Best Kept Secret 2026

Het constante veranderen van de weervoorspellingen blijft een emotionele rollercoaster. Wordt het een grijs natweekend of toch zonnig met prima temperaturen. We gaan het meemaken, maar het wordt sowieso leuk.
Vrijdag regenachtig en minder dan 20 graden, zaterdag en zondag zonnig en warmer. Dat is mijn inschatting op dit moment

Door het annuleren van Sharon en Anna is het programma van zondag wel een stuk minder. Alleen kan het festival daar weinig aan doen en kun je die niet meer goed vervangen.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Mijn persoonlijke duit in het voorpret zakje (linkje naar google docs)

bks-timetable2026.jpg

Wat zit er in?
- Timetable uitgepuzzeld (100% subjective) met altijd wat ruimte voor de vibes van het moment
- Wat random lore van random artiesten
- Wat inluister tips

Lineup is erg goed in de breedte vind ik. Je kan veel kanten op en mist uiteindelijk toch meer dan je meemaakt.

Groetjes met handjes en...

Laatst bewerkt:
Mijn beste festival ooit was Pinkpop 96. Hell, die line-up zou nu ook nog hoge ogen gooien!
Wow, die maandag line-up was wel echt ongelooflijk. 18 van de 23 namen van die dag zou ik met plezier gaan kijken (zeker omdat veel van die acts dan op hun top waren). Kan me niet voorstellen wat voor moeilijke clashes je die dag moet gehad hebben.

Ik heb eigenlijk geen vragen, maar omwille van de voorpret toch eentje bedacht: Hoe laat zou je zo'n beetje moeten aansluiten bij de ingang om Ao te kunnen zien? Ben nog nooit zo vroeg aangekomen.

Ik heb eigenlijk geen vragen, maar omwille van de voorpret toch eentje bedacht: Hoe laat zou je zo'n beetje moeten aansluiten bij de ingang om Ao te kunnen zien? Ben nog nooit zo vroeg aangekomen.
Ik ben vrijwel jaarlijks even voor 14:00 bij de hoofdingang en dan sta je hooguit vijf minuten in de rij. Alle tijd dus om alvast een kort rondje over het eerste deel van het terrein te lopen, eventueel een drankje te halen en ruim om tijd bij Ao te zijn! Tenzij het dit jaar plots anders is, is het nog niet enorm druk bij de eerste acts.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound
Door persoonlijke omstandigheden kan ik er niet het hele weekend bij zijn maar ik wil wel kijken of het misschien op de zaterdag gaat lukken. Hoe zijn de rijen voor mensen met dagtickets? Sta je dan lang in de rij te wachten of valt dat mee?

Door persoonlijke omstandigheden kan ik er niet het hele weekend bij zijn maar ik wil wel kijken of het misschien op de zaterdag gaat lukken. Hoe zijn de rijen voor mensen met dagtickets? Sta je dan lang in de rij te wachten of valt dat mee?
Mijn beeld als doorgaans weekendbezoeker die thuis slaapt is dat je op zaterdag en zondag zo je bandje hebt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik ben vrijwel jaarlijks even voor 14:00 bij de hoofdingang en dan sta je hooguit vijf minuten in de rij. Alle tijd dus om alvast een kort rondje over het eerste deel van het terrein te lopen, eventueel een drankje te halen en ruim om tijd bij Ao te zijn! Tenzij het dit jaar plots anders is, is het nog niet enorm druk bij de eerste acts.
Op tijd inchecken bij Van der Valk, fietsjes klaarzetten en gaan. :giggle:

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Jammer van Hauswolf maar het is niet of zij nooit in Nederland speelt. Had haar graag weer eens gezien, zeker met de nieuwe plaat, maar het wegvallen zorgt ook voor wat 'rust' op wat nog steeds in principe een erg volle dag is voor iemand die alleen de zondag gaat. Enigste jammer clash blijft Gelli Haha met Gorillaz maar de kans dat de laatste ooit nog eens kan zien zonder in een Ziggo Dome te staan wordt met het jaar toch kleiner,

Estella
Men a tol of servo
Sophie Straat
Good Flying birds of Skullcrusher
Stukje another country mogelijk
Ethel Cain
Stukje yard act
Genesis Owusu
Joey Valance
Gorillaz

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en yannickd
Beste mensen,
Wat mag ik absoluut niet missen qua muziek volgende week? Ik ken alleen de grotere namen maar ik vind het geweldig om verrast te worden zoals vorig jaar bij King Hannah.
Ik zou zelf zeggen onder de kleinere zijn dit de must sees: Model/Actriz, Madra Salach, Yard Act, Genesis Owusu, Lime Garden, Gelli Haha. Ook als het niet je ding is, of je het niet kent, stuk voor stuk acts die live wel eens zouden kunnen klikken.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Beste mensen,
Wat mag ik absoluut niet missen qua muziek volgende week? Ik ken alleen de grotere namen maar ik vind het geweldig om verrast te worden zoals vorig jaar bij King Hannah.
Veelal rake namen van ons Hans. Ik zou deze namen daaraan toevoegen: AÕ, Amaarae, Another Country $$$$, Ata Kak, Dressed Like Boys, Grote Geelstaart, Kumo 99, Mavi en Mên an Tol.

• Leuk
Waarderingen: hanskazan
Heeft hier iemand supermodel* al eens live gezien of weet iemand wat we mogen verwachten? Ik kende hem niet voor hij werd aangekondigd, maar heb de afgelopen maanden al enorm genoten van zijn muziek (vooral I Used To Live In England, Your House en My Heart kunnen me zeer bekoren). Online is er ook zeer weinig over de man terug te vinden. De zoekterm 'supermodel* live' op YouTube geeft me steeds dat gruwelijke Maneksin-nummer en bijhorende jumpscares.

Als ik zelf een gokje mag doen, vrees ik een soort van show met de muziek op tape (beetje zoals Billy Nomates enkele jaren geleden), maar ik laat me graag verrassen.

• Haha
Waarderingen: jopkins

Users who are viewing this thread