De marketing van BKS heeft in ieder geval een nogal rare strategie gevolgd dit jaar, door weken achterteen met nogal knullige filmpjes te wijzen op een pre-register. En nu het moment van aankondigen aanstaande zou moeten zijn is het opeens stil. Met een simpel berichtje gisteren of donderdag hadden ze dat aardig terug kunnen krijgen. Het teasen van namen, zoals Northside en Forbidden Fruit dan doen, helpt dan ook. Het is vreemd dat ze juist nu zo stil en zijn, en dat er ook geen enkele reactie komt op vragen op sociale media.Het frappante is ook gewoon dat er NUL momentum is om überhaupt namen te lossen. Meestal anticiperen organisaties daar wel op door op voorhand (zie PKP) al wat te teasen. Bij BKS krijg je het ene nietszeggende berichtje na het andere. We zitten allemaal te wachten op namen, maar ergens ook weer.. niet? Does that make sense? Indien BKS zelfs zou beginnen teasen, zou het me niet meteen benieuwd, excited maken voor een line-up drop dan wel naar de idee om naar de Beekse Bergen af te zakken.
Ik ben wel heel benieuwd naar de namen, maar heb ook wel een beetje de vrees dat het zeker aan de bovenkant van het affiche tegen gaat vallen. Tot dusverre vallen de festivalaffiches me dit jaar niet mee, en het is ook wel duidelijk dat het geen gemakkelijk jaar is voor de festivals. Dan kunnen we voor BKS wel hopen dat Björk en Frank Ocean komen, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.