Best Kept Secret 2023

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Eens, Spinvis was een mooie in dat opzicht geweest. De Staat, tja...

Hoorde gister hij King Gizzard flink wat mensen over BKS zeuren in dezelfde trant als tot nu toe op dit forum. Ik denk dat we op dit forum niet de enige zijn die de nieuwe weg van BKS waarderen.

Edit: niet kunnen waarderen bedoel ik.
Buiten een paar namen die je niet direct op BKS zou verwachten staan er toch erg veel namen die de gemiddelde forumbezoeker hier wel bekoren. ik krijg mijn schema elke dag behoorlijk gevuld, net als vorig Jaar En hetjaar daarvoor en daarvoor en…

muziek die je minder trekt kun je makkelijk ontwijken. Ik wil pas over een nieuwe lijn spreken als ze volgend jaar nog verder gaan met acts waar er dertien van in een dozijn passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Eens, Spinvis was een mooie in dat opzicht geweest. De Staat, tja...

Hoorde gister hij King Gizzard flink wat mensen over BKS zeuren in dezelfde trant als tot nu toe op dit forum. Ik denk dat we op dit forum niet de enige zijn die de nieuwe weg van BKS waarderen.

Edit: niet kunnen waarderen bedoel ik.
Over wat werd er dan allemaal gezeurd?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Ik heb meerdere mensen/groepjes gehoord over de Staat. Verder natuurlijk de headliners met dan focus op Oscar. Gesprek in de zin van "Volgend jaar maar wellicht de ogen op een ander festival als dit zo doorzet."
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
115
131
Ik begrijp dat 3x andere artiesten cooler kunnen zijn dan de Staat. Maar de Staat is de band met een huidige muziek project die gesplitst is in 3 richtingen. Waarschijnlijk is het idee vanuit dat oogpunt gekomen en zou anders nooit gebeuren met andere bands. Dit opent wel deuren voor andere bands in de toekomst. Dus ik zie het als iets positiefs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
115
131
King Gizzard heeft zo veel uitgebracht dat ik een beetje mijn interesse in hun heb verloren. :p
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ook prima natuurlijk. Genoeg NL-se indie acts die nog prima erbij kunnen op BKS.
Nagasaki Swim heeft een nieuwe plaat uit. Stond vorig jaar nog op een onmogelijke plek in de Casbah en wordt geboekt door FF. Typisch zo'n naam die er nog bij kan komen (of die in reserve staat als er in de laatste weken nog afvallers zijn).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Eens. De reden dat ik er ook was afgelopen zaterdag. Het eerste uur was mwa, ondanks de paar OG nummers die langskwamen, het tweede uur heb ik me stukken meer vermaakt/ Vorig jaar op BKS waren ze ook top.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Over de nieuwe van De Staat:

'Een week na de release van het volledige red yellow blue project zal De Staat te zien zijn op Best Kept Secret. Op de line-up is te zien dat de band elke dag zal optreden, details hierover worden snel bekend gemaakt, maar dat ze elke dag voor een ander geluid gaan zorgen staat vast!

Frontman Torre Florim over Running Backwards Into The Future: "Dit nummer is een anthem voor iedereen die vastzit in het heden en achteruit rent naar de toekomst. We hebben het geschreven en geproduceerd met Ramiks." Met de release vult De Staat hun blue categorie aan. De song wordt digitaal uitgebracht op een product met daarop ook de eerdere uitgebrachte blauwe nummers Someone To Be, One Day en What Goes, Let Go.

Het red yellow blue project is een muzikale verzameling verdeeld in de primaire kleuren. Er komt geen traditioneel studioalbum, maar in de plaatst daarvan rolde De Staat de afgelopen tijd geleidelijk een verzameling nieuwe nummers uit. red staat voor het donkere, agressievere deel van De Staat; yellow voor het meer vrolijke, leuke, dansbare; blue voor het meer introspectieve en melodieuze gedeelte. De collectie is een feest voor de zintuigen, met muziek van de meest funky, aardse rockband van Europa, waarin beeld en geluid samenkomen.'
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Eens. De reden dat ik er ook was afgelopen zaterdag. Het eerste uur was mwa, ondanks de paar OG nummers die langskwamen, het tweede uur heb ik me stukken meer vermaakt/ Vorig jaar op BKS waren ze ook top.
Ik was er ook.
De set kon inderdaad nog beter (naar mijn smaak, lang wachten tot de echte uitbarstingen aangezien het vooraal de chillere, lang gerekte nummers waren de eerste helft), maar het was toch weer indrukwekkend. Tot de trash-platen kwamen natuurlijk, dan was het meteen wat steviger.

Blijft toch ook onwaarschijnlijk. 3 eerste shows van hun EU-tour. Settijdens van 2u en dan nog amper herhalingen gedaan op die 3 shows. Over deze band hun werkmethode, dedication, drukke schema,... word over 50 jaar nog gepraat!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het idee klinkt vaak best leuk zo'n project cd. Maar mijn ervaring is dat het vaak niet echt tot zijn recht komt.

Had toch liever die tijdslijn sets gehad zodat ze hun eerste album integraal zouden doen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Zie nu al voor me dat allemaal bezoekers na twee van de drie shows boos gaan zijn, omdat Witch Doctor niet gespeeld is.

Qua albums heb ik het liefst de eerste, maar zo te zien spelen ze daar tegenwoordig niks meer van.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb die periode ook even gehad vanaf halverwege 2017 tot Butterfly 3000 kwam. En daarna terug (en zelfs) nog harder fan geworden.
Omnium Gatherum van vorig jaar is eigenlijk echt wel een meesterwerk.
Ik vind het zo mooi hoe verschillende mensen compleet verschillende favorieten hebben binnen hun discografie. Voor mij is Omnium Gatherum net het zwakste album van de afgelopen paar jaar, ook al staan er een paar sterke nummers op. Maar ik heb niks te klagen, want voor mij zijn Ice, Death… en Changes dan weer absolute meesterwerken 😁
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en neracroft

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
New Order toegevoegd aan Primavera! Kunnen we die nog op BKS verwachten?
Staan zo te zien alleen op Primavera in Barcelona en Madrid. En niet in Porto.
Maar eens met Timothy; dit soort namen hoeven we niet meer te verwachten. Verwacht eigenlijk dat dit een van de namen is waarvoor Rosendal extra dagen heeft toegevoegd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken