wel nog steeds plaats voor 2 acts, dus wie weet komen ze nog terug. Verder krijgen we voor de liefhebbers van gitaren natuurlijk Steve Vai hier. Dit zullen we maar zien als een goedmakertje voor het gemis van Joe Bonamassa en daarmee ook geen misselijk goedmakertje (al had ik persoonlijk veel liever Joe gezien). Verder komen Natasha Bedingfield en The Record Company terug op de poster. Beiden doen mij echter redelijk weinig en ik vind dit dan ook nog steeds de zwakste dag van Bospop 2022. Hopelijk zit er bij die 2 nog te verwachten acts iets spectaculairs.

Zondag
Aangekondigde namen: Kensington, Beth Hart, Juanes, Seasick Steve, Yola, Bløf, The Allman Betts Band, Walter Trout, Son Mieux, Larkin Poe, Sloper, Robert Jon & The Wreck, Goodbye June
Aantal namen 2022: 13 acts
Aantal namen 2021: 10 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 0 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: The Steel Woods

Deze dag lijkt vol te zijn met 13 acts (in voorgaande jaren was dit altijd het aantal acts op complete dagen). Bij de vorige keer zag ik nog plaats voor een subheadliner op deze dag, maar die is er niet bij gekomen. Son Mieux en Larkin Poe zijn leuke toevoegingen, maar niet helemaal wat ik had verwacht. Desondanks vind ik deze dag in de breedte misschien wel de beste dag. Ik ga mij enorm vermaken bij alle blues en rock die hier gepland staat.

Hopelijk kan alles komende zomer gewoon weer door gaan en kunnen we met z'n allen weer gaan genieten van een heerlijk festival.
The Steel Woods zullen vast ook nog niet terugkeren naar Europa, want die willen volgens mij niet optreden bij shows met QR-codes (zijn ook tegen vaccinatie voor zover ik weet). Vandaar ook dat ze geen support meer zijn bij Blackberry Smoke voor hun februarishows. Was Larkin Poe niet al aangekondigd voor 2020? Gewoon een verwachte toevoeging, toch?
Toch balen dat Bonamassa definitief niet komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Larkin Poe is in die zin geen onverwachte toevoeging @wenteldave , maar ik had dus voor de zondag nog een subheadliner verwacht. En dat zijn Larkin Poe en Son Mieux natuurlijk beiden niet.

The Steel Woods zullen dan inderdaad voorlopig niet naar Europa komen lijkt me, maar dat zie ik niet echt als een groot verlies.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Iemand een idee wanneer de resterende acts voor de KoL dag worden bekend gemaakt? En aan welke acts moeten we denken? Snow Patrol?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Nog niets over bekend naar mijn weten. Bij de aankondiging van Kings of Leon werd alleen gezegd dat de overige 3 namen in 2022 bekend zouden worden, maar wanneer niet.

Snow Patrol is inderdaad een gerucht voor een van de overige 3 spots en als je het helemaal door trekt naar het concert toen in Den Haag, dan stonden daar Stereophonics en Indian Askin bij gepland. Of dat voor nu ook weer het idee is, weet ik niet. Enige dat ik kan zeggen is dat Snow Patrol de dag voor dit concert in Luxemburg staat en voor de rest van dit weekend nog niets heeft staan. Stereophonics gaat ook weer op tour met een nieuw album, dus wie weet. Het kan ook zijn dat er gewoon compleet nieuwe namen uit de hoed komen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Wat gebeurt er ellemaal met haar? Onzeker blijft het....:
Die is redelijk de weg kwijt maar ook niet zo vreemd als je je kind verliest.
Ze heeft volgens mij al vaker psychische probleempjes gehad. Zou me zeer verbazen als die nog gaat touren dit jaar. Eerst maar eens de boel weer op de rit krijgen denk ik....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Die is redelijk de weg kwijt maar ook niet zo vreemd als je je kind verliest.
Ze heeft volgens mij al vaker psychische probleempjes gehad. Zou me zeer verbazen als die nog gaat touren dit jaar. Eerst maar eens de boel weer op de rit krijgen denk ik....
Ze was daarvoor al redelijk de weg kwijt helaas.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
The Allman Betts Band gaat voor z'n eerste hiatus... Ik heb geen idee wat dit betekent voor het optreden op Bospop. Zeggen zelf dat ze verwachten terug te keren eind 2022 op een podium.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Als ik hun tourschema en de socials moet geloven, gaan ze alleen in februari nog wat spelen en zijn ze daarna op break tot eind december. Dus ik denk dat Bospop op zoek moet naar een vervangende act...
 
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: PJ en wenteldave

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Bericht van Lionel Richie op FB:
As Covid and its variants continue to impact the world, I have decided to hold off on my European tour this summer. The most important thing to me is the health of my fans, band and crew. I hope you all understand and I hope to see you very soon when we can all gather safely.
Please visit individual festival/event websites for further information and details on how to collect refunds.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Bericht van Lionel Richie op FB:
As Covid and its variants continue to impact the world, I have decided to hold off on my European tour this summer. The most important thing to me is the health of my fans, band and crew. I hope you all understand and I hope to see you very soon when we can all gather safely.
Please visit individual festival/event websites for further information and details on how to collect refunds.
verdorie...

aan de andere kant, ik had mijn ticket gekocht voor de 2020 2021 zaterdag met Richie... maar inmiddels is het de 2022 zaterdag met Sting. Dus enigszins blij dat ik mijn ticket niet geruild heb
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Aan de ene kant jammer, want Lionel Richie was best een leuke headliner. Maar het opent ook de mogelijkheden voor andere artiesten. Ik hoop op nog een mooie rock headliner
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken