Beiden zijn gewoon niet zo groots dit jaar. Wat niet wil zeggen dat er genoeg leuks staat. Maar als ik ze beiden naast elkaar zet, komt het wel bij elkaar in de buurt:Denk dat BKS > DTRH (hier op het forum) geen onpopulaire mening is toch, gezien hoe mager het programma van DTRH dit jaar is.
BKS must see: Aphex Twin, Caroline Polachek, Nation Of Language, Silvana Estrada, Sudan Archives, Young Fathers.
BKS leuk: Black Country, New Road, Charlotte Adigery & Bolis Pupul, C&TQ, The Comet is Coming, The Cool Greenhouse, Interpol, Julia Jacklin, Kurt Vile, Lankum, Mich, Personal Trainer, Sylvie Kreusch, Tinariwen, UMO.
Waarvan ik van de must sees enkel Caroline Polachek, Sudan Archives en Silvana Estrada nooit heb gezien. Ook van de catetegorie leuk heb ik meer dan de helft al eens gezien.
DTRH must see: Fred Again, Stromae, Joey Bada$$, Slowthai, Shygirl, TSHA, Working Men's Club
DTRH leuk: Ben Howard, The Blaze, Froukje, Agara Agar, Heartworms, Horace Andy, Murder Capital, Overmono, Ramkot, Sleaford Mods, Spoon, Tramhaus, Warhaus, Weval,
Waarvan ik van de must sees enkel Slowthai al een keer heb gezien. Van de categorie leuk heb ik het merendeel al gezien.
Al met al ontloopt het elkaar niet zo veel. Niet in de grootte van headliners (al ben ik jaloers op Aphex Twin), niet echt in de undercard (naar mijnpersoonlijke mening uiteraard).
Het is gewoon op alle festivals niet spectaculair dit jaar. Leuk, maar ook niet meer dan dat. Zeker als je jaarlijks twee festivals bezoekt, heb je al heel veel eerder kunnen zien.