Best Kept Secret 2021 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Geweldig nieuws en een flinke toef slagroom op het al mooie programma.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Indiaantje89 wrote:
King Gizzard dus op de zaterdag en Khruangbin op de zondag.

Zzzzzsaai.

Geen verrassingen, maar ik vind het prima toevoegingen.
Voor mij categorie Catfish And The Bottlemen en Metronomy... Been there, done that... had liever wat spannenders gezien.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Het is idd weinig verrassends maar wel kwaliteit en beide zeer relevant en populair.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Het is idd weinig verrassends maar wel kwaliteit en beide zeer relevant en populair.
Het zijn voor mij ook toevallig 2 voorgaande optredens die bejubbeld waren terwijl ik het niet bijster veel vond :D. Maar goed, morgen even Kim Gordon en Pavement bekend maken dan hoor je me niet meer :D.

Genoeg ander leuks te zien.. dus soms ook wel goed dat niet alles je ding is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Voor mij blijft hiermee het geval dat de meest interessante acts te verspreid staan over de verschillende dagen. Ik overweeg nog steeds een dagkaart omdat ik The National graag weer eens wil zien, maar verder staat er weinig op vrijdag (op OM na) dat mij op het eerste gezicht trekt. BADBADNOTGOOD is toch absoluut geen sub? Of heb ik een recente ontwikkeling van die band gemist? Prima band hoor, begrijp me niet verkeerd.

En verder ben ik wel benieuwd hoe jullie tegen het volgende aankijken: Ik vind het enorm goed en nobel van BKS dat ze de bands van 2020 in 2021 opnieuw uitnodigen. Maar juist voor een festival als BKS is dit ook gevaarlijk. BKS positioneert zich als het festival met een scherpe boeking en een goed oog voor de nieuwe opkomende bands. Een deel van deze acts hebben nu nieuwe albums en zijn nu 'in' maar in de zomer van 2021 alweer half vergeten. Dan staat er weer een nieuwe lichting opkomende acts die daarmee geen ruimte meer hebben op BKS. Ik had me goed kunnen voorstellen dat BKS ervoor gekozen had om de helft van de poster voorlopig leeg te laten om in te kunnen spelen op nieuwe ontdekkingen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik denk dat Indiaantje en ik ons discussie-onderwerp om 100 pagina's mee te vullen te pakken hebben. Ik heb namelijk helemaal niks met Pavement en die hele lofi golf van begin jaren 90: Pavement, Primus, Sebadoh, Dinosaur Jr, Guided by Voices. Ze mogen het van mij allemaal houden. Als je een idee heb, werk het eerst even uit ipv het ongefilterd op een plaat vol met half (of nog minder) uitgewerkte nummers te knallen. Voor sommigen was dat de charme, maar daar had ik een heel ander mening over. Kortom, laat pAvement maar lekker PS exclusief.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik weet niet of het zozeer nobel is. Veel tickethouders zagen dit graag zagen geburen en het schijnt dat vrijwel de hele artiestenwereld haar planning gewoon een jaar heeft opgeschoven. Dus BKS had ook weinig keuze. Deel je zorg wel enigszins hoor, maar ben zelf toch vooral blij dat er zo veel van de originele line up is behouden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Ik denk dat Indiaantje en ik ons discussie-onderwerp om 100 pagina’s mee te vullen te pakken hebben. Ik heb namelijk helemaal niks met Pavement en die hele lofi golf van begin jaren 90: Pavement, Primus, Sebadoh, Dinosaur Jr, Guided by Voices. Ze mogen het van mij allemaal houden. Als je een idee heb, werk het eerst even uit ipv het ongefilterd op een plaat vol met half (of nog minder) uitgewerkte nummers te knallen. Voor sommigen was dat de charme, maar daar had ik een heel ander mening over. Kortom, laat pAvement maar lekker PS exclusief.
Haha nee, dan hebben we wel een heftigere discussie onderwerp nodig. Ieder zijn ding natuurlijk.

Voor mij zouden dat soort boekingen BKS juist net naar een next level trekken. Khruangbin of King Gizzard kan ik ook wel zien op een Lowlands o.i.d. Want ik ben het ook een beetje eens met Jos hierboven. BKS heeft soms best veel op herhaling, nu vind ik dat voor bepaalde bands erger dan de anderen. Maar ze hebben simpelweg geen oneindig vijver om uit te vissen blijkbaar. Vooral in de categorie subs vind ik best veel herhaling er bij zitten (Belle & Sebastian, Catfish And The Bottlemen, Metronomy, DIIV, King Gizzard, Khruangbin, Yellow Days, Girl Band, Black Lips hebben allemaal eerder op BKS gestaan). Nu weet ik ook wel dat je er niet aan ontkomt. En dan een BadBadNotGood en Catfish als subs vind ik zelf voor beide wat aan de hoge kant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken