Best Kept Secret 2023

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
613
635
Als ik kijk naar de datums van Placebo in 2023 dan verwacht ik die ook wel op BKS. Staan in dat weekend op Download, maar voor de rest geen andere festivals in dat weekend.
Zou een acceptabele headliner zijn, ook wel passend qua muziek. Maar niet echt spannend natuurlijk en de beste platen liggen al weer een poosje achter ze, maar goed dat geldt voor zoveel hedendaagse rock headliners.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Van mij hoeft Placebo niet te komen. Niets spannends aan wat mij betreft. Wel gewoon goed natuurlijk. Maar ze passen beter op Paaspop, Zwarte Cross of Pinkpop dan op BKS, DTRH of Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut, noid en mattman

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Vind dat niet echt een BKS naam eigenlijk. Ofwel heb ik een verkeerd beeld van wat BKS is.
Volgens mij is dat voor BKS ook niet meer helder. Op zich geen 'echte' BKS headliner, maar imo interessanter dan bijvoorbeeld een Pulp. Al zou ik zelf tekenen voor Bon Iver, Sigur Ros en Massive Attack/LCD Soundsystem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Placebo vind ik kwa repertoire best op een BKS mogelijk hoor. Het is niet zo dat acts zoals Noel Gallagher, Franz Ferdinand, Elbow, Editors of The Libertines veel scherper zijn. Hoewel ik persoonlijk het laatste album best tof vond, zijn ze wel een tikkeltje passé. Maar ik kan er opzich wel mee leven hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Placebo vind ik kwa repertoire best op een BKS mogelijk hoor. Het is niet zo dat acts zoals Noel Gallagher, Franz Ferdinand, Elbow, Editors of The Libertines veel scherper zijn. Hoewel ik persoonlijk het laatste album best tof vond, zijn ze wel een tikkeltje passé. Maar ik kan er opzich wel mee leven hoor.
Hoop dat BKS het boeken van dat soort namen een beetje achter zich gelaten heeft. Vind Kraftwerk ergens veel meer bij BKS passen dan Placebo.

(Maar misschien ken, of apprecieer, ik die band niet goed genoeg. Nooit wat mee gehad en vind ook hun oude albums (sorry voor het woord) een tikje saai en grijs. Misschien het type band van "you had to be there" maar snap maar niet wat veel mensen zo speciaal vinden aan die band.)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Placebo, Interpol en Incubus allemaal hetzelfde rijtje wat allemaal prima op BKS kan staan, toch? Incubus hier nog niet voorbij zien komen trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Placebo kan prima en zelfs als kleine headliner. Hoeft van mij niet al blijft het een prima band.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Hoop dat BKS het boeken van dat soort namen een beetje achter zich gelaten heeft. Vind Kraftwerk ergens veel meer bij BKS passen dan Placebo.

(Maar misschien ken, of apprecieer, ik die band niet goed genoeg. Nooit wat mee gehad en vind ook hun oude albums (sorry voor het woord) een tikje saai en grijs. Misschien het type band van "you had to be there" maar snap maar niet wat veel mensen zo speciaal vinden aan die band.)
O ik heb Placebo best hoog staan vanwege hun eerdere werk hoor. Hebben enorm veel pareltjes uitgebracht destijds. En zelfs een Beautiful James van het laatste album vond ik ook nog steeds erg tof klinken. Alleen ze zijn een beetje oud geworden voor de muziek die ze maken. Als een jonge Placebo op BKS zou mogen staan zou het een no brainer zijn. Graag zelfs.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Hmm, ik moet zeggen dat ik altijd waanzinnig zwak heb gehad voor Placebo. Zit een mooi donker rafelrandje aan hun muziek. Ietwat onheilspellende ondertoon, waar ik heel erg van hou. En live leveren ze volgens mij altijd.

Ik vind dat wel bij BKS passen, al ben ik het ermee eens dat ze hun imago niet meer mee hebben. Niet hip and happening.

Maar ja, het ligt er ook aan wat er verder allemaal beschikbaar is. Placebo / Bjork / Bon Iver zou ik toch zo voor tekenen. Om maar wat te noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Indiaantje89

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Placebo, Interpol en Incubus allemaal hetzelfde rijtje wat allemaal prima op BKS kan staan, toch? Incubus hier nog niet voorbij zien komen trouwens.
Wat mij betreft allemaal wat saaie en misbare namen, die best het affiche zouden kunnen vullen als er echt nog plek over is, maar waar geen spanning in zit. Categorie Editors, Elbow etc. (The Libertines past wat mij betreft niet in dat rijtje, omdat dit een comeback (in NL) was na lange tijd, zat daar juist spanning op. Net als The Strokes afgelopen jaar.)

(Placebo wel fan van geweest, Interpol nog steeds fan van, en Incubus nooit fan van geweest, maar alledrie niet meer dan redelijk voor BKS op dit moment in hun carrierie, zou ik zeggen.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
O ik heb Placebo best hoog staan vanwege hun eerdere werk hoor. Hebben enorm veel pareltjes uitgebracht destijds. En zelfs een Beautiful James van het laatste album vond ik ook nog steeds erg tof klinken. Alleen ze zijn een beetje oud geworden voor de muziek die ze maken. Als een jonge Placebo op BKS zou mogen staan zou het een no brainer zijn. Graag zelfs.
Ja dat oude werk vaak aangezwengeld maar kom er maar nooit in. Altijd een beetje drammerig en zeurderig gevonden. Beetje flauwe teksten ook.Of ik zit naar het verkeerde te luisteren (een Song To Say Goodbye of Meds krijg ik echt een beetje jeuk van). Maar niet iedereen kan alles leuk vinden.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Ja dat oude werk vaak aangezwengeld maar kom er maar nooit in. Altijd een beetje drammerig en zeurderig gevonden. Beetje flauwe teksten ook.Of ik zit naar het verkeerde te luisteren (een Song To Say Goodbye of Meds krijg ik echt een beetje jeuk van). Maar niet iedereen kan alles leuk vinden.
Dat herken ik wel. Is ook nooit mijn band geweest. Al heb ik vooral niks met de zang van Molko. Muzikaal soms dik in orde. Dat heb ik ook bij The National overigens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ja dat oude werk vaak aangezwengeld maar kom er maar nooit in. Altijd een beetje drammerig en zeurderig gevonden. Beetje flauwe teksten ook.Of ik zit naar het verkeerde te luisteren (een Song To Say Goodbye of Meds krijg ik echt een beetje jeuk van). Maar niet iedereen kan alles leuk vinden.
Nee het moet je wel liggen. Nu vind ik dat je wel 2 mindere nummers op noemt. Blind, Infra-Red, Black-Eyed, This Picture, Sleeping With Ghosts, Special Needs, You Don't Care About us etc. etc.

Maar als je niks met zijn vocaal en beetje emo stijl niet veel hebt dan zal je de rest ook niet tof vinden denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Nee het moet je wel liggen. Nu vind ik dat je wel 2 mindere nummers op noemt. Blind, Infra-Red, Black-Eyed, This Picture, Sleeping With Ghosts, Special Needs, You Don't Care About us etc. etc.

Maar als je niks met zijn vocaal en beetje emo stijl niet veel hebt dan zal je de rest ook niet tof vinden denk ik.
Ik slinger ze nog eens aan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Maar ze passen beter op Paaspop, Zwarte Cross of Pinkpop dan op BKS, DTRH of Lowlands.
Nee joh, wat. Zeker die nieuwe plaat is voor een rockband van hun formaat vrij experimenteel. Dat heeft toch niks met een Paaspop of Zwarte Cross te maken. Wat een domme opmerking zeg.

Het is van oudsher een typische band voor Pinkpop, Werchter of Lowlands. Maar met het nieuwe album past een DTRH of BKS wel prima imo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Hier ook een Placebo fan! Zou ik zeker een ticket voor kopen. Hopen dat ze met die zaal tour het nieuwe album wel weer genoeg gespeeld hebben en een lekkere festival setlist met oude hits doen. Zitten wel wat pareltjes tussen die het prachtig zouden doen op BKS hoor.

Geef Blur ook nog niet op hoor trouwens. Kan best zijn dat ze geen urgentie voelen om de verkoop al dit jaar te starten, en liever in januari met de volle mep van start gaan, met Blur, Placebo, en een nog in januari aan te kondigen naam (Lana del Rey?). Zet Puscifer erbij en ik ben 100% gelukkig.

/dream mode off
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken