Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
London Grammar zou nog een grotere faal zijn dan Jamie XX of Noel Gallagher als headliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.033
London Grammar zou nog een grotere faal zijn dan Jamie XX of Noel Gallagher als headliner.
Dit dus.. en dat geld op 97 van de 100 vrouwelijke acts.

Gewoon boeken wat het best haalbaar is, of er nu een piemel onder hangt of niet doet er niet echt toe.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Oh ik zou London Grammar ook niet als headliner binnenhalen, net daar onder.

Even terug naar headliners in het algemeen. Hoe moet ik de grote van Sufjan Stevens schatten? Nu wil ik hem er heel graag bij, maar het is geen headliner? Misschien heb ik toch liever zaaltour voor hem.

En dan The Cure. Nu is het volgend jaar wel Pinkpop 50, maar ik vind het toch niet echt een headliner voor daar, en voor minder doen ze het niet, denk ik zo. Lijkt me toch niet zoals ren McCartney of Rolling Stones, spreekt toch een minder breed (en jonger) publiek aan (of ik heb dit geheel mis, plus Pinkpop volgend jaar wordt raar). Zit ik toch aan BKS te denken, enkel: zijn ze nog relevant genoeg? Al zeggen ze zelf wel met een nieuw album te komen in 2019.

Edit: Oh, ik was even Pinkpop 2012 vergeten waar ze gewoon stonden...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Als Noel Gallagher relevant genoeg is om headliner te zijn dat is The Cure ook relevant genoeg.

Ik zeg SWANS als headliner.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.158
Oh ik zou London Grammar ook niet als headliner binnenhalen, net daar onder.

Even terug naar headliners in het algemeen. Hoe moet ik de grote van Sufjan Stevens schatten? Nu wil ik hem er heel graag bij, maar het is geen headliner? Misschien heb ik toch liever zaaltour voor hem.

Sufjan Stevens zou geweldig zijn, maar de kans daarop is nagenoeg 0. Hij heeft in Nederland nog nooit op een festival gespeeld (i.t.t. een Bon Iver die in ieder geval nog wel eens op Lowlands heeft gespeeld).
Maar stel dat dan is het een zodanig exclusieve boeking dat het alleen als hoofdact kan.
Reken er maar niet op....
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Ik miste op de 2017-editie Ryan Adams. Ook dit jaar stond tie er niet, hopelijk mag hij op de 2019 editie wel komen.
Interpol komt met nieuw album en past mijn inziens prima op BKS, dus die verwacht ik ook wel.
Van mij mag ook Rag'n'Bone man komen, maar dat zal voor de meeste hier wel in de categorie George Ezra, Boxer Rebellion passen. Helaas nog nooit kunnen zien...
Eentje uit de categorie 'oud paard van stal': doe maar Echo & The Bunnymen... Gelukkig ga ik die sowieso in Tivoli al zien. Alice in Chains hebben ook nieuwe muziek uit...
In de categorie 'niet-alledaagse muziek' zou Tinariwen wellicht nog een optie kunnen zijn.
Tool of A Perfect Circle zou helemaal geweldig zijn. En heb ik niet ooit eens gelegen dat een van de favorieten van de boeker Godspeed! You Black Emperor is... Zou ik ook wel geniaal vinden.

Nog enkele andere persoonlijke favorieten: Car Seat Headrest, Paceshifters, Royal Blood, Stereophonics, Warhaus (maar dan moeten de 'praters' wel uit de tent blijven), Mark Lanegan (!), DMA's (hebben ook nieuw album uit), The Dears, Gazpacho en Black Rebel Motorcycle Club.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Ik miste op de 2017-editie Ryan Adams. Ook dit jaar stond tie er niet, hopelijk mag hij op de 2019 editie wel komen.
Interpol komt met nieuw album en past mijn inziens prima op BKS, dus die verwacht ik ook wel.
Van mij mag ook Rag’n’Bone man komen, maar dat zal voor de meeste hier wel in de categorie George Ezra, Boxer Rebellion passen. Helaas nog nooit kunnen zien…
Eentje uit de categorie ‘oud paard van stal’: doe maar Echo & The Bunnymen… Gelukkig ga ik die sowieso in Tivoli al zien. Alice in Chains hebben ook nieuwe muziek uit…
In de categorie ‘niet-alledaagse muziek’ zou Tinariwen wellicht nog een optie kunnen zijn.
Tool of A Perfect Circle zou helemaal geweldig zijn. En heb ik niet ooit eens gelegen dat een van de favorieten van de boeker Godspeed! You Black Emperor is… Zou ik ook wel geniaal vinden.

Nog enkele andere persoonlijke favorieten: Car Seat Headrest, Paceshifters, Royal Blood, Stereophonics, Warhaus (maar dan moeten de ‘praters’ wel uit de tent blijven), Mark Lanegan (!), DMA’s (hebben ook nieuw album uit), The Dears, Gazpacho en Black Rebel Motorcycle Club.

Wat mij betreft allemaal namen voor LL, PP of DTRH.

Denk eerlijk gezegd dat alleen CSH en G!YBE voor BKS geschikt zouden zijn..
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Hugo wrote:
Ik miste op de 2017-editie Ryan Adams. Ook dit jaar stond tie er niet, hopelijk mag hij op de 2019 editie wel komen.
Interpol komt met nieuw album en past mijn inziens prima op BKS, dus die verwacht ik ook wel.
Van mij mag ook Rag’n’Bone man komen, maar dat zal voor de meeste hier wel in de categorie George Ezra, Boxer Rebellion passen. Helaas nog nooit kunnen zien…
Eentje uit de categorie ‘oud paard van stal’: doe maar Echo & The Bunnymen… Gelukkig ga ik die sowieso in Tivoli al zien. Alice in Chains hebben ook nieuwe muziek uit…
In de categorie ‘niet-alledaagse muziek’ zou Tinariwen wellicht nog een optie kunnen zijn.
Tool of A Perfect Circle zou helemaal geweldig zijn. En heb ik niet ooit eens gelegen dat een van de favorieten van de boeker Godspeed! You Black Emperor is… Zou ik ook wel geniaal vinden.

Nog enkele andere persoonlijke favorieten: Car Seat Headrest, Paceshifters, Royal Blood, Stereophonics, Warhaus (maar dan moeten de ‘praters’ wel uit de tent blijven), Mark Lanegan (!), DMA’s (hebben ook nieuw album uit), The Dears, Gazpacho en Black Rebel Motorcycle Club.

Wat mij betreft allemaal namen voor LL, PP of DTRH.

Denk eerlijk gezegd dat alleen CSH en G!YBE voor BKS geschikt zouden zijn..

Interpol ook wel, maar daar houdt het inderdaad wel op.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
EddieVerder wrote:

Hugo wrote:
Ik miste op de 2017-editie Ryan Adams. Ook dit jaar stond tie er niet, hopelijk mag hij op de 2019 editie wel komen.
Interpol komt met nieuw album en past mijn inziens prima op BKS, dus die verwacht ik ook wel.
Van mij mag ook Rag’n’Bone man komen, maar dat zal voor de meeste hier wel in de categorie George Ezra, Boxer Rebellion passen. Helaas nog nooit kunnen zien…
Eentje uit de categorie ‘oud paard van stal’: doe maar Echo & The Bunnymen… Gelukkig ga ik die sowieso in Tivoli al zien. Alice in Chains hebben ook nieuwe muziek uit…
In de categorie ‘niet-alledaagse muziek’ zou Tinariwen wellicht nog een optie kunnen zijn.
Tool of A Perfect Circle zou helemaal geweldig zijn. En heb ik niet ooit eens gelegen dat een van de favorieten van de boeker Godspeed! You Black Emperor is… Zou ik ook wel geniaal vinden.

Nog enkele andere persoonlijke favorieten: Car Seat Headrest, Paceshifters, Royal Blood, Stereophonics, Warhaus (maar dan moeten de ‘praters’ wel uit de tent blijven), Mark Lanegan (!), DMA’s (hebben ook nieuw album uit), The Dears, Gazpacho en Black Rebel Motorcycle Club.


Wat mij betreft allemaal namen voor LL, PP of DTRH.

Denk eerlijk gezegd dat alleen CSH en G!YBE voor BKS geschikt zouden zijn..

Interpol ook wel, maar daar houdt het inderdaad wel op.

Royal Blood heeft er al eens gestaan, al moet ik zeggen dat ik dat toen ook een beetje een vreemde zet vond.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.158
EddieVerder wrote:

Hugo wrote:
Ik miste op de 2017-editie Ryan Adams. Ook dit jaar stond tie er niet, hopelijk mag hij op de 2019 editie wel komen.
Interpol komt met nieuw album en past mijn inziens prima op BKS, dus die verwacht ik ook wel.
Van mij mag ook Rag’n’Bone man komen, maar dat zal voor de meeste hier wel in de categorie George Ezra, Boxer Rebellion passen. Helaas nog nooit kunnen zien…
Eentje uit de categorie ‘oud paard van stal’: doe maar Echo & The Bunnymen… Gelukkig ga ik die sowieso in Tivoli al zien. Alice in Chains hebben ook nieuwe muziek uit…
In de categorie ‘niet-alledaagse muziek’ zou Tinariwen wellicht nog een optie kunnen zijn.
Tool of A Perfect Circle zou helemaal geweldig zijn. En heb ik niet ooit eens gelegen dat een van de favorieten van de boeker Godspeed! You Black Emperor is… Zou ik ook wel geniaal vinden.

Nog enkele andere persoonlijke favorieten: Car Seat Headrest, Paceshifters, Royal Blood, Stereophonics, Warhaus (maar dan moeten de ‘praters’ wel uit de tent blijven), Mark Lanegan (!), DMA’s (hebben ook nieuw album uit), The Dears, Gazpacho en Black Rebel Motorcycle Club.


Wat mij betreft allemaal namen voor LL, PP of DTRH.

Denk eerlijk gezegd dat alleen CSH en G!YBE voor BKS geschikt zouden zijn..

Interpol ook wel, maar daar houdt het inderdaad wel op.

Interpol was headliner in 2014. Het lijkt mij dat zij niet voor minder dan headliner terug zouden komen, maar past dat nog bij het huidige BKS? In tegenstelling tot Arctic Monkeys is Interpol in de afgelopen 5 jaar niet echt groter geworden.
G!YBE zou geweldig zijn als afsluiter op TWO.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Interpol was headliner in 2014. Het lijkt mij dat zij niet voor minder dan headliner terug zouden komen, maar past dat nog bij het huidige BKS? In tegenstelling tot Arctic Monkeys is Interpol in de afgelopen 5 jaar niet echt groter geworden.
Interpol stond toen in TWO. Ik zie ze nog wel een zelfde positie innemen. Zijn inderdaad niet veel groter geworden maar ook niet heel veel kleiner denk ik.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.158
Processierups wrote:
Interpol was headliner in 2014. Het lijkt mij dat zij niet voor minder dan headliner terug zouden komen, maar past dat nog bij het huidige BKS? In tegenstelling tot Arctic Monkeys is Interpol in de afgelopen 5 jaar niet echt groter geworden.

Interpol stond toen in TWO. Ik zie ze nog wel een zelfde positie innemen. Zijn inderdaad niet veel groter geworden maar ook niet heel veel kleiner denk ik.

Je hebt gelijk. Pixies sloten die dag af!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Johnny Marr mag van mij ook best doorkomen voor 's middags in de TWO o.i.d., was erg lekker in Paradiso Noord vorige maand en het nieuwe album klinkt prima! Trekt eventueel nog een blik Engelsen aan ook..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Interpol was headliner in 2014. Het lijkt mij dat zij niet voor minder dan headliner terug zouden komen, maar past dat nog bij het huidige BKS? In tegenstelling tot Arctic Monkeys is Interpol in de afgelopen 5 jaar niet echt groter geworden.

Interpol was wel maar headliner in de TWO hoor. Op de ONE was het Pixies die headlinede die editie.
Ik zie ze liefst als subheadliner op de ONE, want de TWO was wel wat te klein, maar echt een dag dragen kunnen ze ook weer niet.

Interpol past (en zal altijd) bij BKS passen die zijn echt een pak alternatiever als AM als je het mij vraagt.
Interpol en Death Cab For Cutie lijken me heel grote kanshebbers volgend jaar, en qua herhalingen zijn dat er 2 die wat mij betreft zeker nog eens mogen langskomen.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Wat mij betreft allemaal namen voor LL, PP of DTRH.
Denk eerlijk gezegd dat alleen CSH en G!YBE voor BKS geschikt zouden zijn..

Ben dat toch niet helemaal met jullie eens, zeker niet gezien de bands die er de afgelopen 5 jaar allemaal op BKS hebben gestaan. Waarom zou een Ryan Adams bijvoorbeeld LL / DTRH materiaal zijn en niet voor BKS? Een vergelijkbare artiest als Wilco heeft toch ook en LL en BKS gespeeld? Overigens denk ik dat de headliners en de namen daar direct onder voor LL/BKS/DTRH praktisch uitgewisseld kunnen worden. Zo zou War on Drugs of Nick Cave ook prima op BKS kunnen staan. Of Arctic Monkeys op Lowlands. Sterker nog The National stond vorig jaar nog op DTRH...

Ook van de hiervoor genoemde namen zijn er diverse waar je deze -niet onderbouwde - mening op los zou kunnen laten. Zo vind ik The Cure eerder een Pinkpop-band dan BKS. Florence zou ik ook eerder op PP verwachten dan BKS. Tame Impala past wel prima in Hilvarenbeek, maar zou ook zomaar DTRH of LL kunnen headlinen...

Ik ben dan ook benieuwd wat voor jullie dan ook het verschil maakt. Heeft dat dan met de aantrekkingskracht te maken...? Of met airplay / welk radiostation het oppikt? Indien dat laatste: dan zouden het juist allemaal BKS-namen moeten zijn, immers wordt niet veel van deze namen op de radio gedraaid (uitzondering RnB-man, Stereophonics en Warhaus)... Gelukkig wel op Pinguin Radio en alles wat daar gedraaid wordt pas mijn inziens op BKS (dat blijkt dus ook wel weer uit het programma van dit jaar)...

Daarnaast in mijn lijstje ook bands die mijn inziens toch typisch BKS-bands zijn (voor wat dat dan mag zijn): The Dears, Gazpacho (Noorse tegenhanger van Porcupine Tree, zou het zeker goed doen op BKS), Mark Lanegan...
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
The Strokes hoop ik al jaren ergens in de Benelux te kunnen zien en ze passen wel op BKS denk ik, al geloof ik niet dat ze er zelf nog veel zin in hebben en relevanter lijkt hun muziek er ook niet op te worden. Setlist vol ouwe nummers en het komt wel goed.

Enkele andere persoonlijke wensen:
- Kurt Vile & The Violators, komen in 2019 geloof ik met nieuw werk, touren hier in elk geval al in najaar 2018
- The Whitest Boy Alive, regel eens een reünie. Erlend Oye alleen zou ook al mooi zijn.
- The Walkmen, mogen zich na al die zijprojecten terug gaan focussen op hun hoofdproject.
- Big Thief, had gehoopt dat ze er dit jaar al zouden staan. Tijdens het wachten op The National weerklonken enkele van hun nummers op de main stage.
- Stephen Malkmus & The Jicks, hebben net een fijne nieuwe plaat uit en zijn live erg goed.
- St. Paul & The Broken Bones, touren hier in het najaar en mogen hun prachtige BKS-show van 2015 gerust nog eens overdoen.
- White Denim, heb ik nog nooit gezien en hebben ook een nieuwe plaat aangekondigd met alvast 2 veelbelovende singles.
- Operators, hele strakke en naar mijn mening veel te onbekende band van Wolf Parade, Divine Fits' en Handsome Furs' Dan Boeckner. Ze zijn momenteel bezig met de opnames van een tweede album + Dan stelt live nooit teleur.
- Mazzy Star, hebben een nieuw EP'tje uit geloof ik. Geen idee of en hoe ze nog live spelen.
- Low, nieuwe plaat in aantocht. Nieuwe nummers zijn helaas nogal teleurstellend, maar denk dat ze live niet teleurstellen. Heb ik in 2015 gemist omdat ik Editors, geloof het of niet, nog nooit gezien had.
- Mikal Cronin, brengt al enkele jaren heerlijke plaatjes uit in de schaduw van Ty Segall en speelde er dit jaar ook bas in diens Freedom Band. Cronin zelf is minder hard en luid, maar daarom niet minder leuk live.
- The Shins, Broken Bells... James Mercer moet gewoon een keer op BKS gespeeld hebben, maakt me niet uit met welk project.
- Superchunk, klinken nog steeds fris.
- Broken Social Scene, beste live act die ik ooit gezien heb, al geloof ik niet dat ze snel weer een Europese tour gaan doen.
-... Wordt ongetwijfeld nog aangevuld.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.158
Hier zit veel moois tussen Sandow!!

The Strokes past wel op BKS, maar als zij volgend jaar echt gaan touren kan ik me voorstellen dat de concurrentie met Amerikaanse festivals fors zal zijn. Daar moeten Primavera/Northside/BKS/APE e.a. dan wel een erg goed bod tegenover zetten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Haley Heynderickx zou ik ook zeker graag zien. Heeft een prachtig album uitgebracht dit jaar!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
The Strokes hoop ik al jaren ergens in de Benelux te kunnen zien en ze passen wel op BKS denk ik, al geloof ik niet dat ze er zelf nog veel zin in hebben en relevanter lijkt hun muziek er ook niet op te worden. Setlist vol ouwe nummers en het komt wel goed.

Na Radiohead, Arcade Fire en The National is denk ik toch wel The Strokes een van de meest gedroomde BKS headliners voor zowel het publiek als de organisatie.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Dat is weer een berg mooie namen, mag toch hopen dat een aantal daar van gaan komen... Big Thief staat bij mij ook hoog op de verlanglijst. En iets met Erlend Øye ja, het is al angstig lang stil (wat akoestische tour data dit jaar?).

Nu ben ik erg van de progressieve rock en Gazpacho hoort daar ook wel bij, maar toch zie je dat niet zo op BKS voorbijkomen. Blijkbaar schatten ze toch in dat daar een ander publiek bij hoort? Of zoeken dergelijke bands niet zulke festivals op? (komen niet heel hoog op de poster)

Mij is het ook nog altijd niet duidelijk wat het verschil is tussen typische BKS, LL en DTRH namen... Al kun je op LL misschien nog iets meer pop namen kwijt. Bij sommige namen heb ik wel duidelijker het idee dat die enkel op BKS kunnen, zoals iets als Slowdive. Het blijft dus hangen ergens bij onze persoonlijke gevoelens?

Wat persoonlijke favorieten dan: Sparks (sterk nieuw album eind vorig jaar), Other Lives, Local Natives (van beide komt er nieuw werk aan), Rolling Blackouts Coastal Fever. Van Primavera dit jaar volgend jaar toch weer hopen op bijvoorbeeld Car Seat Headrest en (sandy) Alex G.
DTRH heeft dit jaar toch ook wel een hoop fijne namen, waarvan ik er een aantal gelukkig later dit jaar nog zie. Van vorig jaar stond er dit jaar een naam of 3-4 op BKS, dus men kan hopen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken