Ik denk uiteindelijk dat het ook wel meevalt, heb ook nog niet het gevoel dat ze in een soort van paniekmodus zitten en dat ze het festival overal aan het promoten zijn.Ik moet wel zeggen. Dit is al het 3e jaar op rij dat de meeste op het forum denken dat de ticketverkoop met zo'n lineup niet te best zal gaan. De afgelopen 2 jaren was het toch een aardig gevuld terrein. Ik denk dat ze ook wel beseffen dat ze geen Radiohead of Nick Cave achtige namen meer hebben. En denk dan ook wel dat ze daar rekening mee houden qua totaalbudget. Dat je geen uitverkochte editie nodig hebt om winst te maken.
Als je er bij stil staat is het wel een absurde gedachte dat we in de wereld van major festivals er bijna vanuit gaan dat je alleen goed bezig bent als je het bordje "soldout" kan hangen en er geen marge meer zit op wat je aanbied (zijnde een plaats op het festival). Stel je voor dat we zo redeneren bij een supermarkt. Als elke dag het toiletpapier op is, ben je goed bezig. Of een café: als tegen middernacht het bier niet op is heb je een slechte dag...
Ben zelf gewoon benieuwd hoe hard de kaartverkoop nog loopt. Mijn eigen enthousiasme begint namelijk steeds groter te worden nu het nog maar een klein maandje duurt voordat het begint.
Het standaardfestivalberichtje van haal snel een kaartje voordat het uitverkocht is hebben we ook nog niet langs zien komen. En 25000-30000? kaarten verkopen klinkt voor mij om de een of andere reden ook niet als zo bijzonder veel.