Best Kept Secret 2021 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Die Primavera donderdag vind ik erg lekker.

Even een leuke theorie. BKS had eigenlijk al Gorillaz voor 2021 vastliggen en die staat nu als extra toevoeging op het BKS affiche :p en staat de zondag naast Massive Attack op het affiche.

Maar goed, ik reken er maar niet op ;).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Die Primavera donderdag vind ik erg lekker.

Even een leuke theorie. BKS had eigenlijk al Gorillaz voor 2021 vastliggen en die staat nu als extra toevoeging op het BKS affiche ? en staat de zondag naast Massive Attack op het affiche.

Maar goed, ik reken er maar niet op ;).

De theorie is wel interessant. In de podcast begin dit jaar gaven zij al aan bezig te zijn met de programmering van 2021. Maurits gaf toen ook aan om BKS als een 'drie-jarenplan' te zien.
Het zou goed kunnen dat ze toen al bezig waren met Gorillaz of Tame Impala.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:
Die Primavera donderdag vind ik erg lekker.

Even een leuke theorie. BKS had eigenlijk al Gorillaz voor 2021 vastliggen en die staat nu als extra toevoeging op het BKS affiche ? en staat de zondag naast Massive Attack op het affiche.

Maar goed, ik reken er maar niet op ;).

De theorie is wel interessant. In de podcast begin dit jaar gaven zij al aan bezig te zijn met de programmering van 2021. Maurits gaf toen ook aan om BKS als een ‘drie-jarenplan’ te zien.
Het zou goed kunnen dat ze toen al bezig waren met Gorillaz of Tame Impala.

Persoonlijk vind ik Gorillaz eigenlijk helemaal niet zo passen op BKS; heb er geen onderbouwing voor maar voelt niet echt als een BKS-act aan.
Kan me sowieso niet voorstellen dat BKS dezelfde soort resources heeft als een Primavera die gewoon 10 acts op de line-up heeft staan die headliner zouden zijn/zijn geweest op Best Kept Secret. Het trio van de 2019 line-up is voor BKS gewoon al heel goed en meer gaan ze er met hun bezoekersaantal niet uit kunnen halen, wat ook prima is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het is vooral een gekke gedachtespinsel zo op een saaie dinsdag ochtend. Ik geloof er zelf ook niet zo in hoor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Dan maar een update:

Bevestigd door BKS: THE NATIONAL, THE STROKES

Waarschijnlijk, want:
Zelfbevestiging (website): CATFISH AND THE BOTTLEMEN

Bevestigd voor Primavera Sound:
MASSIVE ATTACK
DIIV, METRONOMY, 100GECS, BEACH BUNNY, BLACK COUNTRY NEW ROAD, BLACK LIPS, BLACK MIDI, DJ SHADOW, ELA MINUS, FONTAINES D.C., JESSICA PRATT, KHRUANGBIN, OM, SQUID, TROPICAL FUCK STORM, VIOLET

Bevestigd voor Sideways: JARVIS COCKER, BELLE AND SEBASTIAN, THE AVALANCHES, OM
Tour in Europa in juni 2021: HAMILTON LEITHAUSER, COURTNEY MARIE ANDREWS
Bevestigd Neighbourhood 2021: EASY LIFE
Bevestigd Black Deer Festival 2021: THE MILK CARTON KIDS
Bevestigd Hurricane / Southside: CATFISH AND THE BOTTLEMEN, GIANT ROOKS
Bevestigd Vida Festial: BELLE AND SEBASTIAN, SOCCER MOMMY, EVE OWEN
Bevestigd Bilbao BBK: TINARIWEN

Daarnaast zullen veel Nederlandse bands als Pip Blom, Meetsysteem, The Homesick, S10, Waltzburg en Wies vast weer bevestigd worden.

Middelgrote acts nog wat onzeker: BADBADNOTGOOD, MAGGIE ROGERS, OCTAVIAN, ROLLING BLACKOUT COASTAL FEVER (VK-tour in maart) en WEYES BLOOD.
RBCF is ook bevestigd door Primavera, dus die zullen er ook wel weer bij zijn. Wie daar - naast Weyes Blood - nog niet bevestigd is, is Sampa The Great. Zou het wel erg jammer vinden als zij niet komt, keek daar wel naar uit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zo dan:

Bevestigd door BKS: THE NATIONAL (11/6), THE STROKES (12/6)

Waarschijnlijk, want:
Zelfbevestiging (website): CATFISH AND THE BOTTLEMEN (13/6)

Bevestigd voor Primavera Sound:
MASSIVE ATTACK
DIIV, METRONOMY, 100GECS, BEACH BUNNY, BLACK COUNTRY NEW ROAD, BLACK LIPS, BLACK MIDI, DJ SHADOW, ELA MINUS, FONTAINES D.C., JESSICA PRATT, KHRUANGBIN, OM, ROLLING BLACKOUT COASTAL FEVER, SQUID, TROPICAL FUCK STORM, VIOLET

Bevestigd voor Sideways: JARVIS COCKER, BELLE AND SEBASTIAN, THE AVALANCHES, OM
Tour in Europa in juni 2021: HAMILTON LEITHAUSER, COURTNEY MARIE ANDREWS
Bevestigd Neighbourhood 2021: EASY LIFE
Bevestigd Black Deer Festival 2021: THE MILK CARTON KIDS
Bevestigd Hurricane / Southside: CATFISH AND THE BOTTLEMEN, GIANT ROOKS
Bevestigd Vida Festial: BELLE AND SEBASTIAN, SOCCER MOMMY, EVE OWEN
Bevestigd Bilbao BBK: TINARIWEN

Daarnaast zullen veel Nederlandse bands als Pip Blom, Meetsysteem, The Homesick, S10, Waltzburg en Wies vast weer bevestigd worden.

Middelgrote acts onzeker: BADBADNOTGOOD, MAGGIE ROGERS, MURA MASA, OCTAVIAN, SAMPA THE GREAT en WEYES BLOOD.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ook al zijn het dromen. Alles van Albarn is met een dezelfde agent, en die werkt nauw samen met een Mojo boeker. Ook Tame Impala is zo'n verhaal.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik kijk uit naar die vrijdag, maar wat gaan we hier op het forum in godsnaam doen het komende jaar als er niks meer te verwachten en te speculeren blijft? Een heel jaar speculeren of Gem er toch zal staan? Sufjan Stevens die wel of niet op editie 2022 verschijnt? Of erger nog: of Cocvid-19 ook 2021 zal verpesten? Het zal komkomertijd worden en ik zal het gespeculeer en de daaropvolgende blijdschap en vaker nog teleurstelling gaan missen hoor. :wink:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Het feit dat line ups al een jaar op voorhand vast liggen, lijkt mij ook el een heel groot voordeel te kunnen zijn. Foodstands, Indeling van het terrein, eventuele randanimatie, camping,... daar kan zoveel over nagedacht worden nu! Ik zie dit als een mogelijkheid voor alle festivals om wat langer stil te staan bij dat soort dingen. En de festivalervaring overal een flinke boost te geven (al was die bij BKS al wel dik in orde, toch... Misschien eens kijken naar de lange wandelafstanden naar camping, het soms ietwat lang aanschuiven voor drank, nog meer tegen de processierupsen vechten,...

Bon, doe mij vrijdag dit maar! (DJ-stages niet ingevuld). Ik mis eigenlijk toch echt wel een THREE stage. Die FIVE stond vaak overvol, zelfs bij de niet allergrootste acts. Er is echt een "gap" nu tussen de gigantische TWO en de meteen volstaande FIVE.

VRIJDAG
1: The National - Yo La Tengo - BadBadNotGood - Dope Lemon
2: Autechre - Caribou - Diiv - Tinariwen - Black Lips - Soccer Mommy
5: Objekt x Ezra Miller(live) - Tropical Fuck Storm - Squid - Lightning Bolt - Om - Giant Rooks
C: Surfbort - Hotel Lux
7: 100 Gecs - JFDR - FAKA - Yin Yin - Ella Minus

ZATERDAG
1: The Strokes - Pavement - Catfish & The Bottlemen - Fontaines DC - Easy Life
2: DJ Shadow - Hunnee - Jarvis Cocker - Dinosaur Jr - Rolling Blackouts CF - SORRY
5: Barker (live) - Girl Band - Black Midi - Black Country New Road - Beach Bunny - Pottery - Girl Ray
C: The Homesick - Minimal Violence - Thee MVPS
7: DJ Assault - Meetsysteem - Marika Hackman - Barney Artist

ZONDAG
1: Massive Attack - Metronomy - Idles - Khruangbin - Jessica Pratt
2: Mura Masa - The Avalanches - Belle & Sebastian - Hamilton Leithauser - Weyes Blood
5: Amyl & The Sniffers - Yellow Days - The Milk Carton Kids - Automatic - WIES - Los Bitchos - GHUM
C: /
7: Irreversible Entanglements - KOKOKO! - Courtney Marie Andrews- Donna Missal - MICH
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
DIe zaterdag! Man, man, man, wat heb ik zin in a.s. zaterdag. Nog maar een jaartje wachten..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Yo La Tengo, Pavement, Lightning Bolt, Autechre en Dinosaur Jr erbij? Zou mooi zijn.

Op Pavement na lijken dat me wel grote mogelijkheden. En op Pavement hoop ik gewoon dat ze nu het een jaartje later word geen exclusiviteit meer hebben. Voor de rest was ik al verbaasd hoe stacked die line up eigenlijk al was. En de meeste lijken terug te komen. Dus misschien een Stage extra op de plaats van THREE? Een soort oude THREE/ FIVE achtig in open lucht zou mooi zijn. Waar FIVE dan meer de garage bandjes kan booken kan hier dan eerder een Soccer Mommy of Yellow Days of Jessica Pratt of dergelijke staan.

Eén ding staat vast, ik ben benieuwd naar vrijdag!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ah, we gaan ons allemaal nog even twee dagen verlekkeren aan een eventuele boeking van Pavement. Daar kunnen we nog zeker twee pagina's mee vullen, lijkt me. Van mij mogen ze overigens wegblijven. Heb er weinig mee. Wie ik ineens wel zag op de PS line up was onze oude vriend Earl Sweatshirt. Die is wat mij betreft dan wel weer welkom.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik kijk uit naar die vrijdag, maar wat gaan we hier op het forum in godsnaam doen het komende jaar als er niks meer te verwachten en te speculeren blijft? Een heel jaar speculeren of Gem er toch zal staan? Sufjan Stevens die wel of niet op editie 2022 verschijnt? Of erger nog: of Cocvid-19 ook 2021 zal verpesten? Het zal komkomertijd worden en ik zal het gespeculeer en de daaropvolgende blijdschap en vaker nog teleurstelling gaan missen hoor. ?
Ik zal vast in samenwerking met selurxela een goed discussiepunt weten te vinden :D.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dillinger wrote:
Ik kijk uit naar die vrijdag, maar wat gaan we hier op het forum in godsnaam doen het komende jaar als er niks meer te verwachten en te speculeren blijft? Een heel jaar speculeren of Gem er toch zal staan? Sufjan Stevens die wel of niet op editie 2022 verschijnt? Of erger nog: of Cocvid-19 ook 2021 zal verpesten? Het zal komkomertijd worden en ik zal het gespeculeer en de daaropvolgende blijdschap en vaker nog teleurstelling gaan missen hoor. ?

Ik zal vast in samenwerking met selurxela een goed discussiepunt weten te vinden :D.

I'm here to pick a fight.

No, you're not.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Dillinger wrote:
Ik kijk uit naar die vrijdag, maar wat gaan we hier op het forum in godsnaam doen het komende jaar als er niks meer te verwachten en te speculeren blijft? Een heel jaar speculeren of Gem er toch zal staan? Sufjan Stevens die wel of niet op editie 2022 verschijnt? Of erger nog: of Cocvid-19 ook 2021 zal verpesten? Het zal komkomertijd worden en ik zal het gespeculeer en de daaropvolgende blijdschap en vaker nog teleurstelling gaan missen hoor. ?

Ik zal vast in samenwerking met selurxela een goed discussiepunt weten te vinden :D.

Wat dacht je van wel/niet volledig vega(n)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken