Best Kept Secret 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Nee joh, wat. Zeker die nieuwe plaat is voor een rockband van hun formaat vrij experimenteel. Dat heeft toch niks met een Paaspop of Zwarte Cross te maken. Wat een domme opmerking zeg.

Het is van oudsher een typische band voor Pinkpop, Werchter of Lowlands. Maar met het nieuwe album past een DTRH of BKS wel prima imo.
Hier ook een Placebo fan! Zou ik zeker een ticket voor kopen. Hopen dat ze met die zaal tour het nieuwe album wel weer genoeg gespeeld hebben en een lekkere festival setlist met oude hits doen. Zitten wel wat pareltjes tussen die het prachtig zouden doen op BKS hoor.

Hier gaat iets mis haha. Compromisje gooien op een beetje van beide dan maar?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Wat maakt een band "een BKS-band" dan? Ik ben er dit jaar voor het eerst geweest maar ik heb daar nog geen vastomlijnd idee over. Of vooral, ik heb een beetje het idee dat bijna alles wel kan, zolang het niet té plat/commercieel is, maar er zijn duidelijk mensen die daar specifiekere ideeën over hebben.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Ik zou Placebo liever niet zien verschijnen op BKS eerlijk gezegd, maar dat gaat gewoon over smaken die verschillen. Dat filmpje is ook al bijna 20 jaar oud, is dat nog representatief voor hun meer recente shows?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Volgens mij kan alleen de organisatie bepalen wat een BKS band is en de mensen die vanaf 2013 ieder jaar naar BKS zijn gegaan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Ben er vaak geweest, en Placebo kan prima. Als je dat aanvult met een goede undercard en twee wat scherpere headliners is het dik prima.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.368
Ik ben er ook vaak geweest en Placebo mag van mij, maar ik vind het geen natuurlijke match met BKS.

Er hangt toch altijd een "goedgekeurd indie label" of "Pitchfork-approved" ticketje aan hun boekingen heb ik het gevoel.
Iets wat acts als Run The Jewels, Christine & the Queens en Libertines bijvoorbeeld allemaal hebben in mijn gedachtengang.

Placebo heeft dit naar mijn gevoel bijvoorbeeld niet. Ik zie puur hypothetisch nog eerder een Rosalia of QOTSA of iets dergelijks gebeuren dan Placebo. Maar het is allemaal gevoelsmatig dus ik kan er ook helemaal naast zitten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Volgens mij kan alleen de organisatie bepalen wat een BKS band is en de mensen die vanaf 2013 ieder jaar naar BKS zijn gegaan.
Uiteindelijk bepaalt de organisatie dat helemaal zelf natuurlijk inderdaad, het enige wat bezoekers bepalen is of ze weer een kaartje kopen of niet.

De reden dat ik vraag naar een definitie van wat een BKS band een BKS band maakt, is dat ik hier nogal eens het gevoel heb dat er aan de hand van persoonlijke smaak dat onderscheid gemaakt wordt. Ik vind het leuk = BKS band, ik vind het niet leuk = geen BKS band. Beetje gechargeerd natuurlijk maar het voelt voor mij redelijk willekeurig aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik ben er ook vaak geweest en Placebo mag van mij, maar ik vind het geen natuurlijke match met BKS.

Er hangt toch altijd een "goedgekeurd indie label" of "Pitchfork-approved" ticketje aan hun boekingen heb ik het gevoel.
Iets wat acts als Run The Jewels, Christine & the Queens en Libertines bijvoorbeeld allemaal hebben in mijn gedachtengang.

Placebo heeft dit naar mijn gevoel bijvoorbeeld niet. Ik zie puur hypothetisch nog eerder een Rosalia of QOTSA of iets dergelijks gebeuren dan Placebo. Maar het is allemaal gevoelsmatig dus ik kan er ook helemaal naast zitten.
Dit wel ja. Alles wat op BKS staat zou ook door een Primavera geboekt kunnen worden. Het BKS van vandaag tenminste, want zie ze niet meer zo’n Franz Ferdinand, George Ezra, Kaleo of Editors binnenhalen anno 2022.

(Niet alles wat Primavera boekt zou op BKS kunnen staan denk ik, een Kendrick, Depeche Mode, Pet Shop Boys, Ghost of Skrillex gaat niet snel gebeuren op BKS).
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Uiteindelijk bepaalt de organisatie dat helemaal zelf natuurlijk inderdaad, het enige wat bezoekers bepalen is of ze weer een kaartje kopen of niet.

De reden dat ik vraag naar een definitie van wat een BKS band een BKS band maakt, is dat ik hier nogal eens het gevoel heb dat er aan de hand van persoonlijke smaak dat onderscheid gemaakt wordt. Ik vind het leuk = BKS band, ik vind het niet leuk = geen BKS band. Beetje gechargeerd natuurlijk maar het voelt voor mij redelijk willekeurig aan.
Dat herken ik helemaal. Er is ook niet ieder jaar een duidelijke lijn qua bands en stijlen die ze boeken op BKS.
Indie vind ik ook zo'n onduidelijk begrip.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Volgens mij kan alleen de organisatie bepalen wat een BKS band is en de mensen die vanaf 2013 ieder jaar naar BKS zijn gegaan.
Helemaal eens, en laat ik er nou vanaf 2013 elke editie het hele weekend zijn geweest ;)

Wat wel en niet op BKS kan is natuurlijk vaag en subjectief. Wat mij betreft moeten headliners een bepaalde 'indie-credibility' hebben. Placebo heeft dat mijn inziens niet. Placebo past prima in het rijtje Muse, Nothing But Thieves, Foo Fighters, Kings Of Leon, die allen best prima bands zijn, maar niet op BKS passen. En Placebo past wat minder in het rijtje Radiohead, Arcade Fire, Bon Iver, Christine & The Queens, Nick Cave, wat typische BKS namen zijn. Natuurlijk zijn er af en toe wat uitzonderingen, Editors bv, en Placebo kan natuurlijk zo'n uitzondering zijn, maar ik zou dat een slechte uitzondering vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Maarja als ze een keuze hebben tussen Christine and The Queens of Placebo moeten ze gewoon voor die laatste gaan hoor. Want kwaliteit gaat boven hype lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
RTJ past toch perfect in het rijtje als je afgaat op indie credibility? Even gekeken op metacritic, en de gemiddelde score van al hun albumreviews samen is 8,5 op 10.

In 2017 verwachtte ik er weinig van, maar ik vond het toen echt een hele goeie show. Wij zaten op die heuvel (die er nu niet meer is) rechts vooraan bij de ONE en het publiek vooraan het strand leek toch uit zijn dak te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave en mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
RTJ past toch perfect in het rijtje als je afgaat op indie credibility? Even gekeken op metacritic, en de gemiddelde score van al hun albumreviews samen is 8,5 op 10.

In 2017 verwachtte ik er weinig van, maar ik vond het toen echt een hele goeie show. Wij zaten op die heuvel (die er nu niet meer is) rechts vooraan bij de ONE en het publiek vooraan het strand leek toch uit zijn dak te gaan.
Maar waarom zou je je mening af laten hangen van Metacretic of andere meningen/reviews? Dat heb ik nooit begrepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Ik laat mijn eigen mening daar ook niet van afhangen. Ik hanteer gewoon de parameter 'indie credibility' die eerder genoemd werd en stel vast dat RTJ vanuit dat oogpunt zeker in het lijntje met headliners past. Als je geen enkele parameter hanteert en alles laat afhangen van smaak, dan kan je toch evengoed een Frans Bauer of Snollebollekes boeken?
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Maarja als ze een keuze hebben tussen Christine and The Queens of Placebo moeten ze gewoon voor die laatste gaan hoor. Want kwaliteit gaat boven hype lijkt me.
En hoe meet jij kwaliteit dan?

Ik zou ze dit jaar allebei niet boeken. Maar in 2019 was CatQ een gedurfde maar goede boeking vanwege de twee albums die ze uit had en de show die ze had toen. Vergelijkbaar met Run The Jewels. Een act met enkele goede albums op zak en potentie heeft om door te stoten. Bij RTJ pakte het goed uit, bij CatQ niet, maar dat heb je wel eens als je weg wilt blijven bij uitgekauwde namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken