Best Kept Secret 2023

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik kijk altijd met schrik naar een DTRH announcement omdat er meestal wel wat moois weggesnoept word voor BKS. Maar dit jaar is het eerste jaar dat ik van geen enkele band echt baal dat ze er staan.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Ik kijk altijd met schrik naar een DTRH announcement omdat er meestal wel wat moois weggesnoept word voor BKS. Maar dit jaar is het eerste jaar dat ik van geen enkele band echt baal dat ze er staan.
Vind van deze DTRH-lichting vooral Spoon wel jammer hoor, maar zo heeft DTRH ieder jaar wel een paar namen die ik graag had gezien (vorig jaar no Wilco en the Smile).
Maar kijkend naar alle line ups dit jaar ben ik blij met mijn BKS-kaartje.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Vind van deze DTRH-lichting vooral Spoon wel jammer hoor, maar zo heeft DTRH ieder jaar wel een paar namen die ik graag had gezien (vorig jaar no Wilco en the Smile).
Maar kijkend naar alle line ups dit jaar ben ik blij met mijn BKS-kaartje.
Spoon heeft ook maar 1 nieuw album sinds hun vorige BKS passage denk ik? + ikzelf ga ze al ergens zien deze zomer.

Spoon, IDLES, Fred Again en Phoenix waren "wel tof" geweest op BKS.
Maar andere jaren herinner ik me inderdaad namen als The Smile, Squid, MGMT, Wilco, Rolling Blackouts Coastal Fever, Vampire Weekend, Anderson Paak, HAIM, Parquet Courts,... waar ik enorm van baalde dat ze er niet bij waren.

Vaak kwamen dat soort namen ook op een goed moment. Het was vaak de eerste keer dat ze kwamen net na een steengoed nieuw album of doorbraak. Dat voel ik dit jaar een pak minder bij DTRH
 
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Ik vind eigenlijk vrijwel alle line ups een beetje mwèh dit jaar. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik defintiief een owue lul ben geworden en nauwelijks nog nieuwe muziek ontdek.
Alle lineups zijn dit jaar ook wel wat minder dan andere jaren voor mijn gevoel. Op vrijwel elk festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Komt misschien ook wel omdat we na vorig jaar en twee jaar corona meer hadden verwacht. Maar voor mijn gevoel veel namen op herhaling en minder spannende namen in de undercards. De voor mij echt boeiende namen touren niet of doen zaalshows.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Eens. Niet per se slecht, maar wel gewoon minder.
Iemand zei het ook goed in een ander topic. Vaak had je een paar mega albums waarop enorm wordt geanticipeerd, en je meer het wow gehalte krijgt bij de aankondiging. Zoals bvb The Smile vorig jaar.
Nu heb je dat met Caroline Polaceck ook maar met wat vertraging. Maar in het algemeen heb je daarvan net ietsje te weinig namen. En veel dingen die je al kon zien vorige zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Alle lineups zijn dit jaar ook wel wat minder dan andere jaren voor mijn gevoel. Op vrijwel elk festival.
Behalve Graspop! Wat gelijk ook mijn enige festival ticket tot nu toe is, erg tevreden mee.

Ik vind de Lowlands line up ook echt niet verkeerd tot nu toe trouwens, maar het gedoe over Ticketmaster overheerst.

En Rock Werchter heeft dan wel die herhaal boeking van RHCP en een matig headliner duo op donderdag, maar in de breedte toch ook een line up die echt wel weer het niveau van Werchter begint te halen wat we gewend zijn.

Primavera heeft ook weer een top affiche staan.

Ze zijn er wel, de goede line ups, maar het valt ook op veel fronten tegen inderdaad.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Komt misschien ook wel omdat we na vorig jaar en twee jaar corona meer hadden verwacht. Maar voor mijn gevoel veel namen op herhaling en minder spannende namen in de undercards. De voor mij echt boeiende namen touren niet of doen zaalshows.
Komt ook trager op gang allemaal dan verwacht, dat klopt. Heeft zoveel redenen hoor, dat het gewoon duurder wordt om te touren, platenfirma's zelf die ook besparen, zowel in opname als ondersteunen tour, belangrijke figuren die uit het wereldje gestapt zijn (roadie's, tourmanagers...).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Iemand zei het ook goed in een ander topic. Vaak had je een paar mega albums waarop enorm wordt geanticipeerd, en je meer het wow gehalte krijgt bij de aankondiging. Zoals bvb The Smile vorig jaar.
Nu heb je dat met Caroline Polaceck ook maar met wat vertraging. Maar in het algemeen heb je daarvan net ietsje te weinig namen. En veel dingen die je al kon zien vorige zomer.
Caroline Polachek is inderdaad een van die weinige namen met een echte hype.

Maar als je ieder jaar twee driedaagse festivals bezoekt, word je dit jaar niet echt verrast nee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Behalve Graspop! Wat gelijk ook mijn enige festival ticket tot nu toe is, erg tevreden mee.

Ik vind de Lowlands line up ook echt niet verkeerd tot nu toe trouwens, maar het gedoe over Ticketmaster overheerst.

En Rock Werchter heeft dan wel die herhaal boeking van RHCP en een matig headliner duo op donderdag, maar in de breedte toch ook een line up die echt wel weer het niveau van Werchter begint te halen wat we gewend zijn.

Primavera heeft ook weer een top affiche staan.

Ze zijn er wel, de goede line ups, maar het valt ook op veel fronten tegen inderdaad.
Oh, helemaal eens hoor! Maar de wow factor ontbreekt overal gewoon wat voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Ik vind eigenlijk vrijwel alle line ups een beetje mwèh dit jaar. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik defintiief een owue lul ben geworden en nauwelijks nog nieuwe muziek ontdek. Blur in Ziggo vind ik vooral jammer omdat ik dan op vakantie ben.
Ik schaar mezelf bij de ouwe lullen en ik vind het heel leuk om ieder jaar nieuwe muziek en bands te ontdekken.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
158
219
Unpopular opinion: Blur is overschat. Paar leuke singles (nee, niet per se Song 2), maar daar houdt het ook wel bij op. Laatst nog 13 beluisterd, maar daar staan nogal wat niemendalletjes op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaasrasper en team-0

Gebruikers die dit onderwerp bekijken