Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Aan de ene kant jammer, want Lionel Richie was best een leuke headliner. Maar het opent ook de mogelijkheden voor andere artiesten. Ik hoop op nog een mooie rock headliner
Kings of Leon.... oh nee, die staan de dag er voor ;)
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
Benieuwd welke artiest als vervanger wordt opgeroepen. Status Quo wellicht? Eind juni in België en daarna een korte stop tot een optreden in Frankrijk op 16 juli. Mogelijk Neil Young?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
North Sea Jazz is ook met een deel van de programmering naar buiten gekomen. Aangezien het in hetzelfde weekend is als Bospop, altijd interessant natuurlijk om naar te kijken. Ik denk dat onderstaande aangekondigde namen daar misschien nog wel ook op Bospop zouden kunnen verschijnen in de paar spots die nog open zijn:
Marcus King (zaterdag of zondag)
Christone 'Kingfish' Ingram (alleen zondag nog vrij)
Eric Gales (vrijdag of zondag)
Tom Misch (vrijdag of zondag)

Ook Black Pumas staan daar op het programma, maar die lijken dat weekend al helemaal vol te hebben zitten. Dus die zullen denk ik niet terugkeren op het programma.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
En dan zijn bv Duran Duran en Simply Red ook op tour door Europa/UK en beschikbaar. Ik ben benieuwd hoe ze snel ze een vervanger kunnen regelen. Zal vast wel even duren denk ik....
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
En dan zijn bv Duran Duran en Simply Red ook op tour door Europa/UK en beschikbaar. Ik ben benieuwd hoe ze snel ze een vervanger kunnen regelen. Zal vast wel even duren denk ik....
In de Limburger stond van de week dat ze hopen binnen 3 weken een vervanger aan te kondigen. Lijkt me dus dat de beoogde artiest al een Europese tour heeft staan
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
595
568
En dan zijn bv Duran Duran en Simply Red ook op tour door Europa/UK en beschikbaar. Ik ben benieuwd hoe ze snel ze een vervanger kunnen regelen. Zal vast wel even duren denk ik....
Van Duran Duran zou ik wel héél blij worden, zou ik eindelijk m'n jeugd'helden' eens live zien!!! ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Ondanks dat ze er een paar jaar geleden ook al stonden zou misschien Toto wel een oplossing kunnen bieden. Hun Europese tour start de 11e juli in Tilburg dus dat zou perfect passen natuurlijk. Al moet wel gezegd worden dat ze al 2 keer in 013 staan en daar bovenop ook nog de 15e in de Ziggo Dome.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ondanks dat ze er een paar jaar geleden ook al stonden zou misschien Toto wel een oplossing kunnen bieden. Hun Europese tour start de 11e juli in Tilburg dus dat zou perfect passen natuurlijk. Al moet wel gezegd worden dat ze al 2 keer in 013 staan en daar bovenop ook nog de 15e in de Ziggo Dome.
dan moet ik zeggen dat ik Duran Duran veel beter zou zien passen.

Door de datum die vrij is, paar dagen voor de Hyde Park show en nog geen NL datum.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
dan moet ik zeggen dat ik Duran Duran veel beter zou zien passen.

Door de datum die vrij is, paar dagen voor de Hyde Park show en nog geen NL datum.
Klopt, helemaal mee eens. Stonden volgens mij ook nog nooit Bospop. Maar ik vermoed dat de nieuwe headliner komt uit het rijtje Duran Duran , Simply Red, Scorpions of Toto. Ook zag ik dat Snow Patrol een optie is.
Het zal toch iets worden wat al op tour is door Europa en wat in de lijn ligt van Bospop. Ook zal natuurlijk NSJ op zoek moeten naar een nieuwe headliner..... Geen idee of dat ook van invloed is aangezien LR op beide festivals geprogrammeerd stond.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Qost pinkpop -> Bospop?
Nee, anders zouden ze Pinkpop niet afzeggen denk ik zo.

Denk inderdaad eerder dat we het moeten zoeken in het lijstje van PJ hierboven. Waarbij Snow Patrol behalve een optie voor vrijdag ook nog een optie is als combi met Kings of Leon op donderdag
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
Simply Red heeft nieuwe tourdata aangekondigd. 8 juli is nog steeds een mogelijkheid (6 juli Lytham en 10 juli Plymouth). Valt niet heel gunstig zo tussen de data in het VK, maar wellicht maken ze voor een festivaldag een uitzondering. Denk zelf dat Simply Red en Status Quo tot op dit moment de grootste kanshebbers zijn.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Zie nu het artikel in de Limburger, waarin ze zelf aangeven een nieuwe headliner te zoeken die past in het straatje van Richie. Dus dan zouden Status Quo en Scorpions niet de meest voor de hand liggende alternatieven zijn denk ik zo. Dan zie ik inderdaad eerder Simply Red, Duran Duran of Toto uit de hoge hoed komen (of een andere verrassing).

En ook Sinéad O’Connor noemen ze zelf een twijfelgeval, maar een afzegging hebben ze nog niet gehad. Van mij mag die best worden vervangen eigenlijk ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Diana Ross? Zou op NSJ staan maar staat niet meer op dat affiche en tourt in juni en juli. Of zeg ik dan iets heel geks?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Nee, op zich is dat nog niet eens zoiets heel geks. Maar ik vraag mij af of Diana Ross een gelijk aantal kaarten kan wegzetten als een Lionel Richie, zeker voor een festivalpubliek. Dat is naar mijn idee voor North Sea Jazz vaak een minder groot probleem aangezien dat ongeacht de line-up altijd heel goed verkoopt. Dan zou ik misschien nog bijna eerder verwachten dat ze John Legend een dag na zijn openingsoptreden nog een dagje in Nederland houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken