Best Kept Secret 2025

Beach House vind ik wel lastig. Ze stonden er in 2022 nog als afsluiter in de TWO en kunnen alleen in het donker spelen. Dus of ze worden een headliner die wat later begint, wat niet ideaal is, of ze staan weer in de TWO, wat ook niet per sé anders gaat zijn want ze hebben nog geen nieuw album.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Beach House vind ik wel lastig. Ze stonden er in 2022 nog als afsluiter in de TWO en kunnen alleen in het donker spelen. Dus of ze worden een headliner die wat later begint, wat niet ideaal is, of ze staan weer in de TWO, wat ook niet per sé anders gaat zijn want ze hebben nog geen nieuw album.
Wat niet is kan nog snel komen natuurlijk…

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Wel funny dat we ergens allemaal van BKS houden voor het ontdekken van nieuwe upcoming bands en de "gedurfde niet-commerciële" indie line-up. Maar als puntje bij paaltje komt, worden we allemaal wild van een scenario als bovenstaande. Dit is geen commentaar hoor, want ik bevind me er zelf ook schuldig aan. Ik zie er gewoon de ironie wat van in :ROFLMAO:

Fontaines: stond er 2 jaar terug nog. En stond al 16x(!!!) in Nederland in +/- 6 jaar. Inclusief 2 jaartjes covid.
Jamie XX: Zou de 3e keer BKS zijn in 8 edities.
LCD Soundsystem: Stond er 5 edities geleden nog, en heeft intussen geen nieuwe muziek. Stond daarbovenop ook vorig jaar nog op DTRH.
Beach House: Zou de 3e keer BKS zijn in 8 edities.
Wilco: Stond er ook al een keertje en speelt bijna jaarlijks in Nederland.
Caribou: Zou de 3e keer zijn in 10 jaar. Stond eenmaand terug nog in Amsterdam
Mag ik dan vragen welke reële opties jij allemaal voor ogen ziet? Ik word hoegenaamd ook niet wild van weer maar eens Jamie xx, maar ik zie wel in hoe dat voor BKS een prima TWO-afsluiter zou zijn.

LCD Soundsystem stond 5 jaar geleden op BKS, in welke wereld is dat niet lang genoeg - en Murphy heeft zelf gezegd dat men met nieuwe muziek komt.

Fontaines D.C. is toch dé te boeken gitaarband komende zomer? Ik begrijp dit argument niet goed. Die band heeft zichzelf helemaal tot in de bovenste regionen gespeeld en krijgt eindelijk het succes dat het verdient. Kun je toch alleen maar toejuichen? Of moeten we blijven achter The National en Arctic Monkeys lopen? Gaap.

Charli xcx stond er nog nooit, geen vermelding waard.

Caribou, derde keer in 10 jaar.. Is dat écht veel? Sorry, maar vind je stelling - en ik begrijp ze he - wat op flessen getrokken.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Suzanne Ciani speelt in Barcelona op 14 Juni, het zal sws niet gebeuren maar het lijkt me heel gaaf voor bijvoorbeeld de spot die Floating Points dit jaar had

Vorig jaar kwam bks met de band Ali uit Jakarta. Een bandje uit japan (Betcover!!) zou ook moeten kunnen dan, maar dan moet die toevallig wel op hun rader zitten.

Lamp is wel bezig met een wereldtour trouwens. Stonden voor Amerika in het voorprogramma van Mitski. Hun zouden idd wel op primavera hebben gestaan mochten ze naar EU komen denk ik zo.
Ali was geweldig! Twee keer heen geweest. <3

• Geweldig
Waarderingen: rubenv
Mijn natte droom voor bks zouden Betcover!! en Lamp zijn. Twee geniale Aziatische indie-acts. Maar of hun überhaupt Azië verlaten zou al een wonder zijn.
Lamp zou inderdaad heel erg mooi zijn. Goed om de naam weer eens voorbij te zien, was ze al een beetje uit het oog verloren.

• Winning
Waarderingen: rubenv
Mag ik dan vragen welke reële opties jij allemaal voor ogen ziet? Ik word hoegenaamd ook niet wild van weer maar eens Jamie xx, maar ik zie wel in hoe dat voor BKS een prima TWO-afsluiter zou zijn.

LCD Soundsystem stond 5 jaar geleden op BKS, in welke wereld is dat niet lang genoeg - en Murphy heeft zelf gezegd dat men met nieuwe muziek komt.

Fontaines D.C. is toch dé te boeken gitaarband komende zomer? Ik begrijp dit argument niet goed. Die band heeft zichzelf helemaal tot in de bovenste regionen gespeeld en krijgt eindelijk het succes dat het verdient. Kun je toch alleen maar toejuichen? Of moeten we blijven achter The National en Arctic Monkeys lopen? Gaap.

Charli xcx stond er nog nooit, geen vermelding waard.

Caribou, derde keer in 10 jaar.. Is dat écht veel? Sorry, maar vind je stelling - en ik begrijp ze he - wat op flessen getrokken.
Ik zei toch zelf ook dat ik het een mooi rijtje vind. Had niets te maken met how likely dat lijstje is, of ze headlinerwaardig zijn, hoeveel een ticket kost, of iemand zijn persoonlijk smaak ;)

Ik zou gerust kunnen proberen op elk puntje weer een tegenargument geven. Maar uiteindelijk vond ik het gewoon grappig hoe we van de daken schreeuwen dat we wat BKS betreft jonge frisse namen willen, en het op ontdekking gaan in de nog onbekende undercard de grootste troef van het festival is,... En als dit dan als voorbeeld genoemd word, we stiekem toch allemaal beginnen watertanden. Terwijl in theorie 5 acts op exact dezelfde spot als hun vorige passage te zetten waarvan het merendeel maar 1 of zelfs (nog) geen volledig album extra heeft.

Users who are viewing this thread