Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Is processierups trouwens van zijn stoel gevallen? Die is ook erg rustig vanavond.
Nog wat geschokt van het wegvallen van eerst The National en daarna Pulp.

Met Pulp erbij vond ik het eigenlijk best een prima lijst. En ook nu (met 1/3 van het aantal namen) zie ik direct meer namen die ik graag wil zien dan vorig jaar met de hele lijst.

Maar als Disclosure inderdaad een headliner is vind ik dat een schandvlek voor het festival. De Chemicals dit jaar waren duidelijk een noodgreeep. Disclosure nu al aankondigen, terwijl je ook met Justice al een prima electronische act hebt, is echt onnodig.

Maar tegelijk wel heel blij met PJ Harvey, Slowdive, Badbadnotgood en een deel van de kleine namen daaronder.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar en Matthijs

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
249
363
Niet erg onder de indruk, als dit hem echt zou zijn.

Zie best veel mensen zeggen dat Justice niks relevants heeft gedaan sinds 2007/8. Kan prima, maar het is al bevestigd dat hun nieuwe album (dat in de lente uitkomt) veel features bevat. Gezien hun recentere werk zou dat alles kunnen zijn tussen the Weeknd, Gesaffelstein, of zelfs Frank Ocean. Ze zullen waarschijnlijk headline-status gaan krijgen omdat ze dan de juiste grote features hebben, plus het feit dat ze natuurlijk erg slim omgaan met hun releases. Een album per 4-5 jaar met maar een tour per album werkt als een goudmijn, kijk maar naar alle grote French Touch groepen die deze tactiek hebben toegepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: JosOlvidados

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Niet erg onder de indruk, als dit hem echt zou zijn.

Zie best veel mensen zeggen dat Justice niks relevants heeft gedaan sinds 2007/8. Kan prima, maar het is al bevestigd dat hun nieuwe album (dat in de lente uitkomt) veel features bevat. Gezien hun recentere werk zou dat alles kunnen zijn tussen the Weeknd, Gesaffelstein, of zelfs Frank Ocean. Ze zullen waarschijnlijk headline-status gaan krijgen omdat ze dan de juiste grote features hebben, plus het feit dat ze natuurlijk erg slim omgaan met hun releases. Een album per 4-5 jaar met maar een tour per album werkt als een goudmijn, kijk maar naar alle grote French Touch groepen die deze tactiek hebben toegepast.
Wat moet ik onder "veel features" verstaan?
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
249
363
Wat moet ik onder "veel features" verstaan?

In tegenstelling tot hun vorige albums zal het nieuwe album veel andere artiesten als co-producent/zang ("features") hebben, volgens hun manager.

Persoonlijk weet ik niet of dit positief is, maar het zal ze waarschijnlijk net dat duwtje richting headline status geven die velen momenteel niet zien in de line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Ik neem aan dat niet alle subs gevuld zijn. Ik verwacht ook nog wel een pop artiest op de plek van Caroline Polachek / Jessie Ware van de vorige jaren. Misschien Charlie XCX, Mitski of Roisin Murphy?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik mis gewoon dingen als Jessie Ware, Charli XCX, Mitski, Romy, The Smile, Fontaines DC, The Armed.. Sorry, maar Disclosure, Pulp, BBNG, Justice doet 't 'm echt niet bij me.. De spoeling is toch echt wel héél groot dit jaar dat 'dit' het toch niet kan zijn?
Ja zelfs geen Pulp dan blijkbaar
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Nog wat geschokt van het wegvallen van eerst The National en daarna Pulp.

Met Pulp erbij vond ik het eigenlijk best een prima lijst. En ook nu (met 1/3 van het aantal namen) zie ik direct meer namen die ik graag wil zien dan vorig jaar met de hele lijst.

Maar als Disclosure inderdaad een headliner is vind ik dat een schandvlek voor het festival. De Chemicals dit jaar waren duidelijk een noodgreeep. Disclosure nu al aankondigen, terwijl je ook met Justice al een prima electronische act hebt, is echt onnodig.

Maar tegelijk wel heel blij met PJ Harvey, Slowdive, Badbadnotgood en een deel van de kleine namen daaronder.
Vergelijkbaar gevoel hier. Door Pulp zag het er wel wat mooier uit en maakte Disclosure me ook nog wat weinig uit. Pas later bedacht ik me inderdaad dat er vorig jaar ook duidelijk een headlinerprobleem was. Nu al Disclosure aankondigen is wel erg zwak ja.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
506
329
Laten we eerst de officiele aankondiging afwachten, wie weet wat er wel en niet van klopt. Tegelijkertijd zou dit rijtje namen mij ook niet kunnen overtuigen dit jaar inderdaad, hooguit voor een dagticket op de PJ dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Ik wacht het wel even af. Als ik eerlijk ben had ik vorig jaar ook zoiets van "zwakke line-up" maar had ik toch een topdag. Ik laat me graag verrassen vandaag.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Blijft het dan toch spannend haha. Maar dat zou betekenen dat ze al iets op facebook hebben gepost, dat lijkt me stug toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken