Best Kept Secret 2026

Arcade Fire (2014) en Foo Fighters (2011) never forget. Dat Pinkpop zo slecht is, wordt soms ook tamelijk overdreven.
Ja soms is er een leuk optreden, maar dit ging over je opmerking over het terrein en je vergelijking met de heide. Dat gaat niet echt ergens over. Dan kun je ook redeneren dat het eten er niet toe doet omdat je een restaurant weet waar het beter is of dat het geluid in een bepaalde popzaal beter is..

2011 Foo Fighters op Pinkpop was iconisch, maar voor mij was Pinkpop 2011 de eerste en laatste keer dat ik naar Pinkpop ging. Qua sfeer komt het niet in de buurt van BKS.

Bij mij is het glas niet half leeg, maar zeer goed gevuld.
Sinds 3 jaar eindelijk weer eens naar een meerdaags festival met goed gezelschap.
Binnen de middelgrote tot grote festivals biedt BKS het meeste plezier voor de euro’s.
En daarmee kijk ik naar het totaalplaatje.
Terrein, programmering en voedselaanbod.
En niet alleen naar de gaten in de programmering.

Het had leuk geweest als het glas overvloeide doordat er net wat meer vuige bandjes zouden staan.

Kritisch zijn is goed hoor.
Maar men loopt hier wel te zeuren om het zeuren.

Volgens mij ging het om kaart/prijs verhouding. En ik vond de "mooie locatie" van BKS niet een ding, omdat ik gratis en voor niks veel mooiere locaties kan zien als ik wil. Ik heb nergens gezegd dat ik Pinkpop een mooier terrein vind hebben ofzo.

Het glas is helemaal vol hier. Het afzeggen van Anna Von Hauswolff was even slikken, maar ik krijg er een vol optreden van Dressed Like Boys voor terug. Het gaat gewoon een lekker weekend worden met genoeg mooie optredens.

Het constante veranderen van de weervoorspellingen blijft een emotionele rollercoaster. Wordt het een grijs natweekend of toch zonnig met prima temperaturen. We gaan het meemaken, maar het wordt sowieso leuk.

Helaas hier toch langzaam geturned naar glas halfleeg. Fijn dat BKS "uitverkoopt" (los van van de discussie hierboven). Maar nu ik het eindresultaat bekijk dan is het net aan voldoende als je het mij vraagt.

Natuurlijk staan er leuke kleinere bands. En hebben ze dit jaar gewoon 3 prima headliners. Maar de midcard is gewoon heel erg matig. Misschien is het niet eerlijk, maar ik blijf verlangen naar de eerste edities van BKS. Die scherpte in de line-ups maakte BKS uniek in het Nederlands festival landschap. Nu heb ik niet echt het idee dat zich ze heeft onderscheden met Lowlands of BKS.

Ja ik ga er met vast wel weer vermaken. Maar als ik zie dat een dagticket €140,00 kost, dan is echt wel karig wat je er voor terugkrijgt. Dan krijg je Jack White, De La Soul, Blood Incantantion, Amaare, Curtis Harding, Sudan Archives, Yin Yin en New Dad. Voor voor € 15,00 meer kan je ook naar Landgraaf wat we allemaal bekritiseren, maar daar kan je dan wel The Cure, Editors, Halsey, Soulwax, IDLES. Franz Fedinand, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Wodan Boys, Triggerfinger en Hang Youth bekijken. En tuurlijk is het een commercieel bedrijf wat ook geld moet verdiennen. Maar voor mij voelt het steeds meer als een commercieele festival organisatie dan een organisatie dat bestaat uit liefhebbers.
Dan ga je toch gewoon naar Pinkpop? Ik vind het programma van BKS veel interessanter over het hele weekend dan op Pinkpop.
En dan neem je nog eens de beste dag op Pinkpop (de zaterdag) en vergelijk je die met de vrijdag op BKS dat voor de meeste mensen de minste is (niet voor mij trouwens). Heb je de vrijdag lineup van Pinkpop als eens gezien? Daar moet ik al heel hard zoeken om maar iets te vinden waar ik zou naar gaan kijken.

Glas driekwart vol bij mij! Er zijn ontzettend veel best kept secrets te ontdekken voor mij. Ik hoop de helft van mijn spoorboekje daadwerkelijk te gaan zien, maar zal ook veel ronddwalen met een enorme glimlach. Made by BKS. Er zijn een paar vervelende afzeggingen, maar dat hoort erbij. Het val me nog mee zelfs, fingers crossed.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Heel veel bandjes ken ik niet, maar nu ik zo langzamerhand de artiesten beluister ontdek ik toch hoe breed georienteerd de lijst met artiesten dit jaar is. Ik heb daarnaast ook festival edities gekend met interessante namen die erg tegenvielen en edities gekend waar ik vooraf niet zoveel artiesten kende of niet zo spannend leken maar toch erg interessant waren. Een festivalervaring ligt naar mijn mening zelden op dezelfde lijn met je verwachtingen.

Ik snap de reacties gewoon niet. Reageren echt als door een wesp gestoken, terwijl dat nergens voor nodig is.
Ik weet wel waar dit vandaan komt. We zijn met z'n allen zenuwachtig. Want over 4 dagen al zwaaien de poorten van BKS knarsend open. Dat heeft impact op onze posts. (Dit bericht is gemaakt onder invloed van 'Courtly Love Deluxe' van mijn must see Anotther Country $$$$).

Anderzijds is exact deze discussie al wel honderd keer gevoerd in de afgelopen jaren. Maar misschien is niet iedereen al zo lang actief op dit forum.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Users who are viewing this thread