Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
159
41
Rare Calimero-achtige vergelijking ook (werdruk vrijwilligers vs festivaldiecteur) . Wat heeft een directeur van een festival allemaal al gedaan tot het begin van een festival ?
Het ongepast vinden dat hij zelf zou optreden heeft niets met een Calimero-perspectief te maken, wel met bescheidenheid, teamplayen en leiderschap. Een kwestie van niet met de pluimen gaan lopen waar zoveel mensen zo hard aan werken.

Nu ja, het is verre van zeker dat hij gaat optreden, maar het feit dat hij niet iets zei in de trant van "Nee, dat zal niet gebeuren, BKS moet 100% in het teken staan van de uitgenodigde artiesten en de bezoekers en niet van de festivaldirecteur", zegt al veel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Dirk wrote:
Rare Calimero-achtige vergelijking ook (werdruk vrijwilligers vs festivaldiecteur) . Wat heeft een directeur van een festival allemaal al gedaan tot het begin van een festival ?

Het ongepast vinden dat hij zelf zou optreden heeft niets met een Calimero-perspectief te maken, wel met bescheidenheid, teamplayen en leiderschap. Een kwestie van niet met de pluimen gaan lopen waar zoveel mensen zo hard aan werken.

Nu ja, het is verre van zeker dat hij gaat optreden, maar het feit dat hij niet iets zei in de trant van “Nee, dat zal niet gebeuren, BKS moet 100% in het teken staan van de uitgenodigde artiesten en de bezoekers en niet van de festivaldirecteur”, zegt al veel.
Precies ja, al zou hij er niet staan dan handelt hij dit ook verkeerd af.

Maar luister heel die opzet joh. Die staat gewoon "ergens" op het affiche. De manier waarop ze dit opbouwen, de manier waarop ze dit soort dingen zeggen. Dan zwerft er nog een GEM afbeelding dus op de website.

Het zou gewoon raar zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik moet het nog maar zien gebeuren, maar ik zou het wel ongepast vinden. In de politiek zou dit belangenverstrengeling heten. Maar laten we even afwachten of het ook echt gaat plaats vinden voor we de beste man ergens van beschuldigen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ik heb ook hier altijd neer gezet "mogelijk". Het was gewoon een quote die me opviel toen ik gisteravond luisterde. Toen was er discussie of hij het zus of zo had gezegd. En hij zegt wel op een manier dat deze discussie kan ontstaan.

Laten we het afwachten, ik zeg ook niet dat ik het erg vind. Want ik vind GEM een leuk bandje, maar vind dat het eigenlijk niet hoort als het waar blijkt te zijn. En in deze context denk ik dat hij er wel staat. En ik denk gewoon wat plaatjes draaien op Stage FOUR. Dat zou ik ook een tikkeltje anders vinden dan als band.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
mellowmaniac wrote:
This would be more than 50 acts less than 2019…

Is dit zo wel ? Ik tel er 99 in totaal voor 2019…..? das incl alle St. Paul gigs.

I count for 2019:

Stage One: 15 acts
Satge Two: 18 acts
Stage Three: 10 acts
Stage Four: 13 acts (DJ St. Paul counted only once)
Stage Five: 31 acts
Casbah: 19 acts (all acts counted only once)
Stage Seven: 31 acts (all acts counted only once)
Total: 137 acts

2020 confirmed so far: 60 acts
If these 60 acts would be 72% of the full program 100% would be 83 acts.
But this seems not that realistic. That would be less acts than 2014 when Stage Four and Five were first introduced and there was no officially announced program for Stage Four except Dj St. Paul.

My guess is, like someone else suggested (and if I got that right), that they right now have booked 72% of the program and the rest still has to be confirmed.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
159
41
Ben ook nog benieuwd hoe het met The National als curator verhaal gaat aflopen?
Eerst stond het alleen maar op de Engelse versie van The National's artiestenpagina, een paar weken later werd het verwijderd. Mij lijkt het dat ze eerst van plan waren het curatorschap tegelijk met de komst van The National wilden aankondigen, BKS zich daarna bedacht heeft en het dan vergeten is om het van de Engelstalige versie af te halen. Het zou kunnen dat ze binnenkort een aparte aankondiging maken over het curatorschap van The National met daarbij de bijhorende bands.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Casbah DJ's worden sowieso niet meegeteld denk ik. Zijn elke jaar zowat dezelfde en pas bekend een paar weken voor het festival.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Verwacht niet dat Maurits gaat optreden maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben omdat hij nu eenmaal ook muzikant is die zonder dat hij de directeur zou zijn ook geboekt wordt. Zou het al anders vinden als hij zonder verleden als muzikant er zou staan.

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
My guess is, like someone else suggested (and if I got that right), that they right now have booked 72% of the program and the rest still has to be confirmed.

Boekingen liggen toch al veel verder vooruit vast? Lijkt mij niet dat er in de laatste 4 maanden voor het festival nog een kwart van het programma wordt geboekt.

Er stonden vorig jaar inderdaad 137 acts op het podium, waarvan er uiteindelijk die door Dirk genoemde 99 de poster van het festival haalden.

Mijn theorie is dat er dit jaar 83 acts op de poster komen, maar er alsnog 100 a 110 acts op alle stages te zien zijn. Of althans, dat hoop ik.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
Indiaantje89 wrote:
Ben ook nog benieuwd hoe het met The National als curator verhaal gaat aflopen?

Eerst stond het alleen maar op de Engelse versie van The National’s artiestenpagina, een paar weken later werd het verwijderd. Mij lijkt het dat ze eerst van plan waren het curatorschap tegelijk met de komst van The National wilden aankondigen, BKS zich daarna bedacht heeft en het dan vergeten is om het van de Engelstalige versie af te halen. Het zou kunnen dat ze binnenkort een aparte aankondiging maken over het curatorschap van The National met daarbij de bijhorende bands.

Er staat nog steeds een omschrijving bij The National dat de set 'vele gastoptredens' zal kennen. Benieuwd wie dat zullen zijn (en bij welke nummers).

Volgens mij was de verwachting, misschien onterecht, dat deze artiesten een eigen optreden geven op BKS en komt daar dat curatorverhaal vandaan.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Voor de headliners liggen de boekingen vaak relatief ver vooruit vast volgens mij, maar voor alles daaronder wordt er veel minder ver vooruit geboekt. Maar zelfs voor de headliners kan er op korte(re) termijn ook nog best regelmatig e.e.a. fout lopen als ik het PP forum moet geloven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ach ik heb al gneeoeg artiesten die ik wil zien:

The Strokes, The National, OM, Black Lips, Tropical Fuck Storm, Soccer Mommy, Squid, Jarvis Cocker, Black Midi, Girl Band. Alleen die zondag kan nog wel wat scherps gebruiken.

Misschien ook dat voetbal wat roet in het eten gooit wat betreft "aantal namen".
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Zou toch wel heel erg zijn als ze met de boekingen rekening houden met die ene zaadwedstrijd.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
the National, Om, Badbadnotgood, Object x Ezra Miller, Massive Attack, Metronomy, the Strokes (eerlijk gezegd wel vooral door de hype), Fontaines DV, Rolling bLackouts Coastal Fever, Sampa the Great, Barker, Black Country New Road, Weyes Blood. Ik wordt hier wel blij van.

Nu nog Bill Callahan, Earl Sweatshirt, King Krule en Shellac erbij en wat mij betreft zijn we rond.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
Voor de headliners liggen de boekingen vaak relatief ver vooruit vast volgens mij, maar voor alles daaronder wordt er veel minder ver vooruit geboekt. Maar zelfs voor de headliners kan er op korte(re) termijn ook nog best regelmatig e.e.a. fout lopen als ik het PP forum moet geloven.

Maar een kwart van het programma in de laatste 4 maanden nog moeten boeken? Lijkt me zeer sterk.

In die Kink Podcast wordt besproken dat boekingen als Squid en Black Country, New Road al vóór Eurosonic waren gedaan. En dat ze blij waren dat die daar positieve kritieken hadden gekregen.


 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
Massive Attack, The National, Jarvis Cocker, Belle & Sebastian, DIIV, BADBADNOTGOOD, Fontaines DC, Black Midi kijk ik erg naar uit.

Verder benieuwd naar The Strokes (al trek ik die stem en zangstijl van Casablancas nog steeds slecht), Yin Yin, BCNR, Squid, Catfish & Bottleman, The Avalanches en Automatic. Meerdere DJ's / elektronica spreken me ook aan. Al met al zeer, zeer tevreden over de line-up.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken