Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Voorlopig te weinig oor een ticket.
De bands die ik wil zien, zie ik in de maanden ervoor in zaal: porride radio, diiv, beach house, big thief, black midi en fontainesdc.
Nick Cave en The Strokes wil ik ook zien, maar volstaan niet om mij te overhalen.
Zeker niet met een prijsstijging

vreemd dat The National er niet staat: stonden op het programma afgelaste editie en dat nog vrij in hun tourschema net dan.
Idem voor Courtney Barnet, Anna Calvi, Idles,...

Ik mis nog een 5 tal favoriete bands om ticket te kopen.
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Voorlopig te weinig oor een ticket.
De bands die ik wil zien, zie ik in de maanden ervoor in zaal: porride radio, diiv, beach house, big thief en fontainesdc.
Nick Cave en The Strokes wil ik ook zien, maar volstaan niet om mij te overhalen.

vreemd dat The National er niet staat: stonden op het programma afgelaste editie en dat nog vrij in hun tourschema net dan.
Ik snap wel dat de organisatie bij meer beschikbaarheid kiest voor een andere headliner dan The National. Hoe gaaf ik die ook vind, ze zijn wel vaak te zien geweest.

Natuurlijk staat Nick Cave de laatste jaren ook overal, maar die stond nog nooit op BKS. In tegenstelling tot The National. The Strokes is natuurlijk best exclusief.

Als je dan de keuze hebt uit Strokes /Cave/ National, dan begrijp ik wel dat ze kiezen voor de eerste twee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Porridge Radio, Beach Bunny, IceAge, Black Midi, Amenra, Faye Webster, Diiv, Gustaf, Kikagaku Moyo,...
Ik zie wel wat gitaar-minded bands die op de FIVE kunnen staan hoor.
Hierop aansluitend; Fontaines DC, Wolf Alice, Jehnny Beth, Automatic, YIN YIN, Giant Rooks...

Hoeveel bandje-bandjes wil je zo hebben op een line-up van 51..
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ik snap wel dat de organisatie bij meer beschikbaarheid kiest voor een andere headliner dan The National. Hoe gaaf ik die ook vind, ze zijn wel vaak te zien geweest.

Natuurlijk staat Nick Cave de laatste jaren ook overal, maar die stond nog nooit op BKS. In tegenstelling tot The National. The Strokes is natuurlijk best exclusief.

Als je dan de keuze hebt uit Strokes /Cave/ National, dan begrijp ik wel dat ze kiezen voor de eerste twee.
ik begrijp de keuze hoor, ik had ze alleen verwacht gezien het tourschema.
En zou ik leuker gevonden hebben dan Alt J. en/of Jamie xx.

Soit, (voorlopig?) te weinig voor die ticketprijs
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
The National was ook een zeer snelle herhaling. Maar hebben ze toch genomen omdat het een 10 years anniversary set was denk ik. Dus normaal dat ze dan toch passen als ze die 1à years anniversary niet meer doen en gewoon weer een "casual" set
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Hierop aansluitend; Fontaines DC, Wolf Alice, Jehnny Beth, Automatic, YIN YIN, Giant Rooks...

Hoeveel bandje-bandjes wil je zo hebben op een line-up van 51..
Als je alles met een gitaar gaat meetellen kom je idd tot veel bands. Doel vooral op garagerock, punk en post-punk bandjes die qua grootte in Five zouden staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ze posten een uur geleden dit op Facebook:

One more time with feeling. Discover the full program of Best Kept Secret. www.bestkeptsecret.nl.

Dus wel het volledige programma gisteren.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Het is voorlopig het volledige programma ja. Ze geven aan dat er nog secrets komen, ook muzikaal.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Screenshot_20211126-134649_Instagram.jpg
Na een vraag te hebben gesteld over de friendsticket kon ik het toch niet laten om nog even verder op onderzoek te gaan:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik denk dat we maar gewoon moet afwachten. Lijkt nu wel zeker dat er nog nog Secrets zijn. Dat zal de undercard zijn.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik denk dat we maar gewoon moet afwachten. Lijkt nu wel zeker dat er nog nog Secrets zijn. Dat zal de undercard zijn.
Lijkt mij ook het beste. Bij mij is de hype in ieder geval al zo groot dat ik meteen alles wil weten. Ik heb mijn festivals gespreid over 4 verschillende landen, dan zou er toch wel minstens 1 door moeten gaan? Ik hoop in ieder geval dat BKS dat sowieso is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Bekijk bijlage 765
Na een vraag te hebben gesteld over de friendsticket kon ik het toch niet laten om nog even verder op onderzoek te gaan:)
Zo'n antwoord zegt natuurlijk helemaal niks. Het lijkt allemaal vaag te zijn omdat we blijkbaar niet kunnen geloven wat we lezen: full program. Wat voor mij wel vaag is, is dat hele concept met de muziekgieterij en de smederij. Organiseren die dan hun eigen feestje op het terrein van BKS? En misschien zelfs met hun eigen budget? Heaven sessies in de Muziekgieterij; Indie festival BKS gaat de Roots en Americana kant op? De plaatselijke singer-songwriter mag opeens op een van de belangrijkste festivals van Nederland komen spelen? Merkwaardig allemaal..
En wat de FIVE rock 'n roll acts betreft: misschien een deel daarvan toch naar de Casbah? Ik hoop het...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik snap niet zo goed waarom ze overal blijven communiceren dat ze gisteren hun volledige programma hebben gedropt. Vooral niet als er inderdaad nog (op welke manier dan ook) wel namen bij gaan komen. Vrij verwarrend allemaal.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Was de voorbije jaren ook al dacht ik.
Vorig jaar werd ook het zogenoemde volledige programma bekend gemaakt. Vervolgens waren er een week later toch nog 2 secrets (Khruangbin en King Gizzard). En in interviews liet de organisatie ook doorschemeren dat er misschien nog wel wat ruimte in het programma werd gevonden voor nieuwe frisse acts.

Dus als straks de dagtickets in de verkoop gaan zal het vast zo zijn dat er nog een paar 'secrets' zijn. Maar dat zullen dan toch vooral kleinere namen zijn.

Waarom ze het op deze manier communiceren? Geen idee....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Zou dit niets te maken kunnen hebben met de schijnbaar hevige concurrentie tussen DTRH en BKS?
Eerste kondigt DTRH aan dat ze eind van de week de eerste namen bekendmaken. Plots horen we van BKS dat ze de VOLLEDIGE affiche over 2 dagen gaan bekendmaken. En dan gebeurt die bekendmaking quasi tegelijkertijd.
Zullen beide festivals niet al nagenoeg uitverkocht zijn na de presale voor kaarthouders van voorgaande jaren? Kan me bijna niet voorstellen dat de kaarten voor deze festivals lang blijven liggen....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zullen beide festivals niet al nagenoeg uitverkocht zijn na de presale voor kaarthouders van voorgaande jaren? Kan me bijna niet voorstellen dat de kaarten voor deze festivals lang blijven liggen....
Aan de andere kant zullen er vast ook mensen zijn die door de onzekerheid nu even de kat uit de boom kijken. Ik zie DTRH en BKS iig niet meteen uitverkopen morgen en dinsdag, maar kan er naast zitten. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik snap niet zo goed waarom ze overal blijven communiceren dat ze gisteren hun volledige programma hebben gedropt. Vooral niet als er inderdaad nog (op welke manier dan ook) wel namen bij gaan komen. Vrij verwarrend allemaal.
Snap niet goed waarom mensen hier zo’n ding van maken.

Dit is de lineup maar er komen nog verrassingen. Verrassingen zijn geen verrassingen als je ze aankondigt he.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Aan de andere kant zullen er vast ook mensen zijn die door de onzekerheid nu even de kat uit de boom kijken. Ik zie DTRH en BKS iig niet meteen uitverkopen morgen en dinsdag, maar kan er naast zitten. :)
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een ticket aanschaffen. Denk dat veel mensen er zo over denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken