Best Kept Secret 2024

Ride komt met een nieuw album. Is dat een kanshebber? Of typisch een gevalletje "die laten we wel Paradiso doen omdat niemand ze wil hebben verder"?
Zou natuurlijk prima passen, maar vraag is vooral of die festivals doen. Voorlopig alleen een korte tour in de VS aangekondigd.

verwacht waxahatchee
Hmm, flink aantal jaar terug een paar keer gezien en toen vond ik het wat saai. Maar dat was in de tijd dat ik Kevin Morby ook nog wat saai vond en die bleek vorig jaar flinke stappen voorwaarts te hebben gezet, dus ze mag me net zo positief verrassen. :)

The Black Keys komen met een nieuw album. BKS-waardig?
Twijfel. Ik vond ze op Pinkpop vorig jaar wel erg laag op het affiche staan. Was in 2012 wel een beetje the next bing thig aan het worden en toen vond ik ze best vet. Maar daarna ook wel heel snel uit het oog verloren.

Maar ik zou het misschien liever zien dan een Paolo Nutini o.i.d.

Soulwax in 2017 op de zondag in de TWO (vlak voor dat andere bandje BKS17 afsloot) was waanzinnig lekker. Hoop ze echt weer te zien in Hilvarenbeek.

• Leuk
Waarderingen: boesOne
Hier blijft de onrealistische hoop op Pulp...
Die hoop is hier wel een beetje verdwenen helaas. Ik denk dat we inderdaad iets gaan krijgen in de trend van Ben Howard of Paolo Nutini. Een Massive Attack zou al hoog gegrepen zijn op dit moment.

Of we krijgen als nog een headliner die eerst op andere festivals (Glasto?) aan het wachten is voor een announcement. Maar geen idee in welk kader je dan moet denken.

Soulwax in 2017 op de zondag in de TWO (vlak voor dat andere bandje BKS17 afsloot) was waanzinnig lekker. Hoop ze echt weer te zien in Hilvarenbeek.
De show nu is wel vergelijkbaar met toen, dus als je die hebt gezien is het niet veel nieuws. Al is het productioneel wel strakker, mooier, en grootser. Tis een klein wonder dat de hele stellage op dat kleine podium van Paradiso past.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Die hoop is hier wel een beetje verdwenen helaas. Ik denk dat we inderdaad iets gaan krijgen in de trend van Ben Howard of Paolo Nutini. Een Massive Attack zou al hoog gegrepen zijn op dit moment.

Of we krijgen als nog een headliner die eerst op andere festivals (Glasto?) aan het wachten is voor een announcement. Maar geen idee in welk kader je dan moet denken.

Dat denk ik ook ja. Als BKS Pulp had, dan wisten we dat na de eerste aankondiging wel.

De show nu is wel vergelijkbaar met toen, dus als je die hebt gezien is het niet veel nieuws. Al is het productioneel wel strakker, mooier, en grootser. Tis een klein wonder dat de hele stellage op dat kleine podium van Paradiso past.
Ik denk dan ook dat als ze festivals gaan doen ze op een MOJO festival staan dit jaar. (stonden ook al op de LL line-up in 2020/2021 volgensmij)

Dat denk ik ook ja. Als BKS Pulp had, dan wisten we dat na de eerste aankondiging wel.
Op basis van het stukje in de podcast lijkt het erop dat BKS vorig jaar had ingezet op het drietal PJ Harvey - Justice - the National. Die laatste viel af en daarvoor kon niets beters dan Disclosure gevonden worden. En dat er met de schuif van PJ Harvey naar TWO ruimte is gekomen voor een kleinere headliner. Dat moet nog steeds wel een naam zijn die een dag kan dragen, want het meest realistisch lijkt het dat PJ Harvey en Justice op de zondag staan.

Als Pulp of Massive Attack er hadden gestaan hadden we het nu al wel geweten, want die hebben allebei al een reeks festivals aangekondigd.
Er hangen nog wel wat namen in die periode (zie Northside, Rosendal Garden Party, Sideways in Scandinavië die allemaal nog maar een deel van hun headliners hebben aangekondigd).

Users who are viewing this thread