Best Kept Secret 2024

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
465
382
Voor iedereen die na de show op Best Kept Secret nog een keer naar een (zaal)concert wil, ze spelen net voor Pukkelpop in de Helling in Utrecht.

 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.786
2.386
Voor iedereen die na de show op Best Kept Secret nog een keer naar een (zaal)concert wil, ze spelen net voor Pukkelpop in de Helling in Utrecht.

Goede band, wel al een paar keer gezien dus stonden niet boven aan mijn lijstje. Maar wat bliezen ze me weg in de Two. Mooi om die groei te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Voor iedereen die na de show op Best Kept Secret nog een keer naar een (zaal)concert wil, ze spelen net voor Pukkelpop in de Helling in Utrecht.

Ook gratis in de Effenaar tijdens Hit The City.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
107
136
De eerste keer dat ik The Haunted Youth zag was ook in een klein zaaltje, namelijk de Gigant in Apeldoorn, en die stond toen helemaal vol. Na hun speelde nog Sprints (het was een soort festival) maar daar was de zaal toen schandalig leeg voor gelopen. De meeste mensen kwamen echt voor The Haunted Youth. Sprints heeft inmiddels toch ook wel aardig aan de populariteit gewerkt
 

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
88
67
Interview met Mula B voor en na z’n show op bks. Toch wel een goeie match al zeg ik het zelf.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.412
2.534
VPRO's 3voor12 heeft nu ook de Machine-Podcast online staan met een terugblik op BKS.
De naam Disclosure wordt niet genoemd!
Wel een kort interview met Justice. Het verhaal dat het podium bij Primavera Porto dreigde te bezwijken onder de 11 ton licht van Justice blijkt dus inderdaad echt te kloppen! Bizar hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.412
2.534
In de Festileaks-terugblik (podcast) wordt Disclosure wel behoorlijk met de grond gelijk gemaakt.
Jawel, maar we willen horen wat er mis is gegaan met die boeking van Disclosure. En aangezien 3voor12 heeft gesproken met Maurits hadden zij hier direct naar kunnen vragen.
Maar nee dus...
We houden het maar gewoon op een hele, hele slechte boeking.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Ja klopt, maar dat had ik het met live-show in mindere mate ook al gevonden.

Wel goed om door die Festileaks-podcast er weer even aan herinnerd te worden hoe uniek het toch wel is dat je voor een groter festival enerzijds zo weinig hoeft te wachten en laat kan aankomen bij een optreden, en anderzijds dan wel kans maakt om tussen heel enthousiast publiek te staan voor een relatief kleine act. Met Royel Otis ook wat mij betreft als beste voorbeeld van dit jaar hiervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en dfrvanloon

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434

Iemand deze al gezien?

Ik denk dat hiphop echt wel een plaats heeft op BKS, zie ook Billy Woods wat een hele goede boeking was. Nog niet uit of acts als Mula B dat ook zijn. Mede door de teksten die hij af en toe uitdraagt.
Ze hebben Billy Woods wel een beetje verneukt door hem tijdens de enige interessante headliner én een interessante naam in de casbah te zetten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.412
2.534
Vera on track heeft een interview met Disclosure. Daar omschrijven ze de set op BKS als een hybride van hun live en dj-set.
En ze vertellen ook dat ze geen dj's waren, maar dat noodgedwongen hebben geleerd. Waarom ga je dat dan op een groot podium doen?!

Ik verwacht dat we niet meer gaan horen over waarom juist deze en niet de liveset op BKS was.
Genoeg over Disclosure. Op de zwarte lijst en nooit meer terug laten komen op een een festival als BKS.

 
Laatst bewerkt:

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
293
496
Vera on track heeft een interview met Disclosure. Daar omschrijven ze de set als een hybride van hun live en dj-set.
En ze vertellen ook dat ze geen dj's waren, maar dat noodgedwongen hebben geleerd. Waarom ga je dat dan op een groot podium doen?!

Ik verwacht dat we niet meer gaan horen over waarom juist deze en niet de liveset op BKS was.
Genoeg over Disclosure. Op de zwarte lijst en nooit meer terug laten komen op een een festival als BKS.


De comment onder de video somt het ook best mooi op.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
252
220
Ze hebben Billy Woods wel een beetje verneukt door hem tijdens de enige interessante headliner én een interessante naam in de casbah te zetten.
Maar echt. Ik denk dat Billy Woods mijn meest geluisterde artiest is van de hele lineup. En een die ik daarnaast ook nog nooit heb gezien. Maar heb toch (met pijn in mijn hart) de afweging gemaakt om naar Justice te gaan, omdat de kans om hun nog eens te zien toch wel veel lager ligt dan Billy.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.837
2.501
Ja had wel gehoopt op meer indrukken over z’n show hier. Een van de mooiste namen op de lineup voor mij.
Ik heb hem wel ooit op LGW gezien. Dat was geen doorslaand succes omdat zijn DJ niet op tijd kon zijn voor de show. Daardoor was het een wat knullige show waarbij hij elke keer naar achter liep om een nieuw nummer aan te zetten. Zijn kwaliteit als rapper waren wel duidelijk zichtbaar. Ik kan me voorstellen dat het met de juiste mensen achter hem wel een top show was.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
208
233
Zelfde ervaring met Billy Woods toen op LGW. Het probleem was echt de DJ maar als dat niet loopt zakt een hiphop optreden al vaak in de modder wat het daar nogal deed. Ik hoorde veel betere verhalen op BKS maar hem tegenover Justice plannen waar het grootste gedeelte van zijn publiek ook echt naar toe wilt is misschien planning technisch nog de grootste blunder dit jaar. In retrospectief erger dan die water/jockstrap clash
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.242
3.118
Ik heb hem wel ooit op LGW gezien. Dat was geen doorslaand succes omdat zijn DJ niet op tijd kon zijn voor de show. Daardoor was het een wat knullige show waarbij hij elke keer naar achter liep om een nieuw nummer aan te zetten. Zijn kwaliteit als rapper waren wel duidelijk zichtbaar. Ik kan me voorstellen dat het met de juiste mensen achter hem wel een top show was.
Klinkt als een standaard Billy Woods show om eerlijk te zijn :LOL: Maakt niet uit hoeveel er mensen bij zijn, dit is altijd wel een beetje de gang van zaken en vibe bij zijn shows.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.837
2.501
Zelfde ervaring met Billy Woods toen op LGW. Het probleem was echt de DJ maar als dat niet loopt zakt een hiphop optreden al vaak in de modder wat het daar nogal deed. Ik hoorde veel betere verhalen op BKS maar hem tegenover Justice plannen waar het grootste gedeelte van zijn publiek ook echt naar toe wilt is misschien planning technisch nog de grootste blunder dit jaar. In retrospectief erger dan die water/jockstrap clash
Ik vond de planning eigenlijk vrij ideaal. Het had veel erger uit kunnen vallen. Alleen van de Justice - Sprints - Billy clash baalde ik eigenlijk. Verder heb ik een ideale route gehad.

Overigens zou ik vooral interesse hebben in een nieuwe Billy show als hij een liveband meeneemt. Of zo'n collab doet als met Moor Mother (zoals eigenlijk het plan was op LGW).
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

Gebruikers die dit onderwerp bekijken