1. Fred Again - Pukkelpop
Kippenvel van begin tot einde. Euforisch.
2. Alex G - Pukkelpop
Een optreden dat muzikaal van de hak op de tak sprong maar gewoon werkte.
3. Jamie XX - Core
Geweldige set die ik toch een stuk beter kon smaken dan zijn set op Werchter dit jaar. Alles klopte gewoon en ik bevond me in een trance.
4. Phoebe Bridgers - Werchter
Wauw.
5. Nick Cave - TW Classic
Nick Cave die het publiek gewoon uit zijn hand laat eten, prachtig om te mogen aanschouwen.
6. The Cure - Sportpaleis
Eén van mijn favoriete bands, eerste keer dat ik ze bezig mocht zien. Geweldig optreden, helaas wat praatzieke mensen op het begin (Heb het gevoel dat dit post-corona veel vaker het geval is). Nieuw album lijkt een pareltje te worden. Wel jaloers op de Disintegration encore die Amsterdam heeft gekregen.
7. Turnstile - Muziekodroom
Kwamen het podium op en maakte de zaal even de hunne voor een uurtje. Mijn eerste optreden in de Muziekodroom, en kennelijk helaas ook het laatste.
8. Nas - Core
Verwachtingen waren niet echt hoog, eerder een artiest die ik eens live gezien wou hebben. Heeft me echter wel omver geblazen. Nas heeft het nog, zoals ook te zien met de King's Disease trilogie & Magic.
9. The National - Live is Live
Een band die ik eigenlijk altijd actief meed, tot ik ze toch een keer live aan het werk heb gezien. Daarna uitgegroeid tot één van mijn favorieten die ik elke keer toch wel probeer mee te pikken. Actief gewacht op een ticketswapje, en naar Zeebrugge vertrokken. Prachtige setting voor deze dag, en de golden circle binnen geslopen voor de hoofdact dankzij de vrij lakse security. Berninger iets minder spraakzaam & nuchterder dan we gewoon zijn, maar muzikaal was alles nog even strak als anders.
10. Dave - Pukkelpop
Leuk optreden, hopelijk is voor het merendeel van de aanwezigen ook wat anders bijgebleven dan enkel Thiago Silva.
11. Caribou - Core
Een versie van Never Come Back die ik niet snel zal vergeten.
12. Nilüfer Yanya - Botanique
Last minute besloten om deze mee te pikken omdat ik me even in een woelige periode bevond, maar zeker geen spijt. Reeds 2 mooie albums & enkele EPs op haar teller, en deze werden live gewoon mooi gebracht.
13. Arlo Parks - Pukkelpop
Eén van de weinige artiesten waar ik niet aan ben gekomen om in te luisteren. Eigenlijk blindelings deze tent binnengelopen en ook blij dat ik dit gedaan heb. Geweldige vibe, en een positiviteit die aanstekelijk werkte.
14. Goldband - Pukkelpop
Verder geen introductie nodig, hate 'em or love 'em. Ik heb me geamuseerd.
67. Lil Uzi Vert - Pukkelpop
Hier was mijn amusement echter ver zoek, ondanks dat ik wel fan ben op plaat.