Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Het frappante is ook gewoon dat er NUL momentum is om überhaupt namen te lossen. Meestal anticiperen organisaties daar wel op door op voorhand (zie PKP) al wat te teasen. Bij BKS krijg je het ene nietszeggende berichtje na het andere. We zitten allemaal te wachten op namen, maar ergens ook weer.. niet? Does that make sense? Indien BKS zelfs zou beginnen teasen, zou het me niet meteen benieuwd, excited maken voor een line-up drop dan wel naar de idee om naar de Beekse Bergen af te zakken.
De marketing van BKS heeft in ieder geval een nogal rare strategie gevolgd dit jaar, door weken achterteen met nogal knullige filmpjes te wijzen op een pre-register. En nu het moment van aankondigen aanstaande zou moeten zijn is het opeens stil. Met een simpel berichtje gisteren of donderdag hadden ze dat aardig terug kunnen krijgen. Het teasen van namen, zoals Northside en Forbidden Fruit dan doen, helpt dan ook. Het is vreemd dat ze juist nu zo stil en zijn, en dat er ook geen enkele reactie komt op vragen op sociale media.

Ik ben wel heel benieuwd naar de namen, maar heb ook wel een beetje de vrees dat het zeker aan de bovenkant van het affiche tegen gaat vallen. Tot dusverre vallen de festivalaffiches me dit jaar niet mee, en het is ook wel duidelijk dat het geen gemakkelijk jaar is voor de festivals. Dan kunnen we voor BKS wel hopen dat Björk en Frank Ocean komen, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Timmetje

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Of het valt tegen volgende week of alles valt op zijn plek met een verrassing. Dat zou voor mij de enige verklaring zijn voor de gebrekkige communicatie.

Ik wil overigens ook nog Velvet Negroni toevoegen aan mijn wensenlijstje. Ben enormaan het genieten van dat nieuwe album.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Het frappante is ook gewoon dat er NUL momentum is om überhaupt namen te lossen. Meestal anticiperen organisaties daar wel op door op voorhand (zie PKP) al wat te teasen. Bij BKS krijg je het ene nietszeggende berichtje na het andere. We zitten allemaal te wachten op namen, maar ergens ook weer.. niet? Does that make sense? Indien BKS zelfs zou beginnen teasen, zou het me niet meteen benieuwd, excited maken voor een line-up drop dan wel naar de idee om naar de Beekse Bergen af te zakken.
Mij wel hoor. Erg veel zin in zelfs. En nog steeds alle vertrouwen in een mooie line- up.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Qua communicatie hebben ze het gewoon niet goed gedaan tot nu toe dit jaar. Gelukkig zegt dat niets over de kwaliteit van het programma. Daar heb ik alle vertrouwen in. Het wordt gewoon weer een mooie editie met of zonder grote headliners. Als het totale programma maar interessant is en dat is het tot nu toe elk jaar wel geweest. Dat geeft vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Ik ben wel erg benieuwd naar de verkoop. Ze hebben een voorverkoop maar ik zie even niet wanneer die dan plaats moet vinden. Komend weekend ook Lowlands, dus dan voorverkoop en de week erna normale sale? Of voorverkoop nog in dezelfde week (dag ervoor ofzo)?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik ben wel erg benieuwd naar de verkoop. Ze hebben een voorverkoop maar ik zie even niet wanneer die dan plaats moet vinden. Komend weekend ook Lowlands, dus dan voorverkoop en de week erna normale sale? Of voorverkoop nog in dezelfde week (dag ervoor ofzo)?
Presale zal waarschijnlijk maar even voor de reguliere verkoop zijn. Zie ook nog wel gebeuren dat die er helemaal niet komt. Zou passen in de marketing strategie van dit jaar.
 

Dingetjedangetje

Playlistbediener
21 jun 2021
6
3
Ik vind het wel leuk eigenlijk dat het zo lang zo spannend blijft. Uiteindelijk is het programma het programma, ongeacht van wanneer het nou precies wordt aangekondigd. Ze zijn ons niks verschuldigd!
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik vind het wel leuk eigenlijk dat het zo lang zo spannend blijft. Uiteindelijk is het programma het programma, ongeacht van wanneer het nou precies wordt aangekondigd. Ze zijn ons niks verschuldigd!
Heel doorzichtig dit. Jij bent werkzaam bij Friendly Fire. 😉

Spannend is het zeker maar of het verstandig is vraag ik me af. Potentiële bezoekers willen op een bepaald moment weten waar ze aan toe zijn.
Daarnaast heb je zo minder tijd om in te luisteren en minder lang voorpret dat je een bepaalde naam gaat zien.
Minder relevant misschien maar voor het forum wel belangrijk is dat we onderhand willen beginnen aan de discussie over het programma.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Klopt het dat de redactie van Festileaks zelf ook geen voorspelling aandurft?
Alle grote festivals hebben al zo'n item gehad met "mogelijke kanshebbers" (zelfs Lowlands al en paar weken geleden), maar BKS nog niet.
Terwijl wij hier al meer dan 150 pagina's hard voor ze aan het werk zijn!!
Daar moeten @Joszwa en zijn vrienden toch iets moois van kunnen maken!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Klopt het dat de redactie van Festileaks zelf ook geen voorspelling aandurft?
Alle grote festivals hebben al zo'n item gehad met "mogelijke kanshebbers" (zelfs Lowlands al en paar weken geleden), maar BKS nog niet.
Terwijl wij hier al meer dan 150 pagina's hard voor ze aan het werk zijn!!
Daar moeten @Joszwa en zijn vrienden toch iets moois van kunnen maken!
Je zou bijna denken dat iedereen behalve wij weten dat het dit jaar helemaal niet is.
 

Dingetjedangetje

Playlistbediener
21 jun 2021
6
3
Heel doorzichtig dit. Jij bent werkzaam bij Friendly Fire. 😉

Spannend is het zeker maar of het verstandig is vraag ik me af. Potentiële bezoekers willen op een bepaald moment weten waar ze aan toe zijn.
Daarnaast heb je zo minder tijd om in te luisteren en minder lang voorpret dat je een bepaalde naam gaat zien.
Minder relevant misschien maar voor het forum wel belangrijk is dat we onderhand willen beginnen aan de discussie over het programma.

Mocht ik willen! Nee, ik denk dat BKS juist een onbedoelde luxe positie heeft nu hun grootste concurrent toch al uitverkocht is. Het is allermeest eigenaardig wat er gebeurt. Mijn geld staat op dat er last-minute een headliner is gecanceld of dat ze moeten wachten op de tour-aankondiging van een. Voorpret komt er snel genoeg aan, BKS had ook echt wel eerder willen aankondigen, maar kon dit blijkbaar nog niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Mocht ik willen! Nee, ik denk dat BKS juist een onbedoelde luxe positie heeft nu hun grootste concurrent toch al uitverkocht is. Het is allermeest eigenaardig wat er gebeurt. Mijn geld staat op dat er last-minute een headliner is gecanceld of dat ze moeten wachten op de tour-aankondiging van een. Voorpret komt er snel genoeg aan, BKS had ook echt wel eerder willen aankondigen, maar kon dit blijkbaar nog niet doen.
Hopelijk is jouw positieve kijk uiteindelijk de waarheid.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
135
115
Ik begin spoken te zien. Orbital hint naar 01/02 op hun socials.
Misschien geen headliner maar als afsluiter in de Two op zaterdag zie ik ze wel de tent slopen!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik begin spoken te zien. Orbital hint naar 01/02 op hun socials.
Misschien geen headliner maar als afsluiter in de Two op zaterdag zie ik ze wel de tent slopen!
Pukkelpop en wss ook Lowlands (?) komen op 1 februari met namen, dus lijkt me logischer dat die augustus doen
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.669
Ik begin spoken te zien. Orbital hint naar 01/02 op hun socials.
Misschien geen headliner maar als afsluiter in de Two op zaterdag zie ik ze wel de tent slopen!
Die doen bijna alleen maar UK shows tegenwoordig. Zou voor mij overigens wel een droom zijn om ze in NL te zien. Vooral op BKS.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
The Raveonettes hinten op Instagram naar Europese shows. Zou leuk zijn om die nog eens live te zien op BKS.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Mocht ik willen! Nee, ik denk dat BKS juist een onbedoelde luxe positie heeft nu hun grootste concurrent toch al uitverkocht is. Het is allermeest eigenaardig wat er gebeurt. Mijn geld staat op dat er last-minute een headliner is gecanceld of dat ze moeten wachten op de tour-aankondiging van een. Voorpret komt er snel genoeg aan, BKS had ook echt wel eerder willen aankondigen, maar kon dit blijkbaar nog niet doen.
Ik denk dat de theorie dat Arcade Fire geboekt was en dat die nu "gecanceld" zijn wel een redelijk goede theorie is. Maar dat is misschien wel een geluk bij een ongeluk, want dat nieuwe album is echt ruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Gebruikers die dit onderwerp bekijken