Best Kept Secret 2025

Op dezelfde manier dat Fred Again populairder is dan Aphex Twin. Veel meer tractie en momentum bij de ‘jonge generatie’. Iedere Nederlandse show van Barry is in no-time uitverkocht.
Laatste concert van Barry Can't Swim was Paradiso. Ik durf toch wel met enige zekerheid te zeggen dat als Ziggo Justice had kunnen boeken dat gewoon nagenoeg uitverkocht was geweest.

Onzin, ze hebben een vaste groep bezoekers en die bereiken ze ook nu weer. Zelfs de dag met Oscar and the Wold verkocht goed en jawel, zelfs de vrijdagen. Geen zorgen tot paniek. Sterker nog; door de kleinere headliners hebben ze veel meer ademruimte. Goede koers.
Ja, maar dat is ook wel weer een paar jaar geleden. Valt me toch wel op dat BKS elk jaar minder grote acts boekt. Waar ze enkele jaren terug naar Arctic Monkeys, The Strokes, Radiohead etc. boekten lijkt mij dat nu eigenlijk niet meer mogelijk.

En ja, BKS heeft een grote groep vaste bezoekers, maar daarvan alleen kan een festival niet leven lijkt mij. Je blijft nieuwe bezoekers moeten trekken, en met deze line up doe je dat niet.

Op dezelfde manier dat Fred Again populairder is dan Aphex Twin. Veel meer tractie en momentum bij de ‘jonge generatie’. Iedere Nederlandse show van Barry is in no-time uitverkocht.
Justice stond voor het laatst in een Nederlandse zaal in 2012. Barry Cant Swim verkocht inderdaad Paradiso uit. Fred Again is natuurlijk 10 maten groter dan Barry net zoals Justice op hun plek weer groter is dan Aphex Twin. Daarnaast was Justice gewoon headliner op Lowlands dit jaar, waar Barry dat niet was (weet even niet waar die wel stond). Je vergelijking gaat dus niet helemaal op

FF bijkomen want valt me best wel tegen. Hoop op een wel goede tweede worp.

Justice stond voor het laatst in een Nederlandse zaal in 2012. Barry Cant Swim verkocht inderdaad Paradiso uit. Fred Again is natuurlijk 10 maten groter dan Barry net zoals Justice op hun plek weer groter is dan Aphex Twin. Daarnaast was Justice gewoon headliner op Lowlands dit jaar, waar Barry dat niet was (weet even niet waar die wel stond). Je vergelijking gaat dus niet helemaal op
Heineken stage op zondagmiddag. Heel andere mate van grote dus.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Over vaste bezoekers gesproken. Hier ben ik. De standaard vaste bezoeker van af dag 1 dat t festival bestaat. Mijn verwachting is ruimschoots overtroffen, maar dan de verkeerde kant op met Eefje de Visser en Barry can't swim als headliners.
Voorheen kocht ik altijd blind n weekend kaart. Ik heb na vorig jaar besloten dat niet meer te doen en mijn voorgevoel is waarheid geworden.
Geen Fontaines DC natuurlijk, die hype train raasde weer lekker voorbij zonder te stoppen in de Beekse Bergen.
Dit is allemaal heel jammer.

• Leuk
Waarderingen: Dutchman en jaigalaar
Laatste concert van Barry Can't Swim was Paradiso. Ik durf toch wel met enige zekerheid te zeggen dat als Ziggo Justice had kunnen boeken dat gewoon nagenoeg uitverkocht was geweest.
Justice staat deze maand overal in stuk kleinere zalen dan de Ziggo Dome en helemaal niets is uitverkocht.

Mijn eerste reactie was er één van teleurstelling. Teveel persoonlijke favorieten waarop ik had gehoopt (want ook op Primavera) komen niet. Geen Fontaines, geen Beach House, geen Anohni, geen Julie, geen Horsegirl, geen Chat PIle, geen Jesus Lizard, geen Kim Deal en, vooral, geen MJ Lenderman....

Na een tweede blik moet ik zeggen dat er nu wel drie headliners staan waar ik of enthousiast over ben (Deftones, al zullen die wel sub zijn), of die ik moedig vind en zeker ga kijken (Eefje) of waar m'n vriendin heel blij mee is ( Kiwanuka). Midcard een paar keer buitencategorie (Cassandra Jenkins, Wilco, TV on the Radio, Amenra) en de undercard blijft toch wel het USP van het fetival. Ook wel het nodige te ontdekken nog.

Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad wel dat het financieel niet enorm goed gaat met FF/BKS, het is niet zo dat ze bij Mojo zo enorm veel geld aan die headliners uitgeven dat het niet meer uit zou kunnen, dus dan zou minstens één grote headliner voor BKS ook uit moeten kunnen normaal gezien. Je gaat mij echt niet wijs maken dat je überhaupt geen Fontaines D.C. of LCD Soundsystem meer zou kunnen boeken met dit festival.

Daarnaast is dit jaar Tuckerville ten onder gegaan en nu stopt ook Indian Summer ermee, beide Friendly Fire festivals, dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat het niet zo lekker gaat daar. Hopelijk weten ze Best Kept Secret wel in leven te houden. En als dat dan moet met een paar jaar wat minder sterke headliners, so be it.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en yeaghi
Ongeacht de headliners ben ik wel heel blij met de richting waarin dtrh en bks heen lijken te gaan. Op beide line ups heb ik nog geen namen gezien die ik echt afgrijselijk vind (goldband, polo & pan etc) en lijken ze juist wat meer te gaan voor de alternatievere acts die ik ook op bijvoorbeeld LGW? zou gaan zien, lees WITCH, Geordie Greep enz.

Over de prijs: zelfs Jera on Air kost nu al bijna 300 voor een weekend. Dit is (helaas) gewoon de nieuwe realiteit geworden

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Een jaar zoals 2022 met kleppers als Nick Cave én The Strokes zie ik niet meer gebeuren hoor.
Maar was wel onder de leiding van Maurits, als het zijn visie was geweest om geen grote namen meer te boeken had hij dat na twee jaar Corona wel gelijk gedaan.

Justice staat deze maand overal in stuk kleinere zalen dan de Ziggo Dome en helemaal niets is uitverkocht.
Veel acts verkopen in Nederland wel disproportioneel veel tickets tov bijvoorbeeld België. Inclusief de fomo van die BKS en Lowlands show had dat best goed verkocht hier. Maar is nog steeds een ordegrootte 5/6 vergeleken met Paradiso

Ok, deze line-up heeft aardige artiesten. Maar weinig bijzonders, werkelijk alles had je echt voor paar tientjes kunnen zien in de clubs de afgelopen jaren. En hoe leuk Eefje dan ook is, ik ga gewoon niet naar een festival voor NL artiesten. En dat bedoel ik niet lullig, maar gewoon omdat je deze artiesten echt overal kan zien. TV on the radio had ik wel willen zien, maar of dat een kaartje rechtvaardigt.

Nee, nu FF ook de stekker uit Indian Summer heeft getrokken begin ik ook echt te vrezen voor de toekomst van BKS.

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Over de gemiddelde leeftijd op BKS kan gediscussieerd worden maar het publiek 'de jonge generatie' noemen is wel grappig...
Had het ook zeker niet over het BKS publiek, ik vind zelfs Barry compleet misplaatst op Best Kept Secret. Was meer algemene strekking, dat hij onder jongeren van nu mega populair is.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread