Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.221
2.159
Nee ik wil gewoon grote namen gezien en geen botsauto’s. Ik wil geen sfeer en contact met Maurit.
Ik vind voor BKS de vraag wel reëel of het festival door kan blijven gaan in het investeren in grote namen als the Strokes of Nick Cave, of dat het zich meer op de middelgrote namen zou moeten richten. En dan bijvoorbeeld een Beach House of Fontaines DC als headliner neerzetten.

Ik vind het uniek dat ze op die locatie namen als Radiohead, Arcade Fire of Arctic Monkeys neer kunnen zetten, maar vraag me af of dat met max 25.000 bezoekers op termijn houdbaar blijft. Die artikelen in Volkskrant en NRC laten wel zien dat de tegenvallers dit jaar groot zijn, ook los van de nasleep van corona.

Maar dit weekend ga ik wel gewoon genieten van Nick Cave en the Strokes!
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en Lion

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
De toekomst van BKS ga ik na dit weekend eens over nadenken. Eerst genieten van komend weekend. Iedereen heel veel plezier en hopelijk wordt het weer een geweldig festival!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Processierups en Sandow

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
518
468
Ik vind voor BKS de vraag wel reëel of het festival door kan blijven gaan in het investeren in grote namen als the Strokes of Nick Cave, of dat het zich meer op de middelgrote namen zou moeten richten. En dan bijvoorbeeld een Beach House of Fontaines DC als headliner neerzetten.

Ik vind het uniek dat ze op die locatie namen als Radiohead, Arcade Fire of Arctic Monkeys neer kunnen zetten, maar vraag me af of dat met max 25.000 bezoekers op termijn houdbaar blijft. Die artikelen in Volkskrant en NRC laten wel zien dat de tegenvallers dit jaar groot zijn, ook los van de nasleep van corona.

Maar dit weekend ga ik wel gewoon genieten van Nick Cave en the Strokes!
Deels eens. Maar hoe levensvatbaar zou zo'n festival zijn zonder de grote namen? BKS is geen Primavera waar 15.000 man naar een Dinosaur jr of Pavement komen kijken.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.009
3.696
Ik vind The Secret n beetje een rare tent? Weinig inkijk vanaf de zijkant lijkt het. Daarnaast, WTF met de Cashbah? Daar spelen toch best aardige bands in, maar daar past max 100 man in ofzo?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik maak me ook zorgen over de capaciteit van The Secret en Casbah. Lijkt op beeld te beperkt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Weekend 1 + wat extra dagen Primavera overleefd.

Wegens The Strokes cancel beslist om toch nog de zaterdag van BKS te gaan.
Op Primavera naar Wet Leg gaan kijken ipv Fontaines DC, naar Pond ipv Beach Bunny, naar Shame ipv Beach House, The Strokes cancelde en Porridge Radio hun band had visum problemen waardoor de zangeres een solo show speelde zonder band. Kortom nu zaterdag word een zeer mooie met geen herhalingen dag! En The Goa Express er dan ook nog last-minute bij!


King Gizzard (tweemaal) en Gustaf waren hoogetpuntjes van het weekend. Dus ga deze zeker kijken. Automatic was dan weer een saaie bedoening, die zou ik skippen als het voor iemand nog een onbesliste clash zou vormen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik vind voor BKS de vraag wel reëel of het festival door kan blijven gaan in het investeren in grote namen als the Strokes of Nick Cave, of dat het zich meer op de middelgrote namen zou moeten richten. En dan bijvoorbeeld een Beach House of Fontaines DC als headliner neerzetten.

Ik vind het uniek dat ze op die locatie namen als Radiohead, Arcade Fire of Arctic Monkeys neer kunnen zetten, maar vraag me af of dat met max 25.000 bezoekers op termijn houdbaar blijft. Die artikelen in Volkskrant en NRC laten wel zien dat de tegenvallers dit jaar groot zijn, ook los van de nasleep van corona.

Maar dit weekend ga ik wel gewoon genieten van Nick Cave en the Strokes!
De vraag is ook niet verkeerd. Maar de aanvulling die hij aan geeft dat het met misschien ook om “sfeer” gaat vind ik wel een foute. Muziek moet de sleutel blijven tot het slot blijven. Je kan best wel een headliner links laten liggen. Maar dan is er meer nodig dan een downgrade naar Beach House of Fontaines. Er zal dan echt uit exclusievere vaatjes getapt moeten worden dan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.221
2.159
De vraag is ook niet verkeerd. Maar de aanvulling die hij aan geeft dat het met misschien ook om “sfeer” gaat vind ik wel een foute. Muziek moet de sleutel blijven tot het slot blijven. Je kan best wel een headliner links laten liggen. Maar dan is er meer nodig dan een downgrade naar Beach House of Fontaines. Er zal dan echt uit exclusievere vaatjes getapt moeten worden dan.
Eens hoor. Ik zou dan in het middensegment echt wel een scherper programma verwachten, en geen Merol of Novastar. Maar in die VK en NRC-artikelen lees je ook wel dat het qua programmering dit jaar een raar jaar is geweest, omdat Roel Coppen vooraf weinig bands live kon zien. In combinatie met financiële situatie kan dat natuurlijk ook een reden zijn dat er relatief veel uit de 'eigen FF-stal' is geprogrammeerd.

Maar ik ben het verder helemaal met noid eens! Dit is voor later. Eerst drie dagen genieten. Kijk er erg naar uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en noid

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445

Best Kept Secret: muziek als de ultieme verbinder​



Na twee festivalloze zomers komen liefhebbers van gitaarbandjes, soul en elektronische pop dit weekend weer volop aan hun trekken. Van vrijdag tot en met zondag is het evenemententerrein van de Beekse Bergen het idyllische en natuurrijke decor van Best Kept Secret. Voor Maurits Westerik (40) is het zijn eerste editie als festivalbaas.

In de dromerige omgeving van de Beekse Bergen barst vrijdag het driedaagse muziekfestival Best Kept Secret los.

Tot twee keer toe zag Westerik, door de uitbraak van corona, Best Kept Secret in het water vallen. Als bezoeker woonde hij alle zeven edities bij. Bovendien stond de zanger en gitarist met zijn band Bewilder in 2016 zelf op het podium in Hilvarenbeek. Maar vrijdag stapt hij dan eindelijk, samen met dagelijks zo’n 24.000 bezoekers, als festivaldirecteur de kleurrijke en dromerige wereld binnen van Best Kept Secret – dat in 2013 tot leven kwam als alternatief voor het steeds groter wordende Lowlands en Pinkpop.

Logischerwijs is er de afgelopen jaren het nodige bijgeschaafd aan de line-up. En anders dan normaal – er konden immers geen concerten of festivals worden bijgewoond om acts live aan het werk te zien – werd een gedeelte van het muzikale programma bepaald op basis van online-sessies of door aanbevelingen van anderen.

Onaardse optredens​

Hoe dan ook moesten The Strokes naar Hilvarenbeek worden gehaald. De rockband uit New York prijkt al sinds de aanstelling van Westerik bovenaan zijn verlanglijstje. En ondanks een coronageval bij een van de bandleden – optredens in de Verenigde Staten en Barcelona werden geannuleerd – reizen ’de redders van de rock-’n-roll’ zaterdag gewoon af naar Brabant.
Een andere headliner, Nick Cave & The Bad Seeds, leek ook even een twijfelgeval. De liedjesschrijver, zanger en muzikant maakte een maand geleden het overlijden bekend van zijn oudste zoon, Jethro Lazenby (31). Over de doodsoorzaak werd niets gezegd. Cave verloor zeven jaar geleden zijn vijftienjarige zoon Arthur na een fatale val van een klif in Brighton. Desondanks, of juist als onderdeel van het rouwproces, verschijnt de Australische artiest – die met zijn onaardse optredens het festivalpubliek naar een andere dimensie kan brengen – zondag op het hoofdpodium.

Socialer​

Op het festival zullen ruim 120 acts optreden, waaronder de headliners Alt-J en Jamie XX, aangevuld met een uiteenlopende verzameling artiesten als de 82-jarige soulsensatie Mavis Staples, haar jongere evenknie Leon Bridges, dreampopduo Beach House, de psychedelische feestrockband King Gizzard & The Lizard King, postpunkband Fontaines D.C. en Big Thief, een van de grootste indiebands van het moment. Ook maken Nederlandse artiesten als Froukje, Nagasaki Swim en Pip Blom hun opwachting in Hilvarenbeek.

Ondanks tegenslagen zegt de organisatie niet te hebben stilgezeten en is de nadruk meer te komen liggen op de vraag: hoe beleef je nu eigenlijk een festival? Westerik heeft met zijn team gewerkt aan een nieuw, socialer gezicht, met als lijfspreuk the best of the known and unknown. „We hebben er lang op moeten wachten, maar het gaat nu eindelijk gebeuren!”, zegt de immer enthousiaste Westerik.

Vijf bekers bier​

„Deze editie van Best Kept Secret heeft misschien wel het meest gevarieerde programma óóit. Het belooft dan ook de ideale buitenplek te worden, waar ruimte is voor alle muziek-, food-, kunst- en cultuurliefhebbers. De combinatie van mensen, artiesten, kunst en andere creatieve concepten staan hierbij centraal, met muziek als ultieme verbinder.”
Na twee festivalloze zomers zal Best Kept Secret ongetwijfeld een nieuwe generatie publiek aantrekken dat nog nooit heeft ervaren hoe het is om met vijf bekers bier in je handen over een festivalterrein te lopen, je een weg banend door de mensenmassa om uiteindelijk te worden betoverd door de klanken van de artiest waar je al jaren naar hebt uitgekeken. En het mooiste: er zijn nog kaartjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
De vraag is ook niet verkeerd. Maar de aanvulling die hij aan geeft dat het met misschien ook om “sfeer” gaat vind ik wel een foute. Muziek moet de sleutel blijven tot het slot blijven. Je kan best wel een headliner links laten liggen. Maar dan is er meer nodig dan een downgrade naar Beach House of Fontaines. Er zal dan echt uit exclusievere vaatjes getapt moeten worden dan.
Het is allebei. Ikzelf ga wel vooral voor de muziek, elk jaar eigenlijk wel minimaal 1 dagje. Maar toch zou ik met een identieke lineup 10x liever naar BKS gaan dan (bijvoorbeeld) Rock Werchter. Het is ook gewoon een heel fijn festival.

Veel plezier alvast voor iedereen die vandaag al gaat!
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Weekend 1 + wat extra dagen Primavera overleefd.

Wegens The Strokes cancel beslist om toch nog de zaterdag van BKS te gaan.
Op Primavera naar Wet Leg gaan kijken ipv Fontaines DC, naar Pond ipv Beach Bunny, naar Shame ipv Beach House, The Strokes cancelde en Porridge Radio hun band had visum problemen waardoor de zangeres een solo show speelde zonder band. Kortom nu zaterdag word een zeer mooie met geen herhalingen dag! En The Goa Express er dan ook nog last-minute bij!


King Gizzard (tweemaal) en Gustaf waren hoogetpuntjes van het weekend. Dus ga deze zeker kijken. Automatic was dan weer een saaie bedoening, die zou ik skippen als het voor iemand nog een onbesliste clash zou vormen.
Grappig hoe smaak en beleving dan kunnen verschillen, want ik vond Automatic juist wel erg tof op PS, al zou ik niemand aanraden ze boven Nick Cave te verkiezen in de clash!
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Ik maak me ook zorgen over de capaciteit van The Secret en Casbah. Lijkt op beeld te beperkt.
Ik deel je zorg. Hoop dat het goed te doen is bij beide, want mijn programma voor vandaag bestaat zo'n beetje volledig uit deze twee podia...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Nog 1 dagje! Ik durf wel te zeggen perfect festivalweer en voor mij geen pijnlijke afzeggingen. De route nog maar eens uitstippelen.
Uur of 9 van bed. Kop koffie en goed ontbijten. Daarna rond 10 uur in de auto om het gehele land te doorkruisen. Bij aankomst het terrein eens verkennen met een fijn speciaalbiertje. Uitproberen hoelang het voor mij duurt om van de One naar de Two te komen, want dat loopje staat nogal vaak op de planning. Daar is Pip Blom het eerste wat op het muzikale programma staat. Op afstand Boy Pablo en waarschijnlijk een culinair hoogstandje proberen. Dan is het tijd voor Froukje - dEUS - Big Thief - Fontaines DC.
Op dit moment heb ik vrij veel last van mijn knie dus ik vermoed dat ik dan hoog nodig even moet gaan zitten met wat fijne versnaperingen alvorens mijn verwachte hoogtepunt de buhne gaat betreden. Tot slot nog één keer naar de Two strompelen voor Beach House!

Zoveel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Gebruikers die dit onderwerp bekijken