Best Kept Secret 2025

Dit vind ik compleet overdreven. Als ik de lineup van 2017 erbij neem, vind ik niet dat die zoveel meer bravoure bevat dan tegenwoordig. Het enige verschil zit hem in de headliners. Dat radiohead & run the jewels ver boven disclosure of paolo nutini staan, dat betwijfel ik niet. Maar de under & midcard van BKS blijft (over het algemeen) gewoon overeind.

En dat ze dat soort namen niet meteen meer boeken heeft te maken met de economische realiteit van de evenementensector die compleet veranderd is sinds corona, niet omdat ze de bravoure ervoor niet meer hebben.
Voor mij staan laatste 2 edities ergens achteraan te bengelen als je naast elkaar legt. Ook het debacle van 2023 was iets om de wenkbrauwen van te fronsen wat daar verkeerd liep idk. En het lijkt dat BKS het enige festival is waar die verandering in econmische realiteit een impact heeft gehad. De anderen met hun aparte topics hier varen nog steeds hun zelfde koers van de jaren ervoor.

• Geweldig
Waarderingen: Glow
Voor mij staan laatste 2 edities ergens achteraan te bengelen als je naast elkaar legt. Ook het debacle van 2023 was iets om de wenkbrauwen van te fronsen wat daar verkeerd liep idk. En het lijkt dat BKS het enige festival is waar die verandering in econmische realiteit een impact heeft gehad. De anderen met hun aparte topics hier varen nog steeds hun zelfde koers van de jaren ervoor.
Ik vond Aphex Twin de beste headliner die ze ooit geboekt hebben (en net daarvoor The Mars Volta, wat een genot), dus soms is het ook wel een kwestie van smaak (zo vond ik The National in 2018 oersaai, maar die band ligt me nu eenmaal niet). Al kan ik ook in geen 1000 jaar OATW als headliner verdedigen.

En stellen dat BKS het enige festival is waarop er impact was, dat is gewoon onwaar. Kijk naar Werchter (waar jij vaste bezoeker bent) die toch ook een andere aanpak heeft dan vroeger. Vroeger zag ik iets als Dua Lipa of Olivia Rodrigo toch niet headlinen hoor...

• Leuk
Waarderingen: mlkturf en dfrvanloon
Ik vond Aphex Twin de beste headliner die ze ooit geboekt hebben (en net daarvoor The Mars Volta, wat een genot), dus soms is het ook wel een kwestie van smaak (zo vond ik The National in 2018 oersaai, maar die band ligt me nu eenmaal niet). Al kan ik ook in geen 1000 jaar OATW als headliner verdedigen.

En stellen dat BKS het enige festival is waarop er impact was, dat is gewoon onwaar. Kijk naar Werchter (waar jij vaste bezoeker bent) die toch ook een andere aanpak heeft dan vroeger. Vroeger zag ik iets als Dua Lipa of Olivia Rodrigo toch niet headlinen hoor...
Maar dan kijk je verkeerd naar Werchter. Die doorheen de geschiedenis al eens braken met het stramien rock (Metallica, Depeche Mode, Black Eyed Peas, Chemical Brothers, etc). Uiteindelijk staan daar altijd de grootsten, dat het een ander genre is doet er eigenlijk niet toe (nog steeds een enorme jammer dat 2020 niet doorging zowel in Werchter als in Hilvarenbeek).

Als ik gewoon het volgende doe
1732614514057.png
Dan vind ik de laatste jaren het minst een BKS gevoel te geven. Dit jaar kon evengoed DTRH zijn. En dat is het eerste waar ik naar kijk, de headliners. Vervolgens de undercard daar blijven ze gelukkig nog min of meer op dezelfde sterkte. En gelukkig staat Goldband niet mee op de foto...

En laten we het maar niet over Lowlands hebben dat het ineens een goed idee vindt om Goldband te laten headlinen.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Maar dan kijk je verkeerd naar Werchter. Die doorheen de geschiedenis al eens braken met het stramien rock (Metallica, Depeche Mode, Black Eyed Peas, Chemical Brothers, etc). Uiteindelijk staan daar altijd de grootsten, dat het een ander genre is doet er eigenlijk niet toe (nog steeds een enorme jammer dat 2020 niet doorging zowel in Werchter als in Hilvarenbeek).

Als ik gewoon het volgende doe
Bekijk bijlage 11455
Dan vind ik de laatste jaren het minst een BKS gevoel te geven. Dit jaar kon evengoed DTRH zijn. En dat is het eerste waar ik naar kijk, de headliners. Vervolgens de undercard daar blijven ze gelukkig nog min of meer op dezelfde sterkte. En gelukkig staat Goldband niet mee op de foto...
Hmm, ik vind het rijtje 2014-2015-2016 nou ook niet echt een groepje headliners waar de klasse vanaf spat. 2017 en 2018 waren uitzonderlijke jaren natuurlijk, dat ga je niet zomaar herhalen (overigens vond ik vooral in 2017 dat dat een beetje ten koste ging van de undercard). En 2023 en 2024 waren weer lastiger.

Laten we gewoon met z’n allen hopen dat de conclusie is dat er na wat ‘magere’ jaren ook weer jaren ook komen waarin de headliners voor de doelgroep weer wat beter beschikbaar zijn.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en jefferke
En laten we het maar niet over Lowlands hebben dat het ineens een goed idee vindt om Goldband te laten headlinen.
En toch hebben zij ook die voorgeschiedenis met De Staat en The Opposites. (en ik zie hetzelfde gebeuren met DJVT, maar laat ons hopen van niet)

En toch hebben zij ook die voorgeschiedenis met De Staat en The Opposites. (en ik zie hetzelfde gebeuren met DJVT, maar laat ons hopen van niet)
De Staat was invaller en Opposites is wel heel recente geschiedenis, dus die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Was een aantal jaren geleden ook echt ondenkbaar.

Outbreak Fest in Manchester hetzelfde weekend als BKS. Overlap zal miniem zijn, maar ik zie hier en daar misschien wel een enkeling ervan op beide spelen:
- Alex G (zal wel eerst nieuw werk moeten hebben voor ik hem terug op BKS verwacht)
- Slowdive (stond er vorig jaar nog)
- Danny Brown
- Deafheaven
- Denzel Curry
- Drug Church
- Foxing
- Maruja
- Militarie Gun (hebben nog iets goed te maken)
- Model/actriz
- Sunny Day real Estate
- Tigers Jaw

Dour belooft om dinsdag 3 december om 11u met een eerste naam te komen.

Hoeft niks te betekenen, maar de voorbije twee edities deelden die in elk geval een headliner met BKS (Justice en Aphex Twin).

De Staat was invaller en Opposites is wel heel recente geschiedenis, dus die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Was een aantal jaren geleden ook echt ondenkbaar.
Anouk had al eerder de Alpha afgesloten, een dikke tien jaar nadat Pinkpop-bezoekers haar "te mainstream" vonden voor Pinkpop en met eieren bekogelden.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Pfff.... Daar staan namen bij die ik heel graag op BKS had gezien maar waar nu wel een streep door kan.
Kan toch dat sommige de oversteek maken op hetzelfde weekend? Ik hoop het alvast, want Sunny Day Real Estate, Deafheaven & Have a nice life zijn wel echt absolute topnamen voor mij. En ook Denzel Curry of Danny Brown zouden me erg blij maken.

Outbreak Fest in Manchester hetzelfde weekend als BKS. Overlap zal miniem zijn, maar ik zie hier en daar misschien wel een enkeling ervan op beide spelen:
- Alex G (zal wel eerst nieuw werk moeten hebben voor ik hem terug op BKS verwacht)
- Slowdive (stond er vorig jaar nog)
- Danny Brown
- Deafheaven
- Denzel Curry
- Drug Church
- Foxing
- Maruja
- Militarie Gun (hebben nog iets goed te maken)
- Model/actriz
- Sunny Day real Estate
- Tigers Jaw
Feeble Little Horse en Have A Nice Life ook aub!

• Leuk
Waarderingen: neracroft

Users who are viewing this thread