Best Kept Secret 2024

Marin

Dagopener
14 apr 2021
502
326
Dit ziet er eerder uit als een lijstje voor DTRH en ben Howard gaat nooit als headliner geboekt worden
 

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Niemand interesse in Chat Pile? Kreeg een fantastische recensie in Oor en was op Roadburn ook erg sterk. Hun laatste album God's Country vind ik geweldig. Lijkt mij dan weer een ultieme live-act voor BKS. Een relatief nieuwe band ook.
Als ze de casbah cancellen en een normaal podium neerzetten voor wat heftiger werk, dan ben ik helemaal voor Chat Pile. Lijkt me heerlijk. Dit jaar ook al een paar prima bands die zo'n tent zouden kunnen vullen. Helaas vind ik de casbah echt een krot en niet BKS-waardig. Vraag me af hoe anderen dat podium beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Als ze de casbah cancellen en een normaal podium neerzetten voor wat heftiger werk, dan ben ik helemaal voor Chat Pile. Lijkt me heerlijk. Dit jaar ook al een paar prima bands die zo'n tent zouden kunnen vullen. Helaas vind ik de casbah echt een krot en niet BKS-waardig. Vraag me af hoe anderen dat podium beleven.
De Casbah houdt nu een beetje het midden tussen de 'oude' casbah (wat bedoeld was als een soort aftands café met een paar bandjes) en de SEVEN. De SEVEN klonk destijds veelbelovend, maar bleek ook zo'n loods met een te laag podium te zijn.

Ideaal zou zijn als een tent als de oude THREE terug keert, en dat de Casbah weer de oude rol krijgt. Zie dat echter niet gebeuren.
De Muziekgieterij was voor sommige Casbah-bandjes nog wel een aardig alternatief. Een betere setting, maar de sets zijn daar een stuk korter...
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Als ze de casbah cancellen en een normaal podium neerzetten voor wat heftiger werk, dan ben ik helemaal voor Chat Pile. Lijkt me heerlijk. Dit jaar ook al een paar prima bands die zo'n tent zouden kunnen vullen. Helaas vind ik de casbah echt een krot en niet BKS-waardig. Vraag me af hoe anderen dat podium beleven.
Heb die tent vermeden. Overigens doe ik dat ook met de Xray op Lowlands of de Rex op dtrh. Te druk, te klein, te heet.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
842
548
Ik vind de Casbah best prima, maar zorg wel dat ik vooraan sta. Is natuurlijk niet haalbaar dat iedereen vooraan staat - of er zelfs maar in past. Dus naar mijn mening is een echte tent ook een beter idee, met de ouderwetse Casbah, als hangout en bar, er kort bij.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
110
105
Ik hoop dat BKS voor haar 10e editie een headliner boekt van haar eerste editie. Sigur Rós terug verwelkomen bijvoorbeeld!
 
  • Leuk
Waarderingen: EAZy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
In 2003 mocht Soulwax een dag een podium op Dour vullen met hun muzikale vrienden.
Ik ben die dag bijna nergens anders geweest omdat die de ene gave artiest na de andere mee hadden genomen. Ze hadden toen ook LCD Soundsystem mee toen die nog niet waren doorgebroken.

Topdagje.
Dat mogen ze van mij gerust nog eens een keertje herhalen.
Ik zie het al voor me;

Movulango
Asa Moto
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul
Hot Chip
Soulwax
-
2manydjs (nacht)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
De Casbah houdt nu een beetje het midden tussen de 'oude' casbah (wat bedoeld was als een soort aftands café met een paar bandjes) en de SEVEN. De SEVEN klonk destijds veelbelovend, maar bleek ook zo'n loods met een te laag podium te zijn.

Ideaal zou zijn als een tent als de oude THREE terug keert, en dat de Casbah weer de oude rol krijgt. Zie dat echter niet gebeuren.
De Muziekgieterij was voor sommige Casbah-bandjes nog wel een aardig alternatief. Een betere setting, maar de sets zijn daar een stuk korter...
Vond de centrale rol die het podium innam ook niet echt bijdragen. Was steeds steeds zoveel volk omdat het letterlijk in het midden van het terrein was gezet, evenals The Floor. Als ze dat bv. in het bos hadden gezet, dan was het waarschijnlijk wel anders geweest qua drukte, denk ik.
 

itsdave

Playlistbediener
27 jan 2023
25
39
Nice! Heb het ook geprobeerd, maar kwam er niet op tijd doorheen...

Voor degenen die al eerder in een accommodatie zijn verbleven: moet je dan een ticket exclusief of inclusief camping kopen? Dat laatste, neem ik aan? Anders kan je met je bandje niet richting de huisjes komen, right?
Ik weet niet of je al een antwoord hebt gekregen, maar het is sowieso incl. camping.

Het is zelfs zo dat je geen losse accommodatie (Safari Resort) kan boeken. Alleen in combo met een festivalticket. Dus heb je al festvaltickets gekocht ben je niet welkom op het Safari Resort.

Dat was in mijn geval een hele nare discussie met de Beekse Bergen vorig jaar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
876
In 2003 mocht Soulwax een dag een podium op Dour vullen met hun muzikale vrienden.
Ik ben die dag bijna nergens anders geweest omdat die de ene gave artiest na de andere mee hadden genomen. Ze hadden toen ook LCD Soundsystem mee toen die nog niet waren doorgebroken.

Topdagje.
Dat mogen ze van mij gerust nog eens een keertje herhalen.

Ze zijn alvast terug meer aanwezig met 2many dj's, dus ...

In het geval je het zou gemist hebben:
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vullen dit jaar ook een nachtje AB met vrienden.
Is niet hetzelfde als Soulwax, maar toch een stukje 'from the deewee'.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Opvallend dat Pinkpop een week doorschuift (naar 21/6) en dat BKS vasthoudt aan het weekend van 7/6. Dus tijdens Primavera Madrid en Porto. Zou het niet gunstiger zijn om juist een week na de Primavera's te zitten?
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Opvallend dat Pinkpop een week doorschuift (naar 21/6) en dat BKS vasthoudt aan het weekend van 7/6. Dus tijdens Primavera Madrid en Porto. Zou het niet gunstiger zijn om juist een week naar de Primavera's te zitten?
Krijg je dan niet het risico dat je "te vroeg" zit voor tourende bands en ze juist daarom overslaan?

Zo'n band moet dan ook inclusief crew de rest van de week zien te vullen met eventueel andere gigs. Kan me voorstellen dat ze niet altijd willen uitbreiden met nog een extra week.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Krijg je dan niet het risico dat je "te vroeg" zit voor tourende bands en ze juist daarom overslaan?

Zo'n band moet dan ook inclusief crew de rest van de week zien te vullen met eventueel andere gigs. Kan me voorstellen dat ze niet altijd willen uitbreiden met nog een extra week.
Ja het lijkt op deze manier inderdaad een gedurfde stap van Friendly Fire.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken