Best Kept Secret 2025

Wat je bedoelt te zeggen is dat jij niet ziet welk publiek ze willen bedienen.
Klopt, alles is hier sowieso subjectief in. Ik hoop gewoon dat ze blijven bestaan en dat ze met deze worp gewoon weer drie dagen uitverkopen. Want dat is ze de afgelopen jaren niet gelukt. En omdat dit mijn fav festival is maak ik mij daar best zorgen over, zeker nu de andere FF festivals gestopt zijn...

Klopt, alles is hier sowieso subjectief in. Ik hoop gewoon dat ze blijven bestaan en dat ze met deze worp gewoon weer drie dagen uitverkopen.
Maar die kans is totaal niet reëel toch? Het zou met de huidige worp best bijzonder zijn als er één dag uitverkoopt. Daar moet echt nog wel wat voor bijkomen.

BKS staat al een tijdje op mijn lijst om nog is te bezoeken, zeker in de periode dat de grote indie namen er stonden, zoals Radiohead, Arctic Monkeys en Nick Cave, was ik altijd erg jaloers op die line-ups. Maar wat ze dit jaar (en vorig jaar eigenlijk ook al) neerzetten is voor mij persoonlijk erg matig. Hoe kan je in godsnaam Barry Can't Swim zo hoog op je line-up zetten.. Vind ik denk ik net zo erg als vorig jaar toen Goldband headliner was op Lowlands. Voor die 300 euro mag je toch naast een sterke undercard best wat grote namen verwachten?

Nee voor mij wint dit jaar wederom DTRH het van BKS. Zonde, want denk dat ik qua sfeer een BKS veel fijner zou vinden dan een DTRH.
Wellicht eens een kans geven. Voor mij is een dagje BKS een no-brainer als de undercard een beetje gunstig valt op een bepaalde dag. De headliners zijn een kers op de taart, maar vaak is er wel een prima alternatief.

Maar die kans is totaal niet reëel toch? Het zou met de huidige worp best bijzonder zijn als er één dag uitverkoopt. Daar moet echt nog wel wat voor bijkomen.
Eens. En daarom ook mijn betoog waarin ik probeerde aan te geven dat ze niet weten welk publiek ze moeten bedienen. Met headliner als Fontaines, Beach House EN LCD Soundsystem was dit mogelijk wel gelukt. Dan hadden ze oorspronkelijke doelgroep misschien wel weten te bereiken. Ook al is dat best een investering. Een investering die ze nu niet durven te maken, ook dat is behoorlijk pijnlijk en biedt weinig vertrouwen in de toekomst van het festival.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en Timmetje
Gewoon een prima line-up. Prijs wellicht aan de hoge kant inderdaad, maar dat houden we toch niet tegen.
Voor mij voelt dit wel aan zoals het hoort te zijn voor BKS. Veel alternatieve acts, weinig commerciële acts (gevoelsmatig) en geen gigantische headliners.
Wellicht kunnen ze inderdaad nog iets meer de verdieping in gaan met meer acts die LGW? of Roadburn uitstralen, maar ik ben eigenlijk zeer tevreden met een dusdanig affiche.

Zin in!

Hier ook teleurstelling. Hoewel eefje natuurlijk wel gewoon een heel goede act is. Maar al bij al oogt het wat saai en meer van hetzelfde. Ik heb t idee dat bks in een steeds kleinere vijver vist met namen die elke 2 a 3 jaar wel voorbijkomen, zoals cassandra jenkins, nilufer, amenra

Waren vast niet duurder dan eerdere headliners als Arctic Monkeys, Radiohead, Boel Gallagher, Nice Cave of the Strokes. Mijn punt was meer dat je met headliners een bepaald publiek bediend, en dat BKS nu niet lijkt te weten welk publiek ze willen bedienen.
Dat weten ze wel hoor.

Hipsters die zichzelf graag muzikaal ruimdenkend vinden, maar in feite geen fuck geven om wie er werkelijk staat. Maar staat goed op de socials, man.

Waarmee ik niet iedereen hier over een kam wil scheren, maar dat is wel het doelpubliek waar ze op mikken.

Nu de teleurstelling van de bovenste 6 namen een beetje is gaan liggen, ben ik eigenlijk wel blij met de rest. Caribou, Kneecap, L'Imperatrice, Magdalena Bay, Nilufer Yanya, the backseat lovers, the dare, big special, brass rave unit, cassandra jenkins, divorce, droom dit, dummy, elephant, fcuckers, king hannah, lander & adriaan, paceshifters, personal trainer, pigs (x7), sailor hoeymoon, seun kuti & egypt 80, split system, the pill, the thing, this is lorelei, Waxahatchee, Wine lips, witch.

Alleen geen idee hoe ze bij deze 6 grote namen zijn uitgekomen en dachten: ja, dit is wat we nodig hebben.

Eens. En daarom ook mijn betoog waarin ik probeerde aan te geven dat ze niet weten welk publiek ze moeten bedienen. Met headliner als Fontaines, Beach House EN LCD Soundsystem was dit mogelijk wel gelukt. Dan hadden ze oorspronkelijke doelgroep misschien wel weten te bereiken. Ook al is dat best een investering. Een investering die ze nu niet durven te maken, ook dat is behoorlijk pijnlijk en biedt weinig vertrouwen in de toekomst van het festival.
Hoezo weten ze niet welk publiek te bedienen? Twee edities terug wist iedereen hier zeker dat ze heel slecht gingen met de verkoop, maar dat bleek qua aantallen bezoekers een van de betere te zijn, en dit jaar was het even druk/ietsje drukker.
Ik begrijp oprecht niet wat je bedoelt met je opmerking. Ik heb op basis van de laatste twee edities juist erg het idee dat ze hun vorm hebben gevonden, ook in de iets andere aankleding en indeling.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
BKS staat al een tijdje op mijn lijst om nog is te bezoeken, zeker in de periode dat de grote indie namen er stonden, zoals Radiohead, Arctic Monkeys en Nick Cave, was ik altijd erg jaloers op die line-ups. Maar wat ze dit jaar (en vorig jaar eigenlijk ook al) neerzetten is voor mij persoonlijk erg matig. Hoe kan je in godsnaam Barry Can't Swim zo hoog op je line-up zetten.. Vind ik denk ik net zo erg als vorig jaar toen Goldband headliner was op Lowlands. Voor die 300 euro mag je toch naast een sterke undercard best wat grote namen verwachten?

Nee voor mij wint dit jaar wederom DTRH het van BKS. Zonde, want denk dat ik qua sfeer een BKS veel fijner zou vinden dan een DTRH.
Maar waarom ging je dan niet in die jaren dat die grote indie namen er stonden?
Het ding is meer dat dat zowat elk jaar lijkt te veranderen.
Dat is echt grote onzin. De kern van BKS is in al die jaren niet wezenlijk veranderd. Er zijn accent verschillen (wat popi jopie gedoe in de marge om het feestvarken te plezieren) en ze lijken wat vaker dan vroeger naast gewilde namen aan de bovenkant te grijpen ( nu Fontaines). Maar verder tref ik jaarlijks ( en ik was er alle weekenden bij) een zelfde soort mix van alternative-indie acts, van enige reputatie tot spannende nieuwe namen met een paar mainstream namen aan de bovenkant waarbij de sfeer in al die jaren niet noemenswaardig anders is geworden.

Maar waarom ging je dan niet in die jaren dat die grote indie namen er stonden?
Geld/tijd (Pak meestal maar 1 weekendfestival per jaar) en een vriendengroep die niet zo van die indie namen hield als ik (afgelopen jaar bijvoorbeeld ook in mijn eentje naar The National en Nick Cave geweest). Voor mij is de laatste jaren Lowlands een fijn festival, omdat je daar vaak ook veel kunt ontdekken aan de onderkant, mijn vriendengroep erheen gaat en ik de combi tussen kunst, cultuur, cabaret en muziek erg fijn vind. Echter vind ik het publiek op LL niet helemaal mijn ding. Maar als BKS een Barry Can't Swim aan de bovenkant neer gaat zetten, gaat dat publiek wat ik niet zo prettig vind op Lowlands, dit jaar misschien wel verhuizen naar BKS...

Bij het zien van deze eerste namen krijg ik iig nog niet zo'n fomo dat ik vrijdag meteen een kaart ervoor ga halen. Misschien uiteindelijk een last-minute swap tegen die tijd.

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Ik ben vooral ontzettend benieuwd of dit een bewuste keuze is van de organisatie, of het simpelweg niet mogelijk meer is om serieuze klappers te boeken, of dat er gewoon geen grote acts wilde komen door hogere prijzen bij MOJO.

Ik ben vooral ontzettend benieuwd of dit een bewuste keuze is van de organisatie, of het simpelweg niet mogelijk meer is om serieuze klappers te boeken, of dat er gewoon geen grote acts wilde komen door hogere prijzen bij MOJO.

Ik krijg het gevoel dat zij sinds Covid er keihard worden uit geconcureerd door MOJO.
Wellicht dat ze daarom hun keuzes nu anders maken dan in het verleden.

Wat betreft headliners is het misschien wel een Nederlandse trend afgelopen jaren om de focus minder daarop te leggen. Lowlands en Pinkpop hebben dit eigenlijk ook al openlijk aangegeven.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Geld/tijd (Pak meestal maar 1 weekendfestival per jaar) en een vriendengroep die niet zo van die indie namen hield als ik (afgelopen jaar bijvoorbeeld ook in mijn eentje naar The National en Nick Cave geweest). Voor mij is de laatste jaren Lowlands een fijn festival, omdat je daar vaak ook veel kunt ontdekken aan de onderkant, mijn vriendengroep erheen gaat en ik de combi tussen kunst, cultuur, cabaret en muziek erg fijn vind. Echter vind ik het publiek op LL niet helemaal mijn ding. Maar als BKS een Barry Can't Swim aan de bovenkant neer gaat zetten, gaat dat publiek wat ik niet zo prettig vind op Lowlands, dit jaar misschien wel verhuizen naar BKS...
Ah zo. Volgens de festival directeur zijn ook in de toekomst grotere indie namen aan de bovenkant niet uitgesloten dus wie weet. Al lijken die allergrootste namen ( Radiohead, Arctic Monkeys) wel een gepasseerd station. Tot 2018 ging ik ook nog vrijwel jaarlijks naar Lowlands dus hoe de sfeer daar nu is weet ik niet maar op BKS ervaar ik de sfeer als erg fijn. Niet te druk en veel 'echte' muziekliefhebbers met volle tenten, ook bij kleinere acts. Misschien toch eens een dagje overwegen?

Users who are viewing this thread