Best Kept Secret 2024

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Niemand interesse in Chat Pile? Kreeg een fantastische recensie in Oor en was op Roadburn ook erg sterk. Hun laatste album God's Country vind ik geweldig. Lijkt mij dan weer een ultieme live-act voor BKS. Een relatief nieuwe band ook.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: elo en DJ_Tjorre

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.777
2.378
Nee, jammer genoeg niet. Plus denk dat Efrim eerder met zijn nieuwe project ALL HANDS_MAKE LIGHT gaat touren. Dat mag ook wel komen trouwens (al is dat nu ook niet het caliber GY!BE of ASMZ).
Heb dat nieuwe project helemaal gemist. Was in tegenstelling tot de algemene consensus van critici ook best gecharmeerd van zijn solo albums, met name Pissing Stars. Heb dat toen helaas wel moeten missen door een clash met ik dacht Death Grips.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.638
Niemand interesse in Chat Pile? Kreeg een fantastische recensie in Oor en was op Roadburn ook erg sterk. Hun laatste album God's Country vind ik geweldig. Lijkt mij dan weer een ultieme live-act voor BKS. Een relatief nieuwe band ook.
Ja! Dat soort 'harde' acts die niet direct in de metal hoek vallen miste ik wel dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.777
2.378
Niemand interesse in Chat Pile? Kreeg een fantastische recensie in Oor en was op Roadburn ook erg sterk. Hun laatste album God's Country vind ik geweldig. Lijkt mij dan weer een ultieme live-act voor BKS. Een relatief nieuwe band ook.
Zou dat heel tof vinden op BKS. Heb beide shows op Roadburn (HoF en 013) gezien. Maar vind het net niet het type band waar BKS voor gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik hoop dat het breder programmeren niet alleen leidt tot meer pop maar dus ook meer niche, zoals de hardere extremere genres. Chat Pile zou geweldig zijn maar ook zoiets als Wormrot , Lightning Bolt of Melt Banana.

Ik zou ook al blij zijn met Brutus. Iets om te knallen in ieder geval. Of een korte set van Full of Hell (gaat niet gebeuren).
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
38
71
Ik hoop dat het breder programmeren niet alleen leidt tot meer pop maar dus ook meer niche, zoals de hardere extremere genres. Chat Pile zou geweldig zijn maar ook zoiets als Wormrot , Lightning Bolt of Melt Banana.
Volg ik je volledig in. Ik ben jaren naar Dour geweest omdat de lineups daar zo gevarieerd waren. Als ik bijvoorbeeld naar Dour 2013 terugkijk... Wat een waanzinnige lineup was me dat. Jammer genoeg is dat de laatste jaren enorm afgezwakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.917
Ik hoop dat het breder programmeren niet alleen leidt tot meer pop maar dus ook meer niche, zoals de hardere extremere genres. Chat Pile zou geweldig zijn maar ook zoiets als Wormrot , Lightning Bolt of Melt Banana.
Precies. BKS zou beter tot zijn recht komen als het kwalitatief sterke bands van meerdere genres programmeert, dus zowel het hardere werk als zeker ook hiphop, breakcore en weet ik veel wat nog meer. Alleen k-pop en j-pop mag voor mij echt wegblijven.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
38
71
Precies. BKS zou beter tot zijn recht komen als het kwalitatief sterke bands van meerdere genres programmeert, dus zowel het hardere werk als zeker ook hiphop, breakcore en weet ik veel wat nog meer. Alleen k-pop en j-pop mag voor mij echt wegblijven.
Als ze Venetian Snares ergens een tent laten afbreken om middernacht, ben ik de organisatie eeuwig dankbaar.
 

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
83
191
Ik ben wel automatisch minder enthousiast voor "harde" acts als er een kans is dat ze in de Casbah geprogrammeerd worden.
Ik ben inderdaad ook echt geen fan van de Casbah. Voelt als een geforceerd kleine plek om een bepaalde setting te creëren maar na de eerste 4 rijen zie je dus al echt niks meer, wat echt niet werkt met de hoeveelheid bezoekers. Vond het best jammer, want er stonden best leuke dingen in de Casbah dit jaar, maar heb het na 1 optreden opgegeven
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
72
73
En die waren geweldig. Ook zo'n type act dat ik niet snel in een zaalshow zaal gaan bekijken, maar op een festival met een iets kortere set kan ik er erg van genieten.
Of met een akoestische set in de Sint Janskerk in Maastricht op 15 september
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

algemeneweenfan

Campingartiest
9 dec 2022
90
156
Zou het niet gaaf zijn als BKS gaat samenwerken met DEEWEE voor een jaartje, dat ze een podium of iets dergelijks krijgen voor DEEWEE artiesten en misschien ook iets met een dansvloer…
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en mattman

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Zou het niet gaaf zijn als BKS gaat samenwerken met DEEWEE voor een jaartje, dat ze een podium of iets dergelijks krijgen voor DEEWEE artiesten en misschien ook iets met een dansvloer…
In 2003 mocht Soulwax een dag een podium op Dour vullen met hun muzikale vrienden.
Ik ben die dag bijna nergens anders geweest omdat die de ene gave artiest na de andere mee hadden genomen. Ze hadden toen ook LCD Soundsystem mee toen die nog niet waren doorgebroken.

Topdagje.
Dat mogen ze van mij gerust nog eens een keertje herhalen.
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Laatste keer dat ik op DTRH was; was 2019 en toen puilde de Teddy aardig uit voor Thom Yorke.
Klopt, Thom Yorke was aardig vol en het was ook een bizar goed optreden. Heb toen even mijzelf moeten herpakken daarna weet ik nog, wist niet wat ik mee had gemaakt.

Bij the Smile was het helaas erg rustig, net als idd bij Phoebe. Beide waren echt geweldige optredens en Phoebe pakte ook nog interactie met het publiek.

Wilco speelde de tent leeg maar was wel een gevalletje verkeerde band op de verkeerde plek.

BKS zie ik als een betere match voor alles inclusief Thom Yorke, maar prima als ie geen headliner zou zijn natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken