Best Kept Secret 2023

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Ik schaar mezelf bij de ouwe lullen en ik vind het heel leuk om ieder jaar nieuwe muziek en bands te ontdekken.
Dat vind ik ook nog steeds wil leuk. Maar in praktijk merk ik, ook omdat ik graag naar al mijn oude favorieten luister, dat ik daar veel minder tijd voor maak/heb.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Caroline Polachek is inderdaad een van die weinige namen met een echte hype.

Maar als je ieder jaar twee driedaagse festivals bezoekt, word je dit jaar niet echt verrast nee.
Caroline Polachek is zo'n voorbeeld van een act die volledig aan me voorbij is gegaan. Nu heb ik ten eerste pas laat door dat het een hype is en ten tweede lees ik dan als eerste een artikel van Timo Pissart en dan haak ik al af op op zijn geleuter. Sowieso is 3voor12 een goede graadmeter. Als ze daar lyrisch zijn haak ik meteen af. Varoline heb ik overigens ondertussen wel even gescand. En dat was gewoon niet helemaal mijn smaak.
 
  • Winning
Waarderingen: Dillinger2.0

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Vaak kwamen dat soort namen ook op een goed moment. Het was vaak de eerste keer dat ze kwamen net na een steengoed nieuw album of doorbraak. Dat voel ik dit jaar een pak minder bij DTRH
Precies. Stromae exact een jaar geleden aankondigen zou een heel ander verhaal geweest zijn. Nieuw album uit, hoe zullen die shows er gaan uitzien nu,... Nu hoor je er niemand hier echt over, terwijl het veruit de grootste en duurste naam op hun lineup is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Caroline Polachek is zo'n voorbeeld van een act die volledig aan me voorbij is gegaan. Nu heb ik ten eerste pas laat door dat het een hype is en ten tweede lees ik dan als eerste een artikel van Timo Pissart en dan haak ik al af op op zijn geleuter. Sowieso is 3voor12 een goede graadmeter. Als ze daar lyrisch zijn haak ik meteen af. Varoline heb ik overigens ondertussen wel even gescand. En dat was gewoon niet helemaal mijn smaak.
Snap wel wat je bedoelt. Ben ook volledig afgehaakt bij 3voor12 moet ik zeggen. Dat hypen van acts komt mij ook de keel uit. Het pedante, arrogante “kijk eens wat wij goed vinden”, dat is aan mij niet besteed.

Maar Caroline Palochek vind ik wel heel lekkere muziek. Dus daar hoopte ik op.
 
12 nov 2016
704
453
Snap wel wat je bedoelt. Ben ook volledig afgehaakt bij 3voor12 moet ik zeggen. Dat hypen van acts komt mij ook de keel uit. Het pedante, arrogante “kijk eens wat wij goed vinden”, dat is aan mij niet besteed.

Maar Caroline Palochek vind ik wel heel lekkere muziek. Dus daar hoopte ik op.
En dat terwijl 3voor12 ook een hoop troep promoot, zolang het maar uit Nederland afkomstig is.

Polachek is zeker de moeite waard, voor wie haar nog niet heeft beluisterd.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
613
635
Caroline Polachek is zo'n voorbeeld van een act die volledig aan me voorbij is gegaan. Nu heb ik ten eerste pas laat door dat het een hype is en ten tweede lees ik dan als eerste een artikel van Timo Pissart en dan haak ik al af op op zijn geleuter. Sowieso is 3voor12 een goede graadmeter. Als ze daar lyrisch zijn haak ik meteen af. Varoline heb ik overigens ondertussen wel even gescand. En dat was gewoon niet helemaal mijn smaak.
Timo Pissart haalt Atze de Vrieze nog links in als het gaat om kleffe tenenkrommende stukjes. Heb zelf ook niet veel met pure popmuziek maar Polachek trek ik wel vanwege minder plat en toch wel geweldige stem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en selurxela

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Caroline had haar sporen met Chairlift al verdiend en is solo ook één van de betere popacts op dit moment. Haar nummer met Grimes en Dido is wat mij betreft nu al één van de mooiste nummers van het jaar!

Jammer trouwens dat Confidence Man op Down The Rabbit Hole staat. Verder wil ik niet haten, maar ik ben toch wel heel blij dat ik voor Best Kept Secret ben gegaan... Die trekken wat mij betreft echt aan het langste eind qua namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik zie bij DTRH ook niet echt de namen staan die BKS mist hoor. Sure Ben Howard had ik liever gezien dan O&TW. Maar de rest zijn veelal middle of the road namen toch weer.
 

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
205
278
DTRH valt tegen. Ben blij met m'n BKS kaartje. Vind ik tot nu toe toch echt de sterkste lineup voor 3 volle dagen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Dat de BKS-combitickets zullen verkopen geloof ik wel. Maar die dagkaarten, 129 euro zeg. Dat is te veel voor deze programmatie.

Vorig jaar kon je nog een rijtje Froukje - dEUS - Big Thief - Fountaines DC - Metronomy of Porridge Radio - The Strokes afleggen en aansluitend als afsluiter niets minder dan Beach House. Het moet niet altijd om de grootste/bekendste namen draaien, zeker niet op een festival als BKS, maar voor 129 euro mag het toch iets meer zijn.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Dat de BKS-combitickets zullen verkopen geloof ik wel. Maar die dagkaarten, 129 euro zeg. Dat is te veel voor deze programmatie.

Vorig jaar kon je nog een rijtje Froukje - dEUS - Big Thief - Fountaines DC - Metronomy of Porridge Radio - The Strokes afleggen en aansluitend als afsluiter niets minder dan Beach House. Het moet niet altijd om de grootste/bekendste namen draaien, zeker niet op een festival als BKS, maar voor 129 euro mag het toch iets meer zijn.
Dat rijtje namen vorig jaar was wel bijzonder, ja. Maar ik denk ook dat deze vergelijking niet echt op gaat. Op het moment van programmering was de beschikbaarheid van namen groot, met bands die nog meekwamen van het 2020-programma, bands die al in beeld waren voor 2021 en bands die na corona allemaal weer wilden gaan touren. Daarnaast werd pas na de start van de kaartverkoop duidelijk dat er problemen waren met het vinden van vrijwilligers, brak er een oorlog uit in Oekraïne, ontstonden er materiaaltekorten, was er sprake van een forse inflatie etc.. We merkten dat vorig jaar pas toen de bierprijzen bekend werden, maar het was al lang duidelijk dat dit jaar alle festivals met een forse prijsstijging te maken zouden krijgen.

Overigens was er ondanks alle mooie namen op dit forum was op dat moment ook stevige kritiek op het programma, omdat er te weinig muzieknamen waren, met name 'gitaarbandjes' onderaan het programma. Dat probleem is met dit programma echt wel opgelost.

Tegelijkertijd is de zondag dit jaar best stacked, is er in ieder geval 1 behoorlijk unieke headliner en staan er de nodige acts waar voldoende fuss omheen zit. Ik denk dat gezien de omstandigheden (veel namen die wegvallen door onzekerheden; zo'n Blur had best een boost gegeven aan de kaartverkoop) BKS het best goed doet met het programma dit jaar. Al vind ik zeker ook niet alle keuzes gelukkig. Dat rijtje met Goldband, 3x de Staat en Sophie Straat vind ik BKS-onwaardig en ik vind OatW een verschrikkelijke keuze als headliner. Ik vind het vreemd dat Maurits zelf namen als Elephant, Spinvis en Alamo Racetrack in de schijnwerpers zet, terwijl die er niet staan, maar wel prima in het programma hadden gepast.

Of mensen bereid zijn 129 euro te betalen?
Voor die zondag lijkt me dat zeker wel; is een echt BKS-programma met bijzondere boekingen als Aphex Twin en Mars Volta, twee best grote subs (Röyksopp en oud-headliner CATQ) naast een mooi vol ontdekprogramma.
Op vrijdag is er die dubbele headliner (the 1975 en Chemical Brothers) en een best bijpassend programma met Caroline Polachek en Charlotte Adigery.
De zaterdag lijkt mij het lastigste, want wie gaan er een dagkaart kopen voor Oscar, met dat rijtje Nederlandse namen, een paar Indie-darlings (Alex G, Young Fathers bijvoorbeeld) en vaste BKS-waarde Interpol? Als weekendganger kun je er best een mooie dag van maken, maar voor dagkaarten lijkt mij dit een lastige dag.
 
Laatst bewerkt:

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Toch verbaast het me wel enigszins dat de dagkaarten kennelijk slecht lopen. Had verwacht dat een deel van het feestsegment van de festivalbezoekers wel zin zou hebben in een dagje met Goldband en OATW in die omgeving, zelfs voor €129. Maar goed het blijft een stevig bedrag, hoewel ik dat voor de zondag wel waard vind. Kurt Vile op het strand, Arlo Parks eindelijk live zien, even de hype van Aphex Twin toch maar wel meepikken, eens kijken wat Röyksopp tegenwoordig live doet. Benieuwd naar Alvvays, Nation of Language, Jockstrap, Surf Curse, the Comet is Coming. Stukje Mich meepakken. Etc. Maar ik heb financieel vrij makkelijk praten, dus dat scheelt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Toch verbaast het me wel enigszins dat de dagkaarten kennelijk slecht lopen. Had verwacht dat een deel van het feestsegment van de festivalbezoekers wel zin zou hebben in een dagje met Goldband en OATW in die omgeving, zelfs voor €129. Maar goed het blijft een stevig bedrag, hoewel ik dat voor de zondag wel waard vind. Kurt Vile op het strand, Arlo Parks eindelijk live zien, even de hype van Aphex Twin toch maar wel meepikken, eens kijken wat Röyksopp tegenwoordig live doet. Benieuwd naar Alvvays, Nation of Language, Jockstrap, Surf Curse, the Comet is Coming. Stukje Mich meepakken. Etc. Maar ik heb financieel vrij makkelijk praten, dus dat scheelt.
en je was eerst nog zo stellig 🫠
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken