Best Kept Secret 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Blur zou ontzettend mooi zijn als die nog een heel klein tourtje doen in EU begin juni. Is ook wel een naam die zou kunnen kiezen dat ze pas eind januari bekend gemaakt willen worden. No Doubt vind ik verre van een BKS-band (maar veronderstel dat dat sarcasme was van @fred alweer.. )

In other news: Governors Ball kondigde ook aan, en zit in hetzelfde weekend als BKS. Dus kunnen we met 99.9% afschrijven: Beach Fossils, Blondshell, Faye Webster en Geese. 4 namen die ik ergens nog wel had zien gebeuren.
Wat betreft Governors Ball, die hebben ook betere line-ups gekend naar mijn idee. En als je al dacht dat de design van BKS slecht was.... The Governors Ball doet het 10x slechter op dat gebied.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Sublime is ook een aparte naam op de Coachella lineup. en ze staan ook nog best hoog ook.
Als de laatste naam van BKS maar niet iets is in de trand van Justice of Disclosure. ik zou ook zeggen met zulke headliners dat er financieel nog wel ruimte is voor een wat grotere act.
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
25
20
Ben eens gaan kijken wie de ontbrekende headliner nog zou kunnen zijn en ik kwam uit op onderstaand lijstje (de een wat meer realistisch/headlinerwaardig dan de ander).

Arcade Fire - Fontaines DC - The Cure - Eels - Foals - Pavement - Sigur Ros - Tyler, The Creator - The War on Drugs - Lana Del Rey - Yeah Yeah Yeahs - Frank Ocean - Björk - Solange - Rosalia - Paolo Nutini - Ben Howard - Robyn - Placebo - The Smile - Charli XCX - Massive Attack - Pulp - Phoenix - Tame Impala - Lorde - King Gizzard - Blur - MGMT - The Libertines

Een heleboel namen hiervan hebben op dit moment nog geen aangekondigde tour- of albumplannen, maar ik zet ze er voorlopig wel bij. Het kan toch bijna niet anders dat het een van deze namen wordt? Of zie ik nog iemand over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Ben eens gaan kijken wie de ontbrekende headliner nog zou kunnen zijn en ik kwam uit op onderstaand lijstje (de een wat meer realistisch/headlinerwaardig dan de ander).

Arcade Fire - Fontaines DC - The Cure - Eels - Foals - Pavement - Sigur Ros - Tyler, The Creator - The War on Drugs - Lana Del Rey - Yeah Yeah Yeahs - Frank Ocean - Björk - Solange - Rosalia - Paolo Nutini - Ben Howard - Robyn - Placebo - The Smile - Charli XCX - Massive Attack - Pulp - Phoenix - Tame Impala - Lorde - King Gizzard - Blur - MGMT - The Libertines

Een heleboel namen hiervan hebben op dit moment nog geen aangekondigde tour- of albumplannen, maar ik zet ze er voorlopig wel bij. Het kan toch bijna niet anders dat het een van deze namen wordt? Of zie ik nog iemand over het hoofd?
Ik zou Björk echt een meesterlijke move vinden, op het niveau van Aphex Twin vorig jaar. Laatste keer in Nederland was in 2007 (!)
 
  • Leuk
Waarderingen: altjesper en yannickd

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Als de laatste naam van BKS maar niet iets is in de trand van Justice of Disclosure. ik zou ook zeggen met zulke headliners dat er financieel nog wel ruimte is voor een wat grotere act.
Vergeet niet dat ze met PJ Harvey eigenlijk al een derde headliner hebben. De financiële ruimte voor die laatste headliner zal ook niet zo heel groot zijn. En voorlopig is Justice ook wel behoorlijk exclusief.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ben eens gaan kijken wie de ontbrekende headliner nog zou kunnen zijn en ik kwam uit op onderstaand lijstje (de een wat meer realistisch/headlinerwaardig dan de ander).

Arcade Fire - Fontaines DC - The Cure - Eels - Foals - Pavement - Sigur Ros - Tyler, The Creator - The War on Drugs - Lana Del Rey - Yeah Yeah Yeahs - Frank Ocean - Björk - Solange - Rosalia - Paolo Nutini - Ben Howard - Robyn - Placebo - The Smile - Charli XCX - Massive Attack - Pulp - Phoenix - Tame Impala - Lorde - King Gizzard - Blur - MGMT - The Libertines

Een heleboel namen hiervan hebben op dit moment nog geen aangekondigde tour- of albumplannen, maar ik zet ze er voorlopig wel bij. Het kan toch bijna niet anders dat het een van deze namen wordt? Of zie ik nog iemand over het hoofd?
The Stone Roses zou ooit nog graag een keer zien op BKS. Zal niet snel gebeuren vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en Vantola

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vergeet niet dat ze met PJ Harvey eigenlijk al een derde headliner hebben. De financiële ruimte voor die laatste headliner zal ook niet zo heel groot zijn. En voorlopig is Justice ook wel behoorlijk exclusief.
Zo peperduur is PJ toch ook weer niet. En Justice en Disclosure lijken mij ook niet prijziger dan de Radioheads, Nick Cave's, The National, The Strokes van tegenwoordig. Zelfs een Chemical Brothers lijkt mij prijziger te zijn dan die andere 2.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Vergeet niet dat ze met PJ Harvey eigenlijk al een derde headliner hebben. De financiële ruimte voor die laatste headliner zal ook niet zo heel groot zijn. En voorlopig is Justice ook wel behoorlijk exclusief.
Justice is vandaag ook aangekondigd voor Dour festival in België.
Die headlinen daar op zondag, net als Aphex Twin vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

rubenv

Playlistbediener
11 okt 2023
46
37
Beth Gibbons op 6 juni in 't Koninklijk Circus. Tickets vanaf 16 februari, 10u.

Misschien komt ze in het weekend langs bks? :)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Beth Gibbons op 6 juni in 't Koninklijk Circus. Tickets vanaf 16 februari, 10u.

Misschien komt ze in het weekend langs bks? :)
Ik zou het een geweldige toevoeging vinden. Maar ik vrees dat ze alleen theaters doet (en dat ze op Primavera Sound in het auditori staat).
 

altjesper

Nieuw lid
15 jun 2023
2
2
Ik heb ergens hoop dat als headliner bv. MGMT, Future Islands of Charli XCX aangekondigd gaat worden, allemaal een album op komst en nog geen tour aangekondigd.

Voor op TWO lijken Everything Everything en Arca me fantastisch. Ben benieuwd wanneer we nieuwe namen te horen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en submarine

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Ik heb ergens hoop dat als headliner bv. MGMT, Future Islands of Charli XCX aangekondigd gaat worden, allemaal een album op komst en nog geen tour aangekondigd.

Voor op TWO lijken Everything Everything en Arca me fantastisch. Ben benieuwd wanneer we nieuwe namen te horen krijgen.
Future Islands en Charli XCX zijn toch te klein als headliner, zelfs voor Best Kept Secret.
Zouden wel een mooie toevoeging zijn aan eender welke affiche.

Future Islands heeft trouwens wel al een concert aangekondigd op de Lokerse Feesten op 5 augustus, dus de kans is groter dat ze later in de zomer touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: altjesper

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Future Islands en Charli XCX zijn toch te klein als headliner, zelfs voor Best Kept Secret.
Zouden wel een mooie toevoeging zijn aan eender welke affiche.

Future Islands heeft trouwens wel al een concert aangekondigd op de Lokerse Feesten op 5 augustus, dus de kans is groter dat ze later in de zomer touren.
Mwoah ze staan eind mei nog op Leeds in The park in de VK, dus het zou best nog BKS kunnen worden denk ik. Maar ik heb wel een beetje zo'n voorgevoel dat ze op Lowlands staan. Zou dat erg jammer vinden, ben enorm fan van deze band geworden vorig jaar.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Ik denk dat Real Estate wel een kanshebber is toch? Komen met een nieuw album, ze touren in de VS tot eind mei, ze hebben er al eens eerder gestaan en staan in de stal van Friendly Fire.
Dat is wel het type act dat ik nu nog wat mis op de line-up; een middelgroot gevestigd indiepopbandje. Nieuwe single is erg lekker, laat maar komen!
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
25
20
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en yeaghi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken