Best Kept Secret 2025

Elbow kunnen we ook wel afschrijven denk ik?

Een band die op een zelfde festival speelt als Guus Meeuwis kunnen we hopelijk wel afschrijven ja.

• Leuk
Waarderingen: NiekBBQ en voordiepaal
Lana duurder dan Radiohead?
De tijden dat BKS Radiohead kan boeken zijn ook wel voorbij toch. Die eerste heeft gewoonweg het budget niet meer voor zulke grote headliners en die tweede zal nog een pak duurder worden als die ooit een comeback maken...

Maar Radiohead neemt een liveshow wel serieus en geeft ook daadwerkelijk een goede show.
De show op PS van Lana was echt wel dik in orde hoor. Dansers, backing vocals, heel uitgekleed podium en Lana was echt wel goed bij stem en de setlist was ook gewoon dikke prima.

• Thinking
Waarderingen: SanderFMC
Elbow kunnen we ook wel afschrijven denk ik?

En Guus Meeuwis dus ook haha, als durf ik hem niet helemaal uit te sluiten voor een dj set op The Floor

• Leuk
Waarderingen: splinter013 en Dirk Net
De show op PS van Lana was echt wel dik in orde hoor. Dansers, backing vocals, heel uitgekleed podium en Lana was echt wel goed bij stem en de setlist was ook gewoon dikke prima.
In Porto dit jaar werd het optreden volledig vergald door de aanwezige fans. Hordes tieners en moeders schreeuwen zo hard bij elke geste van Lana dat er van het optreden niet veel te horen was. Weet niet of het in Nederland net zo erg zou zijn maar daar was het niet te doen.

Maakt de kans voor Jamie XX wel een stuk kleiner. Hij moet dan op donderdag op Primavera Porto staan, dan zou hij eventueel nog op vrijdag BKS kunnen doen. Maar hoe waarschijnlijk is drie dagen achtereen? Ik ga er vanuit dat een route Porto- Engeland- BKS sowieso niet reëel is.
Die Lido Jamie XX dag is het weekend voor BKS en Primavera Porto.

De tijden dat BKS Radiohead kan boeken zijn ook wel voorbij toch. Die eerste heeft gewoonweg het budget niet meer voor zulke grote headliners en die tweede zal nog een pak duurder worden als die ooit een comeback maken...
Als je het toen wel kon betalen en nu niet meer dan moet je als organisator daar wel is in de spiegel kijken me dunkt. En uiteindelijk gaat het om sales. De 'gok' in 2017 om door te betalen voor Radiohead was een easy win. Als Lana het ticketkanon is dat hier zo gepretendeerd wordt (en in Nederland lijkt dat zeker het geval) dan moet je dat gewoon opnieuw doen want het is een zekerheid (qua verkoop dan toch).

Als je het toen wel kon betalen en nu niet meer dan moet je als organisator daar wel is in de spiegel kijken me dunkt. En uiteindelijk gaat het om sales. De 'gok' in 2017 om door te betalen voor Radiohead was een easy win. Als Lana het ticketkanon is dat hier zo gepretendeerd wordt (en in Nederland lijkt dat zeker het geval) dan moet je dat gewoon opnieuw doen want het is een zekerheid (qua verkoop dan toch).
was het eens zo simpel...

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Na veel gepraat over de headliners/subs hier misschien wat interessante namen voor de onderste helft van de lineup:

Whispering Sons, Cults, Wisp, Julie, Geordie Greep, The vices, The Dare, Iceage, Loving, Newdad, bdrmm, MIKE, Oklou, shame, Gretel, GIFT, Karel, Master Piece, strongboi, Blonde Redhead, Still house plants, Chat pile, fatdog, magdalena bay, CMAT

was het eens zo simpel...
Ja het is simplistisch gesteld i know. Maar ik kan het moeilijk bevatten dat dit festival zo is 'afgegleden' van line ups met bravoure naar, en dat is toch de teneur hier de laatste tijd, naar meh dat is niet al te best. Ze leken nochtans even sterk uit de corona crisis te komen.

Ja het is simplistisch gesteld i know. Maar ik kan het moeilijk bevatten dat dit festival zo is 'afgegleden' van line ups met bravoure naar, en dat is toch de teneur hier de laatste tijd, naar meh dat is niet al te best. Ze leken nochtans even sterk uit de corona crisis te komen.
Dit vind ik compleet overdreven. Als ik de lineup van 2017 erbij neem, vind ik niet dat die zoveel meer bravoure bevat dan tegenwoordig. Het enige verschil zit hem in de headliners. Dat radiohead & run the jewels ver boven disclosure of paolo nutini staan, dat betwijfel ik niet. Maar de under & midcard van BKS blijft (over het algemeen) gewoon overeind.

En dat ze dat soort namen niet meteen meer boeken heeft te maken met de economische realiteit van de evenementensector die compleet veranderd is sinds corona, niet omdat ze de bravoure ervoor niet meer hebben.

Ik vond de midcard ook niet echt bijster geweldig dit jaar. Al hoewel ik anno 2024 ook niet meer blij word van een James Blake die nu ook weer kanshebber is lijkt me. Geen slechte act, maar die zou wat mij betreft even op sabbatical mogen voor een paar jaar.

Het is niet alleen voor BKS zo maar voor alle festivals. Naast de enorm stijgende logistieke kosten vragen ook alle artiesten ineens veel meer. De stijgende ticketprijs dekt dat ook amper, maar als je 600 euro voor een kaartje gaat vragen en dan wel een Lana Del Rey kunt boeken komt er alsnog niemand. En zoveel sponsoring als Primavera heeft moet je ook niet willen.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Users who are viewing this thread