Best Kept Secret 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Er hebben toch wel al vaker grotere dj's de TWO afgesloten? KI/KI past daar toch perfect in dat kraam?
Het probleem is eerder dat Ki/Ki een van de grootste Nederlandse namen in de techno is. Ze is algemeen bekend en elke plek waar ze staat is uitverkocht. Qua techno namen had je zo veel anderen kunnen boeken die hetzelfde bereiken, maar een stuk spannender zijn.

Ik lees nu grotere DJ's, bedoel je daarmee Four Tet? Want die opereerde toch wel echt minder in de schijnwerpers dan dat Ki/Ki op dit moment doet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Het probleem is eerder dat Ki/Ki een van de grootste Nederlandse namen in de techno is. Ze is algemeen bekend en elke plek waar ze staat is uitverkocht. Qua techno namen had je zo veel anderen kunnen boeken die hetzelfde bereiken, maar een stuk spannender zijn.

Ik lees nu grotere DJ's, bedoel je daarmee Four Tet? Want die opereerde toch wel echt minder in de schijnwerpers dan dat Ki/Ki op dit moment doet.
Dan.. Is het toch net goed dat ze net haar hebben geboekt in plaats van een kleinere dj? En Four Tet, Young Marco.. Vind dat geen kleine namen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Dan.. Is het toch net goed dat ze net haar hebben geboekt in plaats van een kleinere dj? En Four Tet, Young Marco.. Vind dat geen kleine namen.
Het gaat er juist om dat Ki/Ki een te makkelijke te mainstream naam is. Zeker voor een festival dat zichzelf (nog) Best Kept Secret noemt. Four Tet was echt verre van hetzelfde niveau mainstream toen hij op Best Kept stond en Young Marco had een hitje maar wordt nog steeds snel geskipt door het mainstream publiek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dan.. Is het toch net goed dat ze net haar hebben geboekt in plaats van een kleinere dj? En Four Tet, Young Marco.. Vind dat geen kleine namen.
Maar Ki-Ki is een beetje DJVT onder de techno dj's. Echt overal te zien, overal te druk, en het idee is ooit best leuk geweest. Maar daar blijft het dan ook wel heel snel bij. Het voelt echt aan als een te makkelijke boeking. Daarnaast heb je naast Disclosure / Justice ook al 2 grote headline namen er staan in het dans segment, en dat er een goede grotere band naam (formaat sub) ook wel ontbreekt aan het affiche, ja Slowdive gaat die spot krijgen. Niks dan lof over die band, maar is ook al de derde keer, en met alle respect ook niet de grootste band (de Interpol's, Raconteurs, Beach Houses sla ik toch echt een stuk groter aan). Dan is het jammer dat die naam Ki/Ki is. Net als of je Charlotte de Witte morgen opeens tussen de Life Is Life namen zet. Het voelt gewoon niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Joris

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Deze worp maakt mij enthousiasme voor BKS 24 niet direct groter, toch weer veel namen die je al makkelijk ergens anders hebt kunnen zien. Morgen maar afwachten of die PJ Harvey dag wat gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
23
37
Even luisteren door de namen en het is niet verkeerd. Van de, voor mij, onbekende namen kunnen Alice Phoebe Lou, Ratboys, Royal Otis en Billy Woods (Armand Hammer?) mij wel bekoren.
Van de, voor mij, bekende namen vind ik St. Vincent, Sprints en Vince Staples fijn.
Paolo Nutini vorig jaar op DTRH gezien en was toen positief verrast. Als er niks tegenover staat wat ik echt wil zien dan zal dat aan het meer bij BKS ook weer iets moois opleveren.
Qua DJ's is het ook wel prima. Je kunt zeggen over KI/KI wat je wilt maar zij is nu gewoon erg populair en denk ik voor BKS dan ook een prima boeking; zeker als je kijkt naar voorgaande jaren waar er altijd wel een DJ van het formaat KI/KI heeft gestaan. Misschien neemt zij Armin van Buuren wel weer mee.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Dik tevreden met deze namen!
Nutini als headliner had nu niet gehoeven maar er zullen op dat moment hopelijk andere dingen te zien zijn die mij wel aanstaan.

Hopelijk krijgen we ook de dagindeling morgen. Dan worden we toch een beetje verrast. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: rubenv

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Vind deze worp niet helemaal overtuigend, net als de vorige. Mis nog een of twee namen om heel hard naar uit te kijken.

Had hier eigenlijk Belle & Sebastian gehoopt en verwacht nog. Beth Gibbons bijvoorbeeld had ook niet misstaan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Het lijstje sluit aan bij waar ik voorzichtig al wat rekening mee hield. Paolo Nutini dus, zoals sommigen hier al aangaven een solide boeking, niet de meest spannende headliner. Maar dat kan vast mooi worden.
Een lijst met namen waar wel wat pareltjes in te vinden zijn. Maar niet direct een wow-gevoel. En een naam (ki/ki dus) waar de discussie weer maanden over kan gaan.
Zeker met Disclosure en Nutini zo hoog op het affiche krijg ik wel een DTRH-gevoel bij de hele line up. Nog steeds wat gemengd gevoel.

En Billy Woods zal gezien tourschema inderdaad wel Armand Hammer worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Vind deze worp niet helemaal overtuigend, net als de vorige. Mis nog een of twee namen om heel hard naar uit te kijken.

Had hier eigenlijk Belle & Sebastian gehoopt en verwacht nog. Beth Gibbons bijvoorbeeld had ook niet misstaan.
Ja, ik had ook hoop op die twee namen. Beth Gibbons lijkt mij niet helemaal realistisch (speelt volgens mij alleen binnen), maar B&S had er eigenlijk wel tussen horen staan.

St. Vincent en Vince Staples zijn overigens prima toevoegingen in het middensegment van het programma, maar ze zitten allebei wat minder in mijn straatje.
 
Laatst bewerkt:

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik wacht de definitieve lijst van morgen nog even af maar het zijn zeker niet allemaal geweldige namen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Billy Woods tourt overigens zowel solo als onder Armand Hammer, dus dat is nog even afwachten. Wel speelt hij met Armand Hammer ook gewoon Billy Woods nummers dus ik weet ook niet wat ik nou leuker zou vinden. Beide albums van vorig jaar zijn ontzettend goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar Ki-Ki is een beetje DJVT onder de techno dj's. Echt overal te zien, overal te druk, en het idee is ooit best leuk geweest. Maar daar blijft het dan ook wel heel snel bij. Het voelt echt aan als een te makkelijke boeking. Daarnaast heb je naast Disclosure / Justice ook al 2 grote headline namen er staan in het dans segment, en dat er een goede grotere band naam (formaat sub) ook wel ontbreekt aan het affiche, ja Slowdive gaat die spot krijgen. Niks dan lof over die band, maar is ook al de derde keer, en met alle respect ook niet de grootste band (de Interpol's, Raconteurs, Beach Houses sla ik toch echt een stuk groter aan). Dan is het jammer dat die naam Ki/Ki is. Net als of je Charlotte de Witte morgen opeens tussen de Life Is Life namen zet. Het voelt gewoon niet goed.
Klopt ja, maar het is zoals ik eerder beschreef een poging om meer publiek naar BKS te lokken. Ze hadden even goed een andere dj kunnen nemen en de tent had even vol gestaan - met het verschil dat KI/KI blijkbaar wel echt een dedicated fanbase heeft. Stel ik me wel de vraag, waarom zouden technoliefhebbers überhaupt de oversteek naar BKS willen maken wanneer je Awakings en andere consorten hebt..
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en davadude

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Klopt ja, maar het is zoals ik eerder beschreef een poging om meer publiek naar BKS te lokken. Ze hadden even goed een andere dj kunnen nemen en de tent had even vol gestaan - met het verschil dat KI/KI blijkbaar wel echt een dedicated fanbase heeft. Stel ik me wel de vraag, waarom zouden technoliefhebbers überhaupt de oversteek naar BKS willen maken wanneer je Awakings en andere consorten hebt..
Omdat er veel mensen zijn die niet alleen techno leuk vinden en niet perse alleen in het techno hokje passen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Klopt ja, maar het is zoals ik eerder beschreef een poging om meer publiek naar BKS te lokken. Ze hadden even goed een andere dj kunnen nemen en de tent had even vol gestaan - met het verschil dat KI/KI blijkbaar wel echt een dedicated fanbase heeft. Stel ik me wel de vraag, waarom zouden technoliefhebbers überhaupt de oversteek naar BKS willen maken wanneer je Awakings en andere consorten hebt..
Ja tuurlijk is dat publiek lokken. En dat vind ik lui en makkelijk. En dat is het probleem dat BKS de laatste jaren hun naam te grabbel hebben gegooid. Het voegt ook weinig toe aan het affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken