Best Kept Secret 2016

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik ben van plan dit jaar toch wel een dagje BKS te gaan doen, maar dan hoop ik wel dat de dingen die ik graag wil zien op 1 dag komen. Ik vind vooral Beach House, Explosions in the sky en Beck heel gaaf, maar ik hoop eigenlijk vooral nog op The Last Shadow Puppets.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Gregory Porter, Kurt Vile en Damien Rice naar Cactusfestival. Allen mooie BKS namen.
Al hoop ik niet dat Damien Rice de 3e headliner word, ik hoop dat die dan naar Down The Rabbit Hole gaat en dat BKS Tame Impala en/of Foals heeft.

Kurt Vile zie ik wel ontzettend graag als subheadliner komen naar Best Kept Secret.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Gregory Porter, Kurt Vile en Damien Rice naar Cactusfestival. Allen mooie BKS namen.
Al hoop ik niet dat Damien Rice de 3e headliner word, ik hoop dat die dan naar Down The Rabbit Hole gaat en dat BKS Tame Impala en/of Foals heeft.

Kurt Vile zie ik wel ontzettend graag als subheadliner komen naar Best Kept Secret.

Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. Damien Rice stond vorig jaar op DTRH en een festival met pas zo weinig edities gaat niet twee jaar achter elkaar met dezelfde headliner komen. Zou mij niet verbazen als Damien Rice als derde BKS headliner aangekondigd gaat worden en dat zou mij heel gelukkig stemmen! Maar dan zal het er ook aan liggen wat New Order/Last Shadow Puppets/Massive Attack/Bon Iver(?)/Sufjan Stevens(?) doen met BKS (en wat BKS daarmee doet).

Kurt Vile zie ik als grote kanshebber, maar niet als subheadliner. Gewoon een plekje op de mainstage in de namiddag is prima.

HONNE zal er ook wel staan trouwens.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zojuist vertelt onze programmeur Roel op @3VOOR12 Radio dat hij de komende dagen op Eurosonic-Noorderslag zijn ogen & oren flink de kost zal geven. Na zaterdag haalt hij het net op in Groningen en vertelt dinsdag 19 januari bij Roosmarijn wat de vangst aan spannende nieuwe acts voor #BKS16 is.
Hopelijk dan ook meer dan alleen de namen van Eurosonic. Want daar staat volgens mij niet heel veel boeiends.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Zojuist vertelt onze programmeur Roel op @3VOOR12 Radio dat hij de komende dagen op Eurosonic-Noorderslag zijn ogen & oren flink de kost zal geven. Na zaterdag haalt hij het net op in Groningen en vertelt dinsdag 19 januari bij Roosmarijn wat de vangst aan spannende nieuwe acts voor #BKS16 is.

Hopelijk dan ook meer dan alleen de namen van Eurosonic. Want daar staat volgens mij niet heel veel boeiends.

Eurosonic had heel wat boeiende namen vond ik, voornamelijk uit België en Nederland maar ook namen zoals The Parrots, Soak, Go!Zilla (om er snel een paar te noemen) zie ik graag naar BKS komen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Eurosonic had heel wat boeiende namen vond ik, voornamelijk uit België en Nederland maar ook namen zoals The Parrots, Soak, Go!Zilla (om er snel een paar te noemen) zie ik graag naar BKS komen.

Jij zegt het! Soak is goed en Go!Zilla vind ik ook leuk. The Parrots kende ik ook nog niet, maar klinkt wel lekker. ;)

Het is misschien niet boeiend in de zin van 'het gaat bezoekers trekken' of 'de muziekblogs praten er dagelijks over', maar muzikaal is het absoluut boeiend.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Eurosonic had heel wat boeiende namen vond ik, voornamelijk uit België en Nederland maar ook namen zoals The Parrots, Soak, Go!Zilla (om er snel een paar te noemen) zie ik graag naar BKS komen.
Oke, misschien een iets te vroege conclusie. Go!Zilla en The Parrots klinken best tof en ik zie nu dat Josefin Öhrn & The Liberation en Hooton Tennis Club er ook staan. Maar over het algemeen zijn het van die 13 in een dozijn bandjes.
Blossoms zou goed kunnen op BKS, die hebben door de BBC sound of 2016 al genoeg aandacht op zich gevestigd en doen het vast ook wel goed bij het 'alternatieve 3fm publiek'. Maar die vind ik dan weer zo'n irritant gemaakte sound hebben.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Die uitspraak slaat natuurlijk nergens op. In welke wereld heeft Moderat ooit 20.000 tickets de deur uit laten vliegen? Als die komt krijgt die ook echt geen hogere spot als een Cashmire Cat in Two. Laat staan dat Moderat al zal komen, Pitch lijkt me daar meer een festival voor.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Zo letterlijk moet je het misschien niet nemen, maar ik denk dat Moderat wel een doorslaggevende factor kan zijn. Als BKS of DTRH Moderat heeft, geeft dat wel veel meerwaarde, zeker als je kijkt hoe snel Paradiso uitverkoopt met zo'n hoge ticketprijs. Heb je er ook nog een modeselektor dj-set bij in de nacht is het al helemaal een feest.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Zo letterlijk moet je het misschien niet nemen, maar ik denk dat Moderat wel een doorslaggevende factor kan zijn. Als BKS of DTRH Moderat heeft, geeft dat wel veel meerwaarde, zeker als je kijkt hoe snel Paradiso uitverkoopt met zo’n hoge ticketprijs. Heb je er ook nog een modeselektor dj-set bij in de nacht is het al helemaal een feest.

Het is zeker een prima toevoeging maar ik zie het niet echt als een grote meerwaarde voor de ticketverkoop. Het zal natuurlijk wel wat schelen maar dat doet iedere naam in principe. Maar boekt BKS eigenlijk ooit dit soort acts?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik denk dat je moderat onderschat, was een paar jaar geleden Grolschafsluiter op Lowlands en had ook op Pitch een hoge spot. Sterker nog op Pitch stond er een hele lange rij voor de gashouder omdat hij vol was en mensen er niet bij mochten. Dit is toch wel een stage TWO afsluiter of een plekje onder de headliner op mainstage. Nou Caribou lijkt me wel een vergelijkbare act? En er hebben wel vaker elektronische live-acts gestaan (Forest Swords, Fuck Buttons, Notwist om maar een paar dingen te noemen).
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Oke, misschien een iets te vroege conclusie. Go!Zilla en The Parrots klinken best tof en ik zie nu dat Josefin Öhrn & The Liberation en Hooton Tennis Club er ook staan. Maar over het algemeen zijn het van die 13 in een dozijn bandjes.
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens hoor. :p

Driekwart van de bands is zó doorsnee. Dan boeken ze ook al wat namen die eigenlijk al zijn doorgebroken (denk aan een Seinabo Sey, Oscar and the Wolf, etc.). Maar goed, als je willekeurig 200 bands boekt voor je festival zitten er altijd wel een paar tussen die doorbreken. Dat is statistiek, maar maakt je geen goede boeker.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Moderat zou erg gaaf zijn als afsluiter van de Two, maar lijkt mij dat een Mojo hun weet weg te zetten op LL/DTRH/Pitch.
 

Bram1617899554

Playlistbediener
4 dec 2015
7
0
Stiekem hoop ik ook wel een beetje dat ze Kate Tempest terugvragen dit jaar. Dat vond ik vorig jaar toch wel een van de leukere dingen die ik gezien heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken