Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Zou goed kunnen want ze staan in mei nog in de VS dus het is dan de vraag wannneer ze naar Europa komen. Dat zal vanavond duidelijk zijn bij poster PS.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Toch bijzonder dat The Cure zich in de rol van sub/co headliner laat zetten. Echt een grote band, maar op Werchter (onder Tool) en nu dus Hurricane (onder Foo Fighters) naar sub positie geschoven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Die verkopen het niet echt als een sub. Laat in de nacht is voor sommige bands ook een bepaalde eer. En dan heb je gewoon 2 headliner spots ipv een headliner en een sub. Het is maar hoe je het brengt.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Toch bijzonder dat The Cure zich in de rol van sub/co headliner laat zetten. Echt een grote band, maar op Werchter (onder Tool) en nu dus Hurricane (onder Foo Fighters) naar sub positie geschoven.

Ik vind dat niet meer dan terecht. Zijn niet relevant meer. Goede band met fantastische albums en liedjes maar geen nieuwe muziek.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
390
134
Toch bijzonder dat The Cure zich in de rol van sub/co headliner laat zetten. Echt een grote band, maar op Werchter (onder Tool) en nu dus Hurricane (onder Foo Fighters) naar sub positie geschoven.
Het is officieel gezien gewoon een headliner. Het festival heeft echter drie dagen voor vier headliners. Vorig jaar stonden headliners Arcade Fire/Arctic Monkeys ook op dezelfde dag. Daarnaast is hurricane van oudsher iets meer een "hardrock" festival, waar de Foo's veel meer mensen trekt dan The Cure
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
De fake-affiches van Primavera kunnen ook inspiratie bieden voor BKS-namen :)

rindo.jpg.5c6233691797ba8395bb47742c604b4e.jpg


 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Aangezien het vandaag 5 december is, post ik nog maar eens een verlanglijstje. Hopelijk worden de namen hieruit geput (niet allemaal natuurlijk, haha). Had dit al gemaakt voordat ik elders de nepposter van Primavera zag, en ook de geruchtenlijst die ieder jaar door een Duitser wordt bijgehouden. Het is een mengsel van namen die ik echt wil en namen die vrij reëel (niet alles is persoonlijke smaak) zijn vanwege sterke nieuwe albums en al aangekondigde tours/geruchten elders. (Ja, er staat ook wat herhaling tussen, maar daar is BKS toch niet vies van.) Wat opvalt: veel vrouwen. Dit heb ik niet bewust gedaan, dat is dit jaar zo ontstaan. Veel sterke female-fronted indie dit jaar, en ik vind het ook echt goed. Dus niet omdat ik nou per se vind dat er meer vrouwen moeten komen. Komen deze namen niet, sluit je eens een weekend thuis op en zwengel je Spotify aan.

Om dan maar meteen met de vrouwen te beginnen, van kan zowel redelijk hoog als laag op de undercard (willekeurige volgorde):
Emma Ruth Rundle, Kacey Musgraves, WILDES, Adrianne Lenker /Big Thief, Cat Power, Sharon van Etten, Haley Heynderickx, Japanese Breakfast, Mitski, U.S. Girls, The Beths, Courtney Barnett, Snail Mail, Soccer Mommy, Hop Along, Julien Baker, Phoebe Bridgers, Lucy Dacus (of deze drie als boygenius), Daughter/Ex:Re/Elena Tonra, Tomberlin, Beach House, Kadhja Bonet, Julia Holter, Jorja Smith, Kali Uchis, Janelle Monae, Rosalia

Net iets andere categorie:
Rolling Blackouts CF, Low, Amen Dunes, Iceage, Phosphorescent, Ought, Camp Cope, Parquet Courts, Metronomy, Yo La Tengo, Hooverphonic, Thomas Azier, RY X, Sevdaliza, Ezra Collective, The Hives, Blood Orange, Sunflower Bean, Kamasi Washington, My Bloody Valentine, Sam Fender, Beak>, Rolo Tomassi, Flasher, Kelly Moran, Yonaka, serpentwithfeet, Marlon Williams, Architects, Spiritualized, Daughters, Hockey Dad, The Lemon Twigs, The Twilight Sad, dEUS, Built To Spill, John Grant, We Were Promised Jetpacks, Bear's Den, Erland Øye (volgens mij zag ik zn naam ergens weer in Zuid-Amerika!), The Tallest Man on Earth, Yeah Yeah Yeahs

Wat meer hiphop en elektronisch (of moderne componisten), niet allemaal echt mijn ding:
Oneohtrix Point Never, Jon Hopkins (toevallig vandaag aangekondigd voor iets in Tivoli...), DJ Koze, KIASMOS/Olafur Arnalds, James Blake, Maribou State, Pusha T, Earl Sweatshirt
JPEGMAFIA, Brockhampton, Noname

Dan voor de grote namen en meest onwaarschijnlijke, dit is gewoon meer soort van (educated) wat roepen (als er één of twee van komen is het al bijzonder):
Vampire Weekend, Lana del Rey, The Cure, Tame Impala, Foals, Björk, Christine and the Queens, Thom Yorke, New Order, Sufjan Stevens (altijd er maar bij zetten...), Robyn, Portishead, Massive Attack, Solange, Erykah Badu, Missy Elliot

En dan weet ik zeker dat ik nog meer namen in de koker heb... :p Flink wat hiervan zijn hier en daar sowieso al genoemd.

Edit: nu lijkt het alsof ik m'n eigen bericht heb geliked, maar dat komt door dikke vingers (kan niet meer terug? :p
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik zie trouwens nu net Childish Gambino op het roster staan bij Friendly Fire, weet iemand hoelang hij hier al staat? Kan me niet herinneren dat ik hem hier eerder heb zien staan. Bovendien: wanneer stond hij voor het laatst in Nederland?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Ik zie trouwens nu net Childish Gambino op het roster staan bij Friendly Fire, weet iemand hoelang hij hier al staat? Kan me niet herinneren dat ik hem hier eerder heb zien staan. Bovendien: wanneer stond hij voor het laatst in Nederland?

Waarschijnlijk wel. Ze hebben een show in 2014 in de Melkweg geboekt:
https://friendly-fire.nl/agenda/archive?artist=childish-gambino
Zegt dus niet zoveel over BKS19
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik zie trouwens nu net Childish Gambino op het roster staan bij Friendly Fire, weet iemand hoelang hij hier al staat? Kan me niet herinneren dat ik hem hier eerder heb zien staan. Bovendien: wanneer stond hij voor het laatst in Nederland?

Volgens mij al jaren. Zegt niet alles want Kendrick Lamar heeft er ook jaren op gestaan zonder dat ze daar volgens mij een boeking voor hebben gedaan.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
Ik zie trouwens nu net Childish Gambino op het roster staan bij Friendly Fire, weet iemand hoelang hij hier al staat? Kan me niet herinneren dat ik hem hier eerder heb zien staan. Bovendien: wanneer stond hij voor het laatst in Nederland?

Waarschijnlijk wel. Ze hebben een show in 2014 in de Melkweg geboekt:
https://friendly-fire.nl/agenda/archive?artist=childish-gambino
Zegt dus niet zoveel over BKS19

Oké. Ik verwacht hem ook niet, heb ik ook nooit gedaan. Daarom is hij me denk ik nooit echt opgevallen. Omdat een paar mensen hem op hun eigen poster voor Primavera gingen zitten, dacht ik er misschien toch ineens weer aan.

In een uurtje of zeven moeten we meer weten over mogelijke headliners/namen met de line-up van Primavera...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Mijn hoop wta betreft Primavera (en dus ook uiteindelijk BKS) vanavond:

Grote namen: Tame Impala, The Strokes
Rëunie/cult-classics/...: Pavement, Meat Puppets, Television, Paul Westerberg
Een paar nieuwe bands in het circuit rond deze periode in de stijl van: Together Pangea, Rolling Blackouts Coastal Fever, Black Lips, Surf Curse, NoBunny,
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik zie trouwens nu net Childish Gambino op het roster staan bij Friendly Fire, weet iemand hoelang hij hier al staat? Kan me niet herinneren dat ik hem hier eerder heb zien staan. Bovendien: wanneer stond hij voor het laatst in Nederland?

Ik hoop van niet. Dat vind ik echt één van de meeste overhypte artiesten van de afgelopen jaren. Hoeveel goede albums heeft hij nou? Before The Internet is wel oke, Awaken My Love is eigenlijk gewoon bijna een coveralbum, en Camp is best kut. This Is America heeft een sterke videoclip, maar het nummer zelf is ook niet zo heel speciaal.

Dan heb ik nog liever dat ze iemand als Kali Uchis of Danny Brown een headlinerplek geven. Gaat niet gebeuren, want die hebben niet dezelfde mainstream appeal omdat ze niet zoals Gambino meer bekend zijn om hun acteerwerk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Awaken my Love is fantastisch, Before The Internet is gewoon goed en Camp is ook een zeer goed album. Fantastische artiest. Los van het feit dat hij ook goed acteur is.

Maar zoals gezegd zie ik hem eerder Afas/Ziggo of Lowlands doen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Glover heb ik ook het liefst als acteur, maar ik heb überhaupt minder met hiphop.

Chance The Rapper of Pusha T dan als grotere hiphopnaam?

Doe mij ook maar een mooi plekje voor Kali Uchis! Om zes of acht uur in de TWO ofzo. Of misschien overschat ik nu haar bekendheid en dan toch maar in de THREE?

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Chance The Rapper of Pusha T dan als grotere hiphopnaam?

We moeten niet onderschatte dat WooHah echt bakken budget heeft om grote namen weg te kapen bij BKS. Ik denk dat BKS eerder geld gooit op Brockhmapton, Denzel Curry en Danny Brown.

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Brockhampton lijkt me zo populair en vorig jaar al op LL dat die wel naar DTRH zullen gaan. Curry en Brown zie ik zeker komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken