Best Kept Secret 2016

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Kan niet anders zeggen dan dat ik een lichte teleurstelling voelde toen Jamie XX als headliner gepresenteerd werd. Maar als je de dagindeling doorloopt, ziet het er toch weer prima uit. Zeker met de wetenschap dat de komende maanden een paar uitstekende bands in het land komen en wellicht eerst hun eigen shows uitverkocht willen zien. Dan denk ik aan Suuns, DIIV en Father John Misty. Ziet het er gelijk weer een stuk aardiger uit. Gecompleteerd met Friendly Fire-bands als And So I Watch You From Afar, Black Box Revelation, Girl Band, I break horses, Thurston Moore en Hickey Underworld neigt het weer aardig richting geniaal.

En wanneer gaan in godsnaam Japandroids weer eens touren?
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Jamie XX als headliner is matig ja, maar ik heb nooit een ticket voor BKS gekocht voor een bepaalde headliner. Ik ben alle edities aanwezig geweest, maar de headliners hebben me nooit echt kunnen boeien. Editors en Beck wil ik wel zien, dus ik neem de keuze voor Jamie XX maar voor lief. De rest van het programma is ijzersterk, dus ik zal er wel weer bij zijn.

Zie je bij Dinosaur JR. En idd ik miste ook bijna alle headliners op de 3 voorgaande edities. Alleen Pixies en Libertines waren de moeite waard.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.

Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.


Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.

Een beetje vriendelijk blijven man.

Naast positieve reacties zijn ook negatieve reacties tov de lineup namelijk toegestaan. En er valt wat mij betreft inderdaad wel wat aan te merken op deze lineup.

DTRH zal volgende week met iets héél belabberds moeten afkomen om dit niet te overtreffen. Ik gok dat zij trouwens wél een deftige 3de headliner kunnen regelen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.


Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.
Ohja shit, even vergeten dat ik een arrogant Amsterdammertje was en niet kritisch mag zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.
Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.

Ja man Matthijs, ver weg blijven ;)

Ik deel helaas niet de blijheid die iedereen hier heeft. Er staan zeker weer leuke namen (vooral uit de vorige lichting). Maar dit zijn toevallig wel allemaal namen waar ik nog niet veel van ken of niet zo interessant vindt. Voorgaande jaren had ik meerdere acts die ik niet wilde missen, nu tel ik er 3 (Beck, Wilco, EITS) vandaag me eens oriënteren in wat ik niet ken/sommige namen nog even aanzetten. Daarnaast baal ik van Jamie XX puur omdat ik het wat zwak vindt van BKS aangezien hij weinig indruk achterliet op PKP vorig jaar.



 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Zitten op dit forum alleen maar azijnzeikers die BKS willens en weten kapot willen schrijven. Bevalt de line up je niet, blijf lekker thuis en ga je eigen omgeving zitten verzuren.

DJ's zijn op dit moment belangrijker dan Bands. Dat is de realiteit. Dus wel DJ achtige acts programmeren en ze geen headliner positie durven te geven is pas echt hypocriet. Tijden veranderen en muziek ook. Niet voor niets geeft LL deze acts ook een steeds belangrijkere spot.
 

Zocalo

Nieuw lid
4 feb 2016
2
0
Seventheen Seconds wrote:
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.


Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.



DTRH zal volgende week met iets héél belabberds moeten afkomen om dit niet te overtreffen. Ik gok dat zij trouwens wél een deftige 3de headliner kunnen regelen.
Dit ben ik niet met je eens. Bij de eerste namen BKS dacht ik 'gaaf, daar gaan we heen'. Bij de eerste namen DTRH heb ik dat totaal niet.
Aan de andere kant: Ook ik had liever geen Jamie gezien en hoopte op Tame Impala of TLSP.
Maar vooral de bands buiten de headliners om bij DTRH spreken me nog totaal niet aan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Zitten op dit forum alleen maar azijnzeikers die BKS willens en weten kapot willen schrijven. Bevalt de line up je niet, blijf lekker thuis en ga je eigen omgeving zitten verzuren.

DJ’s zijn op dit moment belangrijker dan Bands. Dat is de realiteit. Dus wel DJ achtige acts programmeren en ze geen headliner positie durven te geven is pas echt hypocriet. Tijden veranderen en muziek ook. Niet voor niets geeft LL deze acts ook een steeds belangrijkere spot.
Jaman, doordat ik zeg dat ik niet ga wil ik het festival kapotschrijven. Ik ben drie jaar met heel veel plezier gaan maar ben een simpelweg teleurgesteld in het aantal commerciëlere namen aan de bovenkant. Daarnaast ligt het ook aan mijzelf dat ik dermate veel dingen bezoek, dat ik iets als OPN in een betere setting zie (bimhuis). Uit mijn post was ook geen kritiek te lezen op het festival, maar alleen de constatering dat dit voor mij persoonlijk niet genoeg is. Dit kan relevant zijn om te melden aangezien ik hier een aantal mensen persoonlijk heb ontmoet en het er met sommigen over had om samen te gaan.
Ach waarom ga ik hier eigenlijk op in..
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.458
1.604
Seventheen Seconds wrote:
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.


Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.


Een beetje vriendelijk blijven man.

Naast positieve reacties zijn ook negatieve reacties tov de lineup namelijk toegestaan. En er valt wat mij betreft inderdaad wel wat aan te merken op deze lineup.

DTRH zal volgende week met iets héél belabberds moeten afkomen om dit niet te overtreffen. Ik gok dat zij trouwens wél een deftige 3de headliner kunnen regelen.
Qua headliners zal DTRH sowieso BKS overtreffen, maar heb goede hoop dat BKS op de kleinere namen DTRH wederom weet af te troeven.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Dit kan relevant zijn om te melden aangezien ik hier een aantal mensen persoonlijk heb ontmoet en het er met sommigen over had om samen te gaan.

Jammer! Ga je alleen naar Primavera deze zomer?

Wat ik ga zien op BKS (must see / wellicht of deels):
Beck (must see)
Beach House (must see)
Wolf Parade (must see)
Moon Duo (must see)
Caribou (must see)
Dinosaur Jr. (must see)
Destroyer (wellicht)
Low (must see)
Sleaford Mods (wellicht)
Ho99o9 (wellicht)
Jamie XX (wellicht)
Two Door Cinema Club (must see)
Wilco (wellicht)
Explosions in the Sky (must see)
Oneohtrix Point Never (wellicht)
Badbadnotgood (must see)
Ryley Walker (must see)

Daar moet ik bij zeggen dat er nog een heel aantal acts staat dat ik helemaal niet ken en me eerst nog wat in wil verdiepen. Alles bij elkaar redelijk tevreden over de namen tot nu toe eigenlijk, zeker in verhouding tot andere BeNeLux festivals.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
MRMantel wrote:
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien… Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.


Gewoon lekker thuis blijven. Niet gaan. Niemand zal je missen.

Ik zou Matthijs missen, als ik erbij zou zijn ;). Zal niet het geval zijn dit jaar. Het programma zal best prima zijn, getuige de overwegend positieve reacties hier. Voor mij persoonlijk is het echter een absoluut onaantrekkelijk affiche. Zoals gezegd veel commerciële namen aan de bovenkant, en naar m'n gevoel verder een hele hoop middelmatigheid. Dat laatste zal een kwestie van smaak zijn. OPN, Koreless en BBNG zijn supertoffe toevoegingen, maar het is bij lange na niet genoeg om mij naar Hilvarenbeek te halen dit jaar.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Dit kan relevant zijn om te melden aangezien ik hier een aantal mensen persoonlijk heb ontmoet en het er met sommigen over had om samen te gaan.

Jammer! Ga je alleen naar Primavera deze zomer?
DTRH kaartje heb ik nog steeds en verder komt Dekmantel waarschijnlijk ook binnenkort met zijn line-up. Ik overweeg BKS nog wel, zeker Wolf Parade zou ik graag willen zien. Maar moet ook nog mijn vliegticket voor PS kopen dus dat heeft even voorrang. Ik verwacht ook niet dat het uitverkoopt, dus ik beslis later wel. Heb jij al een kaart/groepsticket gekocht?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Heb jij al een kaart/groepsticket gekocht?

Nee, in verband met tentamens en zulke dingen wil iedereen mee naar DTRH en niemand naar BKS, haha. DTRH zijn we waarschijnlijk met 8 ongeveer terwijl alleen Ivo en ik nog naar BKS willen gaan daarnaast, dus groepsticket zal er niet zo snel in zitten helaas...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm ja tentamens zijn ook nog wel een dingetje. Al heb ik geloof ik vooral papers in die tijd, wordt het wel hard werken als ik drie festivals in juni zou doen... Daarom wacht ik ook nog wel even.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Ik zat te twijfelen om voor t eerst naar BKS te gaan vanwege Beck en editors maar ga t toch maar niet doen. editors al eens gezien dus geen prioriteit maar met andere leuke namen eromheen wellicht nog een keer leuk. Maar Beck zou ik graag willen zien alleen derest interesseert me dus niet zo helaas . Misschien een dagkaart dan maar? Is de vrijdag leuk genoeg of een verkorte festival dag? Graag tips
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik zat te twijfelen om voor t eerst naar BKS te gaan vanwege Beck en editors maar ga t toch maar niet doen. editors al eens gezien dus geen prioriteit maar met andere leuke namen eromheen wellicht nog een keer leuk. Maar Beck zou ik graag willen zien alleen derest interesseert me dus niet zo helaas . Misschien een dagkaart dan maar? Is de vrijdag leuk genoeg of een verkorte festival dag? Graag tips
Beach House, Wolf Parade en Moon Duo zijn zeker de moeite! Als je dan Beck ook nog wilt zien lijkt mij die dag het geld wel waard!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het lijkt wel alsof Mojo echt flink veel geld heeft neergelegd om zoveel mogelijk BKS headliners af te pakken met Foals, LCD SS, TLSP en Sigur Rós allemaal op lowlands, en dan PJ Harvey, The National en waarschijnlijk Tame Impala op DTRH (die stuk voor stuk toch wel de perfecte headliner zijn voor festivals van deze grote).
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Jamie xx als headliner programmeren is op z'n zachtst gezegd een riskante move van BKS. Vind het, zeker vergeleken met de andere headliners, een toch wel wat kleine naam die beter tussen namen als Beach House en Wilco zou passen. Weet ook niet echt wat ik moet vinden van een DJ-set als afsluiter op de One. Zeker niet van zo'n middelmatige als die van Jamie.

Verder ben ik wel tevreden over de namen, staan toch wel een aantal toffe dingen (Wolf Parade, Oneohtrix Point Never, Dinosaur Jr., Moon Duo, Wild Nothing).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Seventheen Seconds wrote:
Zitten op dit forum alleen maar azijnzeikers die BKS willens en weten kapot willen schrijven. Bevalt de line up je niet, blijf lekker thuis en ga je eigen omgeving zitten verzuren.

DJ’s zijn op dit moment belangrijker dan Bands. Dat is de realiteit. Dus wel DJ achtige acts programmeren en ze geen headliner positie durven te geven is pas echt hypocriet. Tijden veranderen en muziek ook. Niet voor niets geeft LL deze acts ook een steeds belangrijkere spot.


Jaman, doordat ik zeg dat ik niet ga wil ik het festival kapotschrijven. Ik ben drie jaar met heel veel plezier gaan maar ben een simpelweg teleurgesteld in het aantal commerciëlere namen aan de bovenkant. Daarnaast ligt het ook aan mijzelf dat ik dermate veel dingen bezoek, dat ik iets als OPN in een betere setting zie (bimhuis). Uit mijn post was ook geen kritiek te lezen op het festival, maar alleen de constatering dat dit voor mij persoonlijk niet genoeg is. Dit kan relevant zijn om te melden aangezien ik hier een aantal mensen persoonlijk heb ontmoet en het er met sommigen over had om samen te gaan.
Ach waarom ga ik hier eigenlijk op in..

Omdat je netjes opgevoed bent denk ik ;-)

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken