Zou een prachtige boeking zijn. Met het vernemen van hun afscheid direct een “laatste” concert geboekt in de Effenaar.Ik lees dat Claw Boys Claw nog één keer een rondje langs de velden gaat maken. Past CBC bij BKS volgens jullie en zouden ze aanspraak mogen maken op één van de twee lege slots op de vrijdag ?
2-3 namen lijkt me vrij veel. Eentje krijgen we sowieso (TBA op TWO om 19:15), maar het is de vraag of we er überhaupt twee krijgen. In de afgelopen drie jaar is het twee keer zo geweest dat de ONE rond 16u begon, maar ook een keer zoals nu rond 18u. Het is meer dat er nu ook bijna niks anders staat tussen The Vices en Nilufer.Nog ongeveer een maand voordat we los mogen!
Ben wel benieuwd hoe het met de ticketverkoop gaat. Qua headliners zijn er dit jaar toch wat minder grote klappers om mensen te trekken die niet helemaal geïnvesteerd zijn in het ontdekken van relatief onbekende artiesten.
Heeft iemand enig idee wanneer we de laatste namen kunnen verwachten? Vooral op vrijdag missen er nog wel 2-3 namen op the One en Two. Misschien dat een aantal leuke namen voor de vrijdag nog net wat mensen kunnen overhalen om een kaartje te halen.
Eens hoor, maar ik vind het dan raar dat er bij de een TBA en bij de andere niets staat.Lijkt me toch sterk dat iedereen op het festival naar de Casbah of the floor moet om iets te zien (na 16:00). Dat zou toch wel een faal van de programmering zijn. Dan hadden the Vices net zo goed op de one kunnen staan als openingsact. Dus ga er vooralsnog vanuit dat er minimaal 2 acts worden aangekondigd.
Nu nog een act boeken die mensen overhaalt om alsnog een kaartje te kopen lijkt me onmogelijk.Nog ongeveer een maand voordat we los mogen!
Ben wel benieuwd hoe het met de ticketverkoop gaat. Qua headliners zijn er dit jaar toch wat minder grote klappers om mensen te trekken die niet helemaal geïnvesteerd zijn in het ontdekken van relatief onbekende artiesten.
Heeft iemand enig idee wanneer we de laatste namen kunnen verwachten? Vooral op vrijdag missen er nog wel 2-3 namen op the One en Two. Misschien dat een aantal leuke namen voor de vrijdag nog net wat mensen kunnen overhalen om een kaartje te halen.
Die discussie ga ik graag aan hoor. Ik mag dan geen boeker zijn maar heb wel een beetje verstand van economie. Dat ik nog geen kaartje heb gekocht voor € 140,00 heeft vrij weinig te maken met dat ik niet weet hoe boekingen werkt volgens mij.Nu nog een act boeken die mensen overhaalt om alsnog een kaartje te kopen lijkt me onmogelijk.
Ik sprak dit weekeinde bij het Headlines festival iemand die voor Friendly Fire werkt (ken haar al van voor ze daar ging werken). Ik vroeg haar precies dat; hoe gaat het met de verkoop? Ze liet er weinig over los, maar dat snap ik ook wel weer. Het is niet aan haar om dat te delen.
Ik neem aan dat Maurits bij de preparty is over anderhalve week. Hij is meer open, ga ik het nog eens proberen. ;-)
Ze vroeg nog wel of ik soms @Indiaantje89 was. En zei dat velen hier geen idee hebben van hoe boekingen werken, hoe lastig de markt nu is, zoveel festivals die niet meer uitverkopen, etc. Naast hoe het met de kinderen en het nieuwe huis is natuurlijk.
Die discussie ga ik graag aan hoor. Ik mag dan geen boeker zijn maar heb wel een beetje verstand van economie. Dat ik nog geen kaartje heb gekocht voor € 140,00 heeft vrij weinig te maken met dat ik niet weet hoe boekingen werkt volgens mij.
En als je op Headlines festival waarvan 2/3e van de kaartjes weggegeven zijn gaat lopen pochen over "hoe het echt werkt" dan zou dat daadwerkelijk beschamend zijn.
Dusjaik neem aan dat ze bij FF echt niet wakker liggen van mijn mening, en mocht ze dat wel bezighouden dan moeten ze zichzelf toch maar echt even achter de oren krabben.
Maar eerlijk gezegd heb ik niet echt het idee dat ze mijn naam genoemd hebben en verzin je dit nu ter plekken.
ah dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd. Ik was hier al dagen niet meer te bekennen in het BKS topic dus ik vond het frappant dat ik hier zomaar wed getagd uit het niets.Nope. Ze vroeg letterlijk aan mij of ik Indiaantje was. Ze zei er verder ook niks over, maar vond dat wel grappig. En waarom zou ik dat überhaupt verzinnen?
Met haar opmerking over boekingen had ze het dan weer niet over jou, dat was een opmerking in algemene zin. Voor jouw geruststelling, ik had niet het idee dat zij wakker van liggen van de discussies hier. Maar dan kun je er natuurlijk nog wel het zijne van denken.
Verder is het een flauwe opmerking dat ze niets mag zeggen over de discussies hier, omdat Headlines bij een eerste editie nog niet goed loopt. Ook de prijs van een kaartje staat natuurlijk los van hoe boekingen werken. Blijkbaar raakt het je toch.![]()
Indiaantje is gewoon onze eigen Festileaks-influencer!ah dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd. Ik was hier al dagen niet meer te bekennen in het BKS topic dus ik vond het frappant dat ik hier zomaar wed getagd uit het niets.
Nope. Ze vroeg letterlijk aan mij of ik Indiaantje was. Ze zei er verder ook niks over, maar vond dat wel grappig. En waarom zou ik dat überhaupt verzinnen?
Ik ben stiekem gewoon Maurits die jullie allemaal aan het lekker maken is voor de GEM headliner spot voor BKS 2028.Indiaantje is gewoon onze eigen Festileaks-influencer!
Ik heb Maurits niet gezien zaterdagIk ben stiekem gewoon Maurits die jullie allemaal aan het lekker maken is voor de GEM headliner spot voor BKS 2028.
Het zou mij erg meevallen als ze het aantal bezoekers op hetzelfde peil kunnen houden nu het aan de bovenkant qua grote namen dunner uitvalt. Ik gun het ze maar vrees er ook wat voor.Nu nog een act boeken die mensen overhaalt om alsnog een kaartje te kopen lijkt me onmogelijk.
Ik sprak dit weekeinde bij het Headlines festival iemand die voor Friendly Fire werkt (ken haar al van voor ze daar ging werken). Ik vroeg haar precies dat; hoe gaat het met de verkoop? Ze liet er weinig over los, maar dat snap ik ook wel weer. Het is niet aan haar om dat te delen.
Ik neem aan dat Maurits bij de preparty is over anderhalve week. Hij is meer open, ga ik het nog eens proberen. ;-)
Ze vroeg nog wel of ik soms @Indiaantje89 was. En zei dat velen hier geen idee hebben van hoe boekingen werken, hoe lastig de markt nu is, zoveel festivals die niet meer uitverkopen, etc. Naast hoe het met de kinderen en het nieuwe huis is natuurlijk.
SameHet zou mij erg meevallen als ze het aantal bezoekers op hetzelfde peil kunnen houden nu het aan de bovenkant qua grote namen dunner uitvalt. Ik gun het ze maar vrees er ook wat voor.
Is degene die je sprak dezelfde als degene van wie je vorig jaar wist dat het juist wel best goed ging met de kaartverkoop?
Ten tijde van de Kink/ festileaks podcast die net na de eerste drop namen zat gaf Maurits nog aan dat de verkoop zelfs wat beter liep dan vorig jaar. Maar goed, nu is gebleken dat er aan de bovenkant vrijwel geen grotere namen ( alleen Soulwax nog) meer zijn bijgekomen maar alleen nog wat grotere midcard namen (The Streets, Lucy Dacus), rijst toch de vraag wat dat heeft gedaan met de kaartverkoop.Ik moet wel zeggen. Dit is al het 3e jaar op rij dat de meeste op het forum denken dat de ticketverkoop met zo'n lineup niet te best zal gaan. De afgelopen 2 jaren was het toch een aardig gevuld terrein. Ik denk dat ze ook wel beseffen dat ze geen Radiohead of Nick Cave achtige namen meer hebben. En denk dan ook wel dat ze daar rekening mee houden qua totaalbudget. Dat je geen uitverkochte editie nodig hebt om winst te maken.
Als je er bij stil staat is het wel een absurde gedachte dat we in de wereld van major festivals er bijna vanuit gaan dat je alleen goed bezig bent als je het bordje "soldout" kan hangen en er geen marge meer zit op wat je aanbied (zijnde een plaats op het festival). Stel je voor dat we zo redeneren bij een supermarkt. Als elke dag het toiletpapier op is, ben je goed bezig. Of een café: als tegen middernacht het bier niet op is heb je een slechte dag...